Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adolescence
Adolescence
Adolescent
Arrange young peoples activities
Arrange youth activities
Business creation by young people
Children's services worker
Daphne Programme
Disaffection of young people
Entrepreneurship among young people
Entrepreneurship by young people
Further the safeguarding of young people
Minor
Minors
PETRA
Plan youth activities
Prepare young peoples activities
Promote safe-guarding of young people
Promote the safe-guarding of young people
Promote the safeguarding of young people
Residential home young people care worker
Residential support worker
Support worker
Teenager
Young adults
Young people
Young people's movement
Young person
Youth
Youth business creation
Youth entrepreneurship
Youth movement
Youth organisation
Youth organizations

Vertaling van "young people learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
further the safeguarding of young people | promote safe-guarding of young people | promote the safeguarding of young people | promote the safe-guarding of young people

promouvoir la protection des jeunes


children's services worker | residential support worker (young people) | residential home young people care worker | support worker (young people in care)

accueillant familial auprès d'enfants | employée familiale auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants/accueillante familiale thérapeutique auprès d'enfants


young person [ adolescence | adolescent | minor | teenager | young people | youth | adolescence (human)(AGROVOC) | youth(GEMET) | Young adults(STW) | Youth(STW) | minors(UNBIS) ]

jeune [ adolescence | adolescent | jeunes gens | jeunesse | mineur d'âge ]


Green Paper - Promoting the learning mobility of young people

Livre vert: Promouvoir la mobilité des jeunes à des fins d’apprentissage


Daphne Programme | Programme of Community action (2004 to 2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Programme of Community action (the Daphne Programme) (2000-2003) on preventive measures to fight violence against children, young persons and women | Specific programme (2007-2013) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk (Daphne III programme) ...[+++]

programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque (programme Daphné II) | programme d'action communautaire (programme Daphné) (2000-2003) relatif à des mesures préventives pour lutter contre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes | programme Daphné | programme Daphné II


Action programme for the training and preparation of young people for adult and working life | Action Programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action communautaire sur la formation professionnelle des jeunes et leur préparation à la vie adulte et professionnelle | Programme d'action pour la formation et la préparation des jeunes à la vie d'adulte et professionnelle | programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie active et professionnelle | Programme d'action pour la formation professionnelle et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


youth movement [ young people's movement | youth organisation | Youth organizations(ECLAS) ]

mouvement de jeunes [ mouvement de jeunesse | organisation de jeunesse ]


arrange young peoples activities | prepare young peoples activities | arrange youth activities | plan youth activities

planifier des activités pour des jeunes




youth entrepreneurship | entrepreneurship among young people | entrepreneurship by young people | youth business creation | business creation by young people

création d'entreprise par les jeunes | entrepreneuriat par les jeunes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
How young people learn to start a company

Comment les jeunes apprennent à lancer une entreprise


Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility, Marianne Thyssen, said: "We want to make sure that young people learn the skills they need for work.

M Marianne Thyssen, commissaire pour l'emploi, les affaires sociales, les compétences et la mobilité des travailleurs s'est, elle, exprimée en ces termes: «Nous voulons faire en sorte que les jeunes acquièrent les compétences dont ils ont besoin pour travailler.


Facilitate traineeships and exchanges, sharing experiences and other learning activities, enhancing entrepreneurial attitudes and skills (e.g. engaging young people in direct entrepreneurial experiences, on the job training, networks, promotion of specialised skills) and support efforts to define the learning outcomes of such activities. Promote the development of tools to allow young people to assess and present their entrepreneurial skills and competences.

faciliter les stages et les échanges, le partage d'expériences et les autres activités d'apprentissage valorisant les compétences et les comportements entrepreneuriaux (par exemple, donner la possibilité aux jeunes de participer directement à une expérience entrepreneuriale, les former en entreprise, créer des réseaux, encourager l'acquisition de compétences spécialisées), et soutenir les efforts visant à définir les acquis qui doivent résulter de ces activités; promouvoir l'élaboration d'instruments permettant aux jeunes d'évaluer leurs aptitudes et compét ...[+++]


Secondly, and in close relation to mobility, it is crucial that young people learn other European languages, for two purposes: to interact fluently in the European environment and to be fully integrated members of the communities where they live and work, or, in other words, for social cohesion.

