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B-share
Conduct fact finding
Conduct fact finding mission
Cumulative preference share
Cumulative preference stock
Cumulative preferred share
Cumulative preferred stock
Experts' mission
Experts' working visit
Fact-finding mission
First administrative or judicial finding
GSP
General system of preferences
Generalised preferences
Generalised preferences scheme
Generalised preferences system
Generalised tariff preferences
Generalized preferences
Investigative mission
Keep records of bridge investigation findings
Perform fact finding activities
Preference share
Preference stock
Preferential tariff
Preferred share
Preferred stock
Primary administrative finding
Primary administrative or judicial finding
Senior share
Tariff advantage
Tariff concession
Tariff preference
Undertake fact finding

Traduction de «you find preferable » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
generalised preferences [ generalised preferences scheme | generalised preferences system | generalised tariff preferences | generalized preferences | general system of preferences | GSP ]

préférences généralisées [ préférences tarifaires généralisées | SPG | système de préférences généralisées ]


ensure findings of bridge investigations are recorded in writing | record the findings of bridge investigations in writing | ensure written records of the findings of bridge investigations are maintained | keep records of bridge investigation findings

tenir des registres sur les conclusions des enquêtes sur les ponts


conduct fact finding mission | undertake fact finding | conduct fact finding | perform fact finding activities

faire des constatations


find your role within the architecture of the production | finding your place within the architecture of the production | find your identity within the architecture of the production | find your place within the architecture of the production

trouver sa place dans l'architecture de la production


B-share | preference share | preference stock | preferred share | preferred stock | senior share

action de préférence | action de priorité | action préférentielle | action privilégiée


cumulative preference share | cumulative preference stock | cumulative preferred share | cumulative preferred stock

action cumulative privilégiée | action privilégiée à dividende cumulatif | action privilégiée cumulative


first administrative or judicial finding | primary administrative finding | primary administrative or judicial finding

premier acte de constat administratif ou judiciaire | PACA [Abbr.]


Can't Find the Consumer Information You Need?: Go to Consumer Connection and Make Information Work for You

Vous ne trouvez pas de renseignements en consommation? : visitez le carrefour des consommateurs et profitez pleinement de l'ère de l'information


tariff preference [ preferential tariff | tariff advantage | tariff concession ]

tarif préférentiel [ avantage tarifaire | concession tarifaire | préférence tarifaire ]


fact-finding mission [ experts' mission | experts' working visit | investigative mission ]

mission d'enquête [ mission d'expertise | mission d'observation | mission de surveillance | visite de travail d'experts ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where the Commission finds that the reasons justifying a temporary withdrawal of the tariff preferences, as referred to in Article 15(1), no longer apply, it shall be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 36, to amend Annex III in order to reinstate the tariff preferences provided under the special incentive arrangement for sustainable development and good governance.

Lorsque la Commission constate que les raisons visées à l’article 15, paragraphe 1, justifiant le retrait temporaire du bénéfice des préférences tarifaires n’existent plus, elle est habilitée à adopter des actes délégués en conformité avec l’article 36 pour modifier l’annexe III afin de rétablir le bénéfice des préférences tarifaires prévues au titre du régime spécial d’encouragement en faveur du développement durable et de la bonne gouvernance.


Where the Commission finds that the reasons justifying a temporary withdrawal of the tariff preferences as referred to in Article 19(1) no longer apply, it shall be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 36 to amend Annexes II, III or IV, whichever is applicable, in order to reinstate the tariff preferences provided under the preferential arrangements referred to in Article 1(2).

Lorsque la Commission constate que les raisons énoncées à l’article 19, paragraphe 1, justifiant le retrait temporaire du bénéfice des préférences tarifaires n’existent plus, elle est habilitée à adopter des actes délégués en conformité avec l’article 36 pour modifier l’annexe II, III ou IV, selon le cas, afin de rétablir le bénéfice des préférences tarifaires prévues au titre des régimes préférentiels visés à l’article 1er, paragraphe 2.


It shall contain the Commission’s findings and shall reflect its provisional intention whether to terminate the temporary withdrawal procedure or to temporarily withdraw the tariff preferences.

Elle contient les conclusions de la Commission et reflète son intention provisoire de clore la procédure de retrait temporaire ou de retirer temporairement le bénéfice des préférences tarifaires.


