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Base Financial Education Coordinator
Financial education
Group of experts on financial education
Transition from education to working life
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
Workplace parent education seminar

Vertaling van "workplace financial education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
workplace parent education seminar

atelier en milieu de travail pour les parents






Base Financial Education Coordinator

coordonnateur des études en finances de la base


group of experts on financial education

groupe d'experts en éducation financière


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Congratulates Sweden, Belgium, France, Slovenia, Denmark and the United Kingdom on achieving the Barcelona objectives and calls on the other Member States to continue their efforts; calls on the Member States to go beyond the Barcelona objectives by adopting a more systematic and integrated approach, to be implemented jointly by national and local authorities, to education and preschool care services, in particular for very young children under the age of three; calls on the Commission to provide continuing financial support to Member S ...[+++]

22. félicite la Suède, la Belgique, la France, la Slovénie, le Danemark et le Royaume-Uni d'avoir atteint les objectifs de Barcelone et demande aux autres États membres de continuer leurs efforts dans cette voie; demande aux États membres d'aller au-delà de ces objectifs, en adoptant une approche plus systémique et intégrée en matière d'éducation et de services de prise en charge préscolaires entre les autorités nationales et locales, en particulier pour les très jeunes enfants de moins de trois ans; demande à la Commission de continuer à apporter son soutien financier aux États ...[+++]


22. Congratulates Sweden, Belgium, France, Slovenia, Denmark and the United Kingdom on achieving the Barcelona objectives and calls on the other Member States to continue their efforts; calls on the Member States to go beyond the Barcelona objectives by adopting a more systematic and integrated approach, to be implemented jointly by national and local authorities, to education and preschool care services, in particular for very young children under the age of three; calls on the Commission to provide continuing financial support to Member S ...[+++]

22. félicite la Suède, la Belgique, la France, la Slovénie, le Danemark et le Royaume-Uni d'avoir atteint les objectifs de Barcelone et demande aux autres États membres de continuer leurs efforts dans cette voie; demande aux États membres d'aller au-delà de ces objectifs, en adoptant une approche plus systémique et intégrée en matière d'éducation et de services de prise en charge préscolaires entre les autorités nationales et locales, en particulier pour les très jeunes enfants de moins de trois ans; demande à la Commission de continuer à apporter son soutien financier aux États ...[+++]


22. Congratulates Sweden, Belgium, France, Slovenia, Denmark and the United Kingdom on achieving the Barcelona objectives and calls on the other Member States to continue their efforts; calls on the Member States to go beyond the Barcelona objectives by adopting a more systematic and integrated approach, to be implemented jointly by national and local authorities, to education and preschool care services, in particular for very young children under the age of three; calls on the Commission to provide continuing financial support to Member S ...[+++]

22. félicite la Suède, la Belgique, la France, la Slovénie, le Danemark et le Royaume-Uni d'avoir atteint les objectifs de Barcelone et demande aux autres États membres de continuer leurs efforts dans cette voie; demande aux États membres d'aller au-delà de ces objectifs, en adoptant une approche plus systémique et intégrée en matière d'éducation et de services de prise en charge préscolaires entre les autorités nationales et locales, en particulier pour les très jeunes enfants de moins de trois ans; demande à la Commission de continuer à apporter son soutien financier aux États ...[+++]


28. Welcomes the adoption at Union level of the ‘Youth Guarantee’ schemes in order to ensure that all young Europeans receive a good-quality job offer, further education or training, an apprenticeship or a traineeship within four months of leaving school or becoming unemployed; notes, however, that the sum of EUR 6 billion earmarked for the Youth Employment Initiative in the next multiannual financial framework (MFF) is clearly insufficient to address the scale of the problem; calls on the Commission and the Member States to maximis ...[+++]

28. se félicite de l'adoption, au niveau de l'Union, de dispositifs de garantie pour la jeunesse, qui permettront à tous les jeunes Européens de recevoir des offres d'emploi de qualité, de poursuivre leur scolarité ou leur formation, d'avoir accès à un apprentissage ou à un stage dans les quatre mois suivant leur sortie de l'école ou la perte de leur emploi; relève, cependant, que la somme de 6 milliards d'EUR réservée à l'initiative pour l'emploi des jeunes au titre du prochain cadre financier pluriannuel (CFP) est clairement insuff ...[+++]


