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C7
Campaign for youth work in the local community
Career counsellor
Compile curricula for vocational courses
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Distance training
E-training
Guidance and vocational counsellor
Guidance counsellor
Guidance counselor
Manpower training
Pre-vocational training
Prepare examinations for vocational courses
Prepare syllabi for vocational courses
Prepare syllabuses for vocational courses
Prepare vocational course syllabi
Promote local community youth work
Promote youth work in the local community
Sandwich training
Support youth work in the local community
Vocational adviser
Vocational counsellor
Vocational counselor
Vocational training
Vocational youth training
Youth vocational guidance

Vertaling van "youthful vocation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
youth vocational guidance

orientation professionnelle des adolescents


Commission for Education, Vocational Training, Culture, Youth, Sport and Citizens´ Rights | C7 [Abbr.]

Commission Education, formation professionnelle, culture, jeunesse, sport, droits des citoyens | C7 [Abbr.]


social policy, education, vocational training and youth

politique sociale, éducation, formation professionnelle et jeunesse


Senator for Schools, Youth and Vocational Training, Hamburg

sénateur chargé des questions scolaires, de la jeunesse et de la formation professionnelle, Ville hanséatique libre de Hambourg


vocational youth training

formation professionnelle de la jeunesse


compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi

préparer des programmes de formation professionnelle


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


campaign for youth work in the local community | support youth work in the local community | promote local community youth work | promote youth work in the local community

encourager le travail des jeunes au sein des communautés locales


guidance and vocational counsellor [ guidance counsellor | guidance counselor | vocational counsellor | vocational counselor | career counsellor | vocational adviser ]

conseiller d'orientation professionnelle [ conseillère d'orientation professionnelle | conseiller d'OP | conseillère d'OP | conseiller en orientation | conseillère en orientation | orienteur | orienteuse ]


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 12016E165 - EN - Consolidated version of the Treaty on the Functioning of the European Union PART THREE - UNION POLICIES AND INTERNAL ACTIONS TITLE XII - EDUCATION, VOCATIONAL TRAINING, YOUTH AND SPORT Article 165 (ex Article 149 TEC)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 12016E165 - EN - Version consolidée du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne TROISIÈME PARTIE - LES POLITIQUES ET ACTIONS INTERNES DE L'UNION TITRE XII - ÉDUCATION, FORMATION PROFESSIONNELLE, JEUNESSE ET SPORT Article 165 (ex-article 149 TCE)


Consolidated version of the Treaty on the Functioning of the European Union PART THREE - UNION POLICIES AND INTERNAL ACTIONS TITLE XII - EDUCATION, VOCATIONAL TRAINING, YOUTH AND SPORT Article 165 (ex Article 149 TEC)

Version consolidée du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne TROISIÈME PARTIE - LES POLITIQUES ET ACTIONS INTERNES DE L'UNION TITRE XII - ÉDUCATION, FORMATION PROFESSIONNELLE, JEUNESSE ET SPORT Article 165 (ex-article 149 TCE)


Close cooperation with employers and other stakeholders in the European Alliance for Apprenticeships and the Pact for Youth, and strong partnerships with the Vocational education and training providers, social partners’ organisations, intermediary bodies and public employment services to reach out to local employers, will secure a wider pool of companies ready to host mobile Vocational education and training learners, notably apprentices.

Une coopération étroite avec les employeurs et les autres parties prenantes au sein de l’alliance européenne pour l’apprentissage et du pacte pour la jeunesse et des partenariats solides avec les prestataires d'enseignement et de formation professionnels, les organisations de partenaires sociaux, des organismes intermédiaires et les services publics de l’emploi pour sensibiliser les employeurs au niveau local permettront de constituer un large vivier d’entreprises disposées à accueillir des apprenants de l’enseignement et de la formation professionnels, notamment des apprentis.


Actions were deployed in each of the four pillars of the initiative: (i) a Council Recommendation targeting early school leaving was formulated in 2011[20] and gave impetus to national action to reduce dropout rates, and cooperation at European level in the field of vocational education and training was strengthened; (ii) modernising higher education has been at the core of a Communication from the Commission; (iii) mobility was fostered through a range of instruments, notably the new integrated approach of the Erasmus+ programme, the European Skills Passport or the scheme "Your First EURES job" aimed at providing labour market opportu ...[+++]

Des actions ont été menées pour chacun des quatre piliers de l’initiative: i) une recommandation du Conseil ciblant l’abandon scolaire précoce, formulée en 2011[20], a stimulé les mesures nationales visant à réduire le taux d’abandon scolaire, et la coopération au niveau européen en matière d’enseignement et de formation professionnels a été renforcée; ii) la modernisation de l’enseignement supérieur a été le thème central d’une communication de la Commission; iii) la mobilité a été encouragée par une série d’instruments, notamment la nouvelle approche intégrée du programme Erasmus+, le passeport européen des compétences ou le programm ...[+++]


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34. Recommends that in Member States with a dual vocational training system there should be an ‘alternative apprenticeship’ scheme, and thus a Youth Guarantee scheme, in the form of vocational training with more than one employer for young people under the age of 18 who cannot obtain an apprenticeship; in countries without dual vocational training, steps should be taken to implement an appropriately adapted system;

34. recommande que, dans les États membres disposant d'un système de formation en alternance, une "formation de substitution", relevant donc de la Garantie pour la jeunesse, soit mise à disposition des jeunes âgés de moins de 18 ans qui ne trouvent pas de place d'apprenti, sous forme d'une formation professionnelle interentreprises; propose que, dans les États qui ne disposent pas de système de formation en alternance, des mesures soient prises pour mettre en place un système adapté;


R. whereas, by virtue of their emphasis on practical skills, dual education systems that combine classroom teaching with vocational training, and combined academic-vocational degree courses existing in a number of Member States, have proven their value during the crisis; whereas the Commission has repeatedly noted that effective dual education systems can guarantee a steady supply of qualified workers while keeping youth unemployment rates low;

R. considérant, grâce à l'accent mis sur les compétences pratiques, que les systèmes de formation en alternance combinant enseignement et formation professionnelle et les cursus à la fois universitaires et professionnels, qui sont utilisés dans un certain nombre d'États membres, ont fait la preuve de leur utilité durant la crise; que la Commission a constaté, à plusieurs reprises, que les systèmes de formation en alternance peuvent assurer une offre stable de professionnels qualifiés, tout en maintenant le taux de chômage des jeunes à un faible niveau;


12. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skill requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for ...[+++]

12. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et employeurs, par exemple en demand ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et employeurs, par exemple en demand ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et employeurs, par exemple en demand ...[+++]


Chapter 3 – Education, vocational training and youth | Title XII – Education, vocational training, youth and sport |

Chapitre 3 - Éducation, formation professionnelle et jeunesse | Titre XII - Éducation, formation professionnelle, jeunesse et sport |


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