Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASBU
ATM
ATM repair technician
ATM systems
Airspace System Block Upgrades
Airspace system block upgrades
Asynchronous transfer mode
Atm.g.
Atm.gauge
Auto-bank
Automated teller machines
Automatic teller machine
Automatic teller machine repair technician
Cash dispenser
Cash machine repair technician
Cash points
Cashpoint repair technician
ECARDA
Electronic banking
European Coherent Action for RTD in ATM
HOBS
Holes in the wall
Home and office banking service
Home banking
Improvements to ATM system functionality
Internet banking
Online banking
SAAL
Self-service bank
Signaling ATM adaptation layer
Signalling ATM adaptation layer

Traduction de «ATMS » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
atm.gauge | atm.g. [Abbr.]

atmosfeer overdruk | ato [Abbr.]


European Coherent Action for RTD in ATM | European Coherent Approach for Research and Technological Development for ATM | European Coherent Approach for Research and Technological Development in Air Traffic Management | ECARDA [Abbr.]

Europese coherente benadering van onderzoek en technologische ontwikkeling voor ATM | Europese coherente benadering van onderzoek en technologische ontwikkeling voor luchtverkeersbeheer | ECARDA [Abbr.]


signaling ATM adaptation layer | signalling ATM adaptation layer | SAAL [Abbr.]

signalering-ATM-aanpassingslaag


electronic banking [ ATM | auto-bank | automatic teller machine | cash dispenser | HOBS | home and office banking service | home banking | internet banking | online banking | self-service bank ]

elektronische bankhandeling [ automatisch bankloket | automatische biljettenverdeler | bancomaat | geldautomaat | internetbankieren | online bankieren | telebankieren | thuisbank | videorekening ]


automatic teller machine repair technician | cash machine repair technician | ATM repair technician | cashpoint repair technician

onderhoudsmedewerker geldautomaten | onderhoudsmedewerkster geldautomaten | monteur pinautomaten | servicetechnicus geldautomaten


automated teller machines | holes in the wall | ATM systems | cash points

bankautomaatsystemen | ATM-systemen | geldautomaatsystemen


Airspace System Block Upgrades | ASBU | airspace system block upgrades | improvements to ATM system functionality

ASBU | Aviation System Block Upgrades | Aviation System Block Upgrades (ASBU)


Asynchronous transfer mode | ATM

Asynchrone transfermodus | Asynchronous Transfer Mode
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Consequently, in order to maintain the provision of ATM services while ensuring clarity with regard to withdrawal charges, it is appropriate to maintain the exclusion but to require ATM operators to comply with specific transparency provisions of this Directive.

Om de dienstverlening met betrekking tot geldautomaten te handhaven en tegelijkertijd duidelijkheid te bieden inzake de vraag welke kosten voor een geldopname worden aangerekend, is het passend de uitsluiting te behouden, maar tevens te bepalen dat exploitanten van geldautomaten specifieke transparantie­voorschriften van deze richtlijn moeten naleven.


(3) The first phase of the definition process ran from 2004 to 2008 and delivered the SESAR ATM Master Plan (D5) which was the base for the first edition of the European ATM Master plan (the 'ATM Master Plan') endorsed by the Council on the 30th of March 2009 .

(3) De definitiefase liep van 2004 tot en met 2008 en leidde tot het masterplan inzake luchtverkeersbeheer van Sesar (D5), dat de basis vormde voor de eerste editie van het Europees masterplan inzake luchtverkeersbeheer (het ATM-masterplan), dat op 30 maart 2009 door de Raad werd goedgekeurd .


The ATM Master Plan is the agreed roadmap to bring ATM research and development to the deployment phase.

Het ATM-masterplan is het overeengekomen stappenplan om het onderzoek en de ontwikkeling op het gebied van ATM in de uitrolfase te brengen.


by 31 December 2017 and 2019 at the latest, air navigation service providers shall report to national supervisory authorities the ‘ATM Ground’ severity using the Risk Analysis Tool (RAT) methodology for the classification of at least 80 % and 100 % respectively of the annually reported ATM-specific occurrences with the categories AA (total inability to provide safe ATM services), A (serious inability to provide safe ATM services), B (partial inability to provide safe ATM services) and C (ability to provide safe but degraded ATM services).

