Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Confer on learning methods
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Implicit learning
Lifelong Learning and the World of Work
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Nondeclarative learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Reflexive learning
Transferability of learning outcomes
Unconscious learning
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
WCEFA
WPI
World Conference on Education For All
World Conference on Education for All
World Phenomenology Institute

Vertaling van "world learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Lifelong Learning and the World of Work - An Invitational Meeting on Social Security Review [ Lifelong Learning and the World of Work ]

Le perfectionnement continu et l'environnement de travail - Une rencontre sur invitation portant sur la réforme de la sécurité sociale [ Le perfectionnement continu et l'environnement de travail ]


World Conference on Education For All | World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs | WCEFA [Abbr.]

conférence mondiale Éducation pour tous | Conférence mondiale sur l'Education pour Tous | Conférence mondiale sur l'éducation pour tous | Conférence mondiale sur l'éducation pour tous d'ici à l'an 2000 - Répondre aux besoins éducatifs de base | WCEFA [Abbr.]


World Institute for Advanced Phenomenological Research and Learning [ WPI | World Phenomenology Institute ]

Institut mondial de phénoménologies


World Conference on Education for All: Meeting Basic Learning Needs [ World Conference on Education for All ]

Conférence mondiale sur l'éducation pour tous : Répondre aux besoins éducatifs fondamentaux [ Conférence Mondiale sur l'Éducation pour Tous : Satisfaire les besoins d'apprentissage de base | Conférence Mondiale sur l'Éducation pour Tous ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Commission, in a series of recent strategy papers, has highlighted these challenges – greatly expanding the student population, raising quality and aligning teaching and learning more closely to wider societal and labour market needs[1]; adapting to globalisation and the huge growth in higher education students and institutions across the world, challenging Europe's position as a world leader in education[2]; and improving and widening the delivery of higher education by harnessing new technologies such as MOOCs and vir ...[+++]

La Commission européenne, dans une série de documents de stratégie récents, a souligné ces défis: accroître fortement la population étudiante, améliorer la qualité de l’enseignement et mieux faire correspondre l’enseignement et l’apprentissage aux besoins plus vastes de la société et du marché du travail[1]; s’adapter à la mondialisation et à la forte hausse du nombre d’étudiants et d’établissements d’enseignement supérieur dans le monde, ce qui compromet la position de l’Europe en tant que leader mondial en matière d’éducation[2]; améliorer et élargir l’accès à l’enseignement supérieur en exploitant les nouvelles technologies telles q ...[+++]


IV. 1. 1 A permanent high-level group of representatives of Member States, social partners, and the world of education, training and culture will be established to assist in the monitoring of this Action Plan, stimulate public debate with stakeholders about language learning and linguistic diversity, and monitor change in language learning and linguistic diversity in the Union.

IV. 1. 1 Un groupe permanent de haut niveau composé de représentants des États membres, des partenaires sociaux et du monde de l'éducation, de la formation et de la culture sera mis sur pied pour: contribuer au suivi du présent plan d'action, stimuler le débat public avec les parties prenantes concernant l'apprentissage des langues et la diversité linguistique, et surveiller les changements observés dans l'apprentissage des langues et la diversité linguistique dans l'Union européenne.


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d' ...[+++]


While there are no one-size-fits-all approaches to any of these areas, the renewed EU agenda stresses the importance of focusing consistently on what students will learn (the learning outcomes that will be achieved), drawing as much as possible on real-world situations and problems, encouraging critical assessment and thinking in individual and group work and embedding work-based learning and mobility opportunities into curricula.

S'il n'existe aucune approche universelle pour ces différents domaines, la nouvelle stratégie de l'UE souligne l'importance qu'il y a à toujours mettre l'accent sur ce que les étudiants apprendront (les résultats de l'apprentissage qui seront obtenus), en s'inspirant, dans toute la mesure du possible, de situations et de problèmes réels, en encourageant l'évaluation et la réflexion critiques dans un cadre individuel et au sein de groupes de travail et en intégrant dans le programme de cours la formation par le travail et les possibilités de mobilité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The kindergarten program is quite unusual in that it is based on intellectual awareness and games. It's a transition period, a special time for getting used to the social world, learning to speak properly and expressing feelings.

Le programme de la maternelle est bien particulier en ce sens qu'il est basé sur l'éveil intellectuel et le jeu. C'est une période de transition, un moment privilégié pour apprivoiser le monde social, apprendre à bien parler et à bien exprimer ses sentiments.


2. This year is a special anniversary. It has been 30 years since the world learned about HIV and AIDS.

2. Cette année marque un anniversaire particulier: voilà 30 ans que le monde a appris l'existence du HIV et du sida.


As the recent events in countries neighbouring the EU illustrate, it is thanks not only to the professional commitment of journalists and other media professionals, but also to the many private bloggers, that the world learns about the situation on the ground and people's aspirations for freedom and social justice.

Comme l'illustre l'actualité récente dans les pays voisins de l'UE, c'est grâce non seulement à l'engagement professionnel des journalistes et autres professionnels des médias, mais aussi aux nombreux blogueurs privés que le monde est informé de la situation sur le terrain, ainsi que des aspirations des populations à la liberté et à la justice sociale.


Greater cooperation and partnerships with third countries, agreements between the relevant authorities across Member States and bilateral agreements between institutions would facilitate learning mobility between the Union and other parts of the world.

Une intensification de la coopération et des partenariats avec les pays tiers, des accords entre les autorités compétentes des États membres et des accords bilatéraux entre établissements faciliterait la mobilité à des fins d'éducation et de formation entre l'Union et d'autres régions du monde.


This year marks 80 since the guns of the war to end all wars grew mute, a war the world learned not from even with a price of 60,000 Canadian dead.

Quatre-vingt années se sont écoulées depuis que se sont tus les canons de ce qui devait être la dernière des guerres, une guerre dont nous n'avons cependant pas tiré les leçons, même au prix de 60 000 morts canadiens.


It is high time all the Milosevics of this world learn that they cannot do what they want without triggering a reaction from the international community.

Il est plus que temps que tous les Milosevic du monde sachent qu'ils ne peuvent faire ce qu'ils veulent sans que la communauté internationale réagisse.


w