Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABEND
Abnormal electroencephalogram
Abnormal end
Abnormal event
Abnormal fish behaviour monitoring
Abnormal occurrence
Abnormal termination
Abnormality of the cytoplasm
Analyze EEG
Anomaly of the cytoplasm
Assess abnormalities of dental-facial structures
Assess abnormality of dental-facial structure
Cytoplasmic abnormality
Dead end
Diagnose abnormalities of dental-facial structures
Diagnose abnormality of dental-facial structure
EEG
Interpret electro-encephalograms
Interpret electroencephalograms
Monitor abnormal fish behaviour
Observe abnormal fish behaviour
Observing abnormal fish behaviour
Perform and interpret an electroencephalogram

Vertaling van "Abnormal electroencephalogram " (Engels → Nederlands) :

Abnormal electroencephalogram [EEG]

afwijkend elektro-encefalogram [EEG]


interpret electro-encephalograms | perform and interpret an electroencephalogram | analyze EEG | interpret electroencephalograms

EEG’s interpreteren | elektro-encefalogrammen interpreteren


monitor abnormal fish behaviour | observing abnormal fish behaviour | abnormal fish behaviour monitoring | observe abnormal fish behaviour

abnormaal vissengedrag waarnemen


assess abnormalities of dental-facial structures | diagnose abnormality of dental-facial structure | assess abnormality of dental-facial structure | diagnose abnormalities of dental-facial structures

afwijkingen aan de tand- en gezichtsstructuur vaststellen


abnormal end | abnormal termination | dead end | ABEND [Abbr.]

abnormale beëindiging


abnormal event | abnormal occurrence

abnormale gebeurtenis | ongewone gebeurtenis


abnormality of the cytoplasm | anomaly of the cytoplasm | cytoplasmic abnormality

anomalie van het cytoplasma


Sleep electroencephalogram, all night

elektro-encefalografie tijdens slaap gedurende hele nacht


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often ...[+++]

Omschrijving: Een pervasieve ontwikkelingsstoornis die verschilt van vroegkinderlijk autisme, hetzij op het punt van de beginleeftijd, hetzij doordat zij niet voldoet aan alle drie groepen diagnostische criteria. Deze subcategorie dient gebruikt te worden indien er sprake is van een afwijkende en gestoorde ontwikkeling die pas na het derde levensjaar aanwezig is en van onvoldoende aantoonbare-afwijkingen op één of twee van de drie psychopathologische gebieden die vereist zijn voor de diagnose autisme (te weten, sociale interacties; communicatie; en beperkt, stereotiep zich herhalend gedrag) ondanks kenmerkende afwijkingen op de andere ...[+++]


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van taalverwerving is verstoord vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De aandoeningen kunnen niet zonder meer worden toegeschreven aan neurologische afwijkingen of afwijkingen van het spraakorgaan, stoornissen van het sensorium, zwakzinnigheid of omgevingsfactoren. Specifieke ontwikkelingsstoornissen van spraak en taal worden dikwijls gevolgd door daarmee samenhangende problemen, zoals moeilijkheden bij lezen en spellen, afwijkingen in de relaties met anderen en emotionele stoornissen en gedragsstoornissen.


w