Tegen 31 december 2017 en uiterlijk in 2019 brengen de verleners van luchtvaartnavigatiediensten aan de nationale toezichthoudende autoriteiten verslag uit over de ernstgegevens voor „ATM Ground”, aan de hand van het risicoanalyse-instrument (Risk Analysis Tool), met het oog op de classificering van respectievelijk minstens 80 % en 100 % van de jaarlijks gemelde ATM-specifieke voorvallen van categorieën AA (volledig onvermogen om veilige ATM-diensten te verlenen), A (ernstig onvermogen om veilige ATM-diensten te verlenen), B (gedeeltelijk onvermogen om veilige ATM-diensten te verlenen) en C (vermogen om veilige, maar minderwaardige ATM-d ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
by 31 December 2017 and 2019 at the latest, Member States, through their national supervisory authorities, shall ensure the collection and reporting to EASA of the ‘ATM Overall’ severity determined by the Risk Analysis Tool (RAT) methodology for the classification of at least 80 % and 100 % respectively of the annually reported ATM-specific occurrences with the categories AA (total inability to provide safe ATM services), A (serious inability to provide safe ATM services), B (partial inability to provide safe ATM services) and C (ability to provide safe but degraded ATM services);

Tegen 31 december 2017 en uiterlijk in 2019 zorgen de lidstaten, via hun nationale toezichthoudende autoriteiten, voor de verzameling en melding aan het EASA van de ernstgegevens voor „ATM overall”, aan de hand van het risicoanalyse-instrument (Risk Analysis Tool), met het oog op de classificering van respectievelijk minstens 80 % en 100 % van de jaarlijks gemelde ATM-specifieke voorvallen van categorieën AA (volledig onvermogen om veilige ATM-diensten te verlenen), A (ernstig onvermogen om veilige ATM-diensten te verlenen), B (gedeeltelijk onvermogen om veilige ATM-diensten te verlenen) en C (vermogen om veilige, maar minderwaardige ATM ...[+++]


Deletion of old Article 3(o): The exemption of ATM services offered by independent ATM deployers from the PSD led to the creation of ATM networks where consumers were charged high fees for ATM withdrawals.

Schrapping van het vroegere artikel 3, onder o): de vrijstelling van geldautomaatdiensten die worden verleend door onafhankelijke exploitanten van geldautomaten, heeft geleid tot de oprichting van geldautomaatnetwerken waar de consumenten hoge kosten worden aangerekend voor het opnemen van geld aan de automaat.


In order to accelerate the implementation of SESAR technologies, investments in new ATM systems and major overhaul of existing ATM systems, which have an influence on the level of performance of the European ATM network, should be eligible for cost recovery through user charges if they are consistent with the implementation of the European ATM Master Plan, in particular, through common projects as specified in Article 15a(3) of Regulation (EC) No 550/2004.

Om de tenuitvoerlegging van SESAR-technologieën te versnellen, moeten investeringen in nieuwe ATM-systemen en belangrijke wijzigingen van bestaande ATM-systemen, die een effect hebben op het prestatieniveau van het Europees ATM-netwerk, kunnen worden terugverdiend door gebruikersheffingen, voor zover ze samenhangend zijn met de tenuitvoerlegging van het Europees ATM-masterplan, met name via gemeenschappelijke projecten zoals gespecificeerd in artikel 15 bis, lid 3, van Verordening (EG) nr. 550/2004.


The European Air Traffic Management (ATM) Master Plan (hereinafter referred to as the ATM Master Plan), produced during the definition phase of SESAR is the agreed roadmap to bring ATM research and development to the deployment phase.

Het ATM-masterplan dat tijdens de definitiefase van Sesar is opgesteld, vormt het overeengekomen stappenplan, dat van onderzoek en ontwikkeling op het gebied van luchtverkeersbeheer tot de uiteindelijke uitrol moet leiden.


(14) If the improvement of performance, in particular the implementation of the ATM Master Plan exceeds the resources currently available, provisions should be made to finance common projects. These additional financial resources should be made available with a view to financing common projects, aimed at assisting airspace users and/or air navigation service providers to improve collective air navigation infrastructure, the provision of air navigation services and the use of airspace, in particular those projects that may be required for the implementation of functional airspace blocks and of the ATM Master Plan.

projecten. Deze aanvullende financiële middelen moeten beschikbaar worden gesteld voor de financiering van gemeenschappelijke projecten die bedoeld zijn om gebruikers van het luchtruim en/of verleners van luchtvaartnavigatiediensten te helpen bij het verbeteren van de gemeenschappelijke infrastructuur van de luchtvaartnavigatie, het verlenen van luchtvaartnavigatiediensten en het gebruik van het luchtruim, en met name van die projecten die nodig zijn voor de tenuitvoerlegging van functionele luchtruimblokken en van het ATM-masterplan.


Its primary objective shall be to manage the activities of the development phase of the project to modernise air traffic management (ATM) in Europe, hereinafter referred to as the “SESAR project”, for a period starting on the date on which the Council endorses the ATM Master Plan referred to in point (a) of paragraph 1a below, and ending at the end of the development phase.

De voornaamste doelstelling ervan is het beheer van de activiteiten van de ontwikkelingsfase van het project en de modernisering van de luchtverkeersbeveiliging (ATM) in Europa, hierna het "SESAR-project" genoemd, voor een periode die begint op de datum waarop de Raad het in artikel 1bis, letter a) bedoelde ATM - master plan goedkeurt en afloopt aan het einde van de ontwikkelingsfase.


w