40. unterstreicht, dass die Verkehrspolitik ‚intelligent, nachhal
tig und integrativ’ werden muss, wie dies das Parlament in seiner strategisch bedeutsamen Entschließung zu einer nachhaltigen Zukunft für den Verkehr beschlossen hat; drängt deshalb auf eine Forschungs- und Technologie-Agenda für den Verkehrssektor, bei der vorrangig alle Verkehrsträger von fossilen Brennstoffen unabhängiger gemacht
und wenigstens der CO2-Ausstoß verringert, die Transparenz der Versorgungskette sowie die Verkehrssicherheit vergrößert und das Verkehrsman
...[+++]agement verbessert werden sollen; erwartet, dass der Verkehrssektor dafür sorgt, dass die EU ihre Marktposition als ein hochqualifizierter Produktionsraum aufrechterhält; 40. o
nderstreept dat het vervoersbeleid "slim, duurzaam en inclusief" moet zijn, zoals door het Parlement verwoord in zijn strategische belangrijke resolutie van 6 juli 2010 over een duurzame toekomst voor het vervoer; dringt derhalve aan op een onderzoeks- en technologie-agenda voor de vervoerssector w
aarin voorrang moet worden gegeven aan het koolstofvrij maken of ten minste het terugdringen van de CO2-emissies van alle vervoerswijzen, het verhogen van de transparantie van de toeleveringsketen en de veiligheid en zekerheid in het v
...[+++]ervoer, alsmede de verbetering van het verkeersmanagement; verwacht dat de vervoerssector ervoor zal zorgen dat de EU-markt zijn positie als hooggekwalificeerd productiegebied kan behouden;