Deuxièmement, et cet élément est en étroite relation avec la mobilité, il est crucial que les jeunes apprennent d’autres langues européennes, et ce avec une double finalité: interagir sans difficulté avec l’environnement européen et être des membres pleinement intégrés des communautés dans lesquelles ils vivent et travaillent, c’est-à-dire contribuer à la cohésion sociale.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is important that young people learn at an early stage to respect each other's integrity and to be aware of destructive and degrading behaviours, particularly such behaviour which is directed at young girls.

Il est essentiel que les jeunes gens apprennent dès le plus jeune âge à respecter l'intégrité d'autrui et soient conscients du caractère destructeur et dégradant de certains comportements, en particulier à l'égard des jeunes filles.


The Commission published the Green Paper on promoting the learning mobility of young people in July 2009, which launched a public consultation on a number of questions, such as: how best to boost mobility opportunities for young Europeans, what obstacles to mobility still need to be overcome and how all players involved can join forces in a new partnership for learning mobility.

En juillet 2009, la Commission a publié le livre vert intitulé «Promouvoir la mobilité des jeunes à des fins d'apprentissage», qui a lancé une consultation publique sur un certain nombre de questions, telles que la meilleure manière d'améliorer les possibilités de mobilité pour les jeunes Européens, les obstacles à la mobilité qui restent à supprimer et la manière dont toutes les parties prenantes peuvent collaborer dans le cadre d'un nouveau partenariat pour la mobilité à des fins d'éducation et de formation.


young people learning in all forms of vocational education and training up to the end of upper secondary education (up to ISCED level 3);

aux jeunes suivant un apprentissage dans toutes les formes d'enseignement et de formation professionnels jusqu'à la fin du deuxième cycle de l'enseignement secondaire (jusqu'au niveau 3 de la CITE);


Violence in society and violence among young people is growing and various sections of the media and electronic games must also bear some responsibility for this as it is via these very means that young people learn the skills of violent behaviour, identify with negative role models in such games and thus become immune to the suffering of others, or they may even enjoy such suffering, regarding it as something normal.

La violence au sein de la société et la violence parmi les jeunes est à la hausse et différents types de médias et de jeux électroniques en assument une part de responsabilité, car ils constituent un moyen, pour les jeunes, d’acquérir les bases d’un comportement violent, de s’identifier à des modèles négatifs véhiculés par de tels jeux et, donc, de devenir insensibles à la souffrance d’autrui, voire de retirer un plaisir de cette souffrance, la considérant comme normale.


12. Deplores the fact that the Commission's report considers education solely from the traditional angle of children and young people learning in educational establishments, thereby ignoring the essential role played by lifelong learning, which is aimed at adults and all those outside the traditional learning environment who wish to acquire knowledge and receive training and which is wholly in keeping with the goal set by the Lisbon European Council of establishing a 'learning society';

12. regrette que le rapport de la Commission ne considère l'éducation que sous l'angle classique de l'apprentissage des enfants et des jeunes dans les établissements scolaires et qu'elle néglige de ce fait l'enjeu essentiel de la formation tout au long de la vie qui concerne les adultes et toutes les personnes se trouvant en dehors des circuits d'apprentissage traditionnels mais désirant acquérir des connaissances et suivre une formation, ceci correspondant complètement à l'objectif fixé par le Conseil européen de Lisbonne de mettre en ...[+++]


For example: campaign by people with learning disabilities against violence and bullying of children and young people with learning disabilities; helping children and young people experiencing or exposed to domestic violence through developing school-based strategies and interventions to prevent violence; a campaign to raise awareness among women of lower social status of male domestic violence; promotion of public debate on the problems of domestic violence; information campaigns and networking to prevent sexual trade in women; ...[+++]

Par exemple: campagne contre le harcèlement et les violences envers les jeunes en difficulté d'apprentissage; aide aux enfants et adolescents victimes ou témoins de la violence domestique par la conception de stratégies en milieu scolaire et d'interventions visant à prévenir la violence; campagne de sensibilisation des femmes de condition sociale inférieure à la violence domestique masculine; animation de débats publics sur le problème de la violence domestique; campagnes d'information et mise en réseau pour prévenir la traite des femmes à des fins d'exploitation sexuelle; constitution d'un réseau de femmes journalistes concernant la couverture dans les ...[+++]


w