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27. Welcomes the adoption at Union level of the ‘Youth Guarantee’ schemes in order to ensure that all young Europeans receive a good-quality job offer, further education or training, an apprenticeship or a traineeship within four months of leaving school or becoming unemployed; notes, however, that the sum of EUR 6 billion earmarked for the Youth Employment Initiative in the next multiannual financial framework (MFF) is clearly insufficient to address the scale of the problem; calls on the Commission and the Member States to maximis ...[+++]

27. se félicite de l'adoption, au niveau de l'Union, de dispositifs de garantie pour la jeunesse, qui permettront à tous les jeunes Européens de recevoir des offres d'emploi de qualité, de poursuivre leur scolarité ou leur formation, d'avoir accès à un apprentissage ou à un stage dans les quatre mois suivant leur sortie de l'école ou la perte de leur emploi; relève, cependant, que la somme de 6 milliards d'EUR réservée à l'initiative pour l'emploi des jeunes au titre du prochain cadre financier pluriannuel (CFP) est clairement insuff ...[+++]


- Evaluations of a UK workplace financial education programme showed that 82% intended to take action (such as contributing to a voluntary pension plan or paying off debts) as a result of attending the seminars; when contacted 3 months later 60% of attendees had already turned these intentions into action[13].

- Des évaluations menées dans le cadre d’un programme britannique d’éducation financière sur le lieu de travail ont montré que 82 % des participants avaient l’intention de prendre des mesures suite à leur participation aux séminaires, par exemple en participant à un plan d’épargne-retraite volontaire ou en remboursant leurs dettes. Lorsque les participants ont été contactés trois mois plus tard, 60 % d’entre eux avaient déjà mis en pratique leurs résolutions[13].


[14] Bayer, Bernheim, Scholz , The effects of financial education in the workplace: evidence from a survey of employers, June 1996.

[14] Bayer, P., Bernheim, B., Scholz, J., «The effects of financial education in the workplace: evidence from a survey of employers», juin 1996.


Employers should give consideration to how financial education could be delivered through the workplace, possibly in conjunction with information on occupational pension schemes.

Les employeurs doivent réfléchir à la manière dont l’éducation financière peut être fournie sur le lieu de travail, notamment en conjonction avec des informations sur les plans d’épargne-retraite.


Far from making the fiscal situation in Saskatchewan any better, the Conservative government last year made it worse: $105 million over four years was taken away from early learning and child care; $110 million over four years was taken away from labour market partnerships for workplace training; $130 million was taken away from financial aid for students seeking higher education; $80 million was taken away from the prairie grai ...[+++]

Loin de redresser la situation budgétaire de la Saskatchewan, le gouvernement conservateur l’a aggravée l’an dernier: 105 millions de dollars de moins sur quatre ans pour l’éducation préscolaire et la garde d’enfants; 110 millions de moins sur quatre ans pour les partenariats avec l’entreprise en matière de formation en milieu de travail; 130 millions de moins pour l’aide financière aux étudiants désireux de faire des études supérieures; 80 millions de moins pour le Programme des routes utilisées pour le transport du grain des Prai ...[+++]


In particular, he identified his concern over the high dropout rates experienced in our educational system, the lack of adequate preparation of our young people for the workplace, and the need to revisit the method of funding post-secondary education in Canada, most particularly the programs of financial assistance for students of post-secondary education.

Il s'est notamment inquiété des forts taux de décrochage scolaire qui affligent notre système d'éducation, du fait que les jeunes sont mal préparés à accéder au marché du travail et de la nécessité de revoir le mode de financement de l'enseignement postsecondaire au Canada, et plus particulièrement les programmes d'aide financière à l'intention de ceux qui poursuivent des études postsecondaires.




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'workplace financial education' ->

Date index: 2022-04-25
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