71. weist darauf hin, dass das Anbieten einer breiten Palette außerlehrplanmäßiger Aktivitäten und die Förderung der Mitwirkung der Eltern am Lernprozess ents
cheidend sind, wenn Ungleichheiten, die aus einer Benachteiligung im frühen Kindesalter resultieren, beseitigt werden sollen und benachteiligte Studierende nicht in speziellen, getrennten Schulen unterrichtet werden sollen, und d
amit sich Armut und soziale Ausgrenzung nicht über die Generationen hinweg fortsetze
n, was mithilfe der relevanten ...[+++] Akteure, zum Beispiel bekannter örtlicher nichtstaatlicher Stellen, überwacht werden kann; 71. herinnert eraan dat het aanbieden van een breed scala aan buitenschoolse activiteiten en het betrekken van de ouders bij het onderwijsproces van essentieel belang zijn om ongelijkheid als gevolg van een achterstand in de vroege kinderjaren aan te pakken, te voorkomen dat kansarme scholieren onderwijs volgen in speciale, gesegregeerde scholen, en een einde te maken aan de overdr
acht van armoede en sociale uitsluiting van de ene generatie op de
andere, waarbij aan relevante belanghebbenden, zoals gevestigde plaatselijke ngo's, een r
...[+++]ol kan worden toegewezen bij het toezicht;