9. Where the Commission considers that the findings justify temporary withdrawal for the reasons referred to in paragraph 1 of this Article, it shall be empowered, in accordance with Article 36, to adopt delegated acts to amend Annex III in order to temporarily withdraw the tariff preferences provided under the special incentive arrangement for sustainable development and good governance referred to in point (b) of Article 1(2).

9. Lorsque la Commission estime que les conclusions justifient le retrait temporaire pour les raisons énoncées au paragraphe 1 du présent article, elle est habilitée, en conformité avec l’article 36, à adopter des actes délégués pour modifier l’annexe III de manière à retirer temporairement le bénéfice des préférences tarifaires prévues au titre du régime spécial d’encouragement en faveur du développement durable et de la bonne gouvernance visées à l’article 1er, paragraphe 2, point b).


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10. Where the Commission considers that the findings justify temporary withdrawal for the reasons referred to in paragraph 1 of this Article, it shall be empowered, in accordance with Article 36, to adopt delegated acts to amend Annexes II, III or IV, whichever is applicable, in order to temporarily withdraw the tariff preferences provided under the preferential arrangements referred to in Article 1(2).

10. Lorsque la Commission estime que les conclusions justifient le retrait temporaire pour les raisons énoncées au paragraphe 1 du présent article, elle est habilitée, conformément à l’article 36, à adopter des actes délégués pour modifier les annexes II, III ou IV, selon le cas, de manière à retirer temporairement le bénéfice des préférences tarifaires prévues au titre des régimes préférentiels visés à l’article 1er, paragraphe 2.


Given a choice between a unilateral American-controlled system and a system headquartered at NORAD, which would involve Canada as the bilateral partner, if I could ask you, sir, which of the two would you find preferable, as a Russian?

En tant que Russe, est-ce que vous privilégiez un système contrôlé de façon unilatérale par les Américains ou un système relevant du NORAD, auquel participerait le Canada en tant que partenaire bilatéral?


Given a choice—and this may be a false choice, but I still think it's perhaps a realistic one—between the U.S. having this national missile defence system on its own or having such a missile system under NORAD control, which of those two options would you find preferable for Canada?

Si on avait le choix—et ce n'est peut-être pas un véritable choix, quoique c'est peut-être quelque chose de réaliste—entre un système de défense nationale antimissile américain et un système de défense antimissile régi par l'alliance NORAD, laquelle des deux options, selon vous, serait préférable pour le Canada?


Countries wishing to use the safeguard clause would have to conduct an internal review of the collective preference underlying the measure adopted, in order to find out more about the nature of it and establish whether it was well-founded. That would entail widespread consultation, study or further scientific research and, in the case of unwarranted collective preferences, educating people with a view to changing their preferences (e.g. where preferences expressed have been radicalised by particular circumstances or where they are a h ...[+++]

Les pays qui feraient appel à cette clause de sauvegarde devraient engager un processus interne de réexamen de la préférence collective sous-jacente à la mesure adoptée, en vue de préciser et de vérifier sa nature et son assise : ceci suppose un ensemble de mesures de consultation de la population, d'examen ou de développement de la recherche scientifique et, le cas échéant, de pédagogie auprès de la population pour permettre une évolution de préférences collectives peu justifiées (par exemple, si les préférences exprimées ont été radicalisées par des éléments circonstanciels ou si elles sont sous-tendues par des nécessités historiques q ...[+++]


The whole point of discussing how to design a trading system that can take account of collective preferences is to find a way of distinguishing between legitimate collective preferences and protectionist excuses. But to do that, the problem (and no-one can deny there is one) needs to be addressed head-on, the risks need to be clearly identified and instruments need to be devised to contain them.

Tout l’enjeu de la réflexion sur la conception d’un système commercial ajusté à la prise en compte des préférences collectives est justement d’arriver à faire le départ entre préférences collectives légitimes et prétextes protectionnistes, ce qui suppose de traiter le problème de front (puisque problème il y a) en identifiant clairement les risques et en imaginant des dispositifs à même de les contenir.


These collective preferences place restraints on our negotiating positions (seeing the environment as integral to trade issues, reducing inequalities) and on our objectives (the desire to find sustainable balances, the negotiation of win-win agreements).

Ces préférences collectives représentent autant de contraintes qui influencent nos positions de négociation (par exemple : l'intégration de l'environnement dans les questions commerciales, ou de la réduction des inégalités) ainsi que nos objectifs (recherche d'équilibres durables, négociation d'accords gagnant-gagnant).


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