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Vertaling van "working paper ‘bringing e-commerce benefits " (Engels → Frans) :

[98] See Commission Staff Working Paper, ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, Brussels 11.1.2012 (SEC(2011) 1640 final), p.20.

[98] Document de travail des services de la Commission, «Bringing e-commerce benefits to consumers», Bruxelles 11 janvier 2012 [SEC(2011) 1640 final], p.20.


[11] Commission Staff Working Paper ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, Annex 2 to the 2012 E-commerce Communication.

[11] Document de travail des services de la Commission: «Donner aux consommateurs les bénéfices du commerce électronique» (Bringing e-commerce benefits to consumers), annexe 2 de la communication sur le commerce électronique de 2012.


[97] See Commission Staff Working Document, ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, Brussels 11.1.2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.

[97] Document de travail des services de la Commission, «Bringing e-commerce benefits to consumers», document accompagnant la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, Un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, Bruxelles 11 janvier 2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.


The Commission Staff Working Paper on ‘Bringing E-commerce Benefits to Consumers’ showed that the information provided to consumers through information intermediaries, such as PCWs, is frequently partial and sometimes misleading and incorrect, especially in relation to the price, whether the retailer has paid to have its product listed, the criteria for ranking the offers, or delivery costs.

Le document de travail des services de la Commission intitulé «Bringing e-commerce benefits to consumers» montrait que les informations fournies aux consommateurs par les intermédiaires de l’information, tels que les SCP, sont souvent partiales et parfois trompeuses et inexactes, notamment en ce qui concerne les prix, les critères de classement des offres, les frais de livraison ou la question de savoir si le détaillant a payé pour que ses produits soient référencés.


[10] See Commission Staff Working Paper, Bringing e-commerce benefits to consumers, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, COM (2011) 942 final of 11.01.2012 - [http ...]

[10] Voir le document de travail des services de la Commission, Bringing e-commerce benefits to consumers, en annexe de la communication de la Commission au parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, COM(2011) 942 final du 11.01.2012 - [http ...]


[10] See Commission Staff Working Paper, Bringing e-commerce benefits to consumers, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, COM (2011) 942 final of 11.01.2012 - [http ...]

[10] Voir le document de travail des services de la Commission, Bringing e-commerce benefits to consumers, en annexe de la communication de la Commission au parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, COM(2011) 942 final du 11.01.2012 - [http ...]


[98] See Commission Staff Working Paper, ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, Brussels 11.1.2012 (SEC(2011) 1640 final), p.20.

[98] Document de travail des services de la Commission, «Bringing e-commerce benefits to consumers», Bruxelles 11 janvier 2012 [SEC(2011) 1640 final], p.20.


[97] See Commission Staff Working Document, ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, document accompanying the Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of Regions, A coherent framework to boost confidence in the Digital Single Market of e-commerce and other online services, Brussels 11.1.2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.

[97] Document de travail des services de la Commission, «Bringing e-commerce benefits to consumers», document accompagnant la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social européen et au Comité des régions, Un cadre cohérent pour renforcer la confiance dans le marché unique numérique du commerce électronique et des services en ligne, Bruxelles 11 janvier 2012 (SEC(2011) 1640 final), p.19.


The Commission Staff Working Paper on ‘Bringing E-commerce Benefits to Consumers’ showed that the information provided to consumers through information intermediaries, such as PCWs, is frequently partial and sometimes misleading and incorrect, especially in relation to the price, whether the retailer has paid to have its product listed, the criteria for ranking the offers, or delivery costs.

Le document de travail des services de la Commission intitulé «Bringing e-commerce benefits to consumers» montrait que les informations fournies aux consommateurs par les intermédiaires de l’information, tels que les SCP, sont souvent partiales et parfois trompeuses et inexactes, notamment en ce qui concerne les prix, les critères de classement des offres, les frais de livraison ou la question de savoir si le détaillant a payé pour que ses produits soient référencés.


As noted in the Commission Staff Working Paper on ‘Bringing e-commerce benefits to consumers’, the dominant factor for shopping online seems to be price, followed by perceived saving of time, the possibility to carry out price comparisons easily, the flexibility of ordering at any time of the day/week and finding a wider selection online.

Ainsi que les services de la Commission le relevaient dans leur document de travail intitulé «Bringing e-commerce benefits to consumers», le facteur dominant dans les achats en ligne semble être le prix, suivi par le sentiment de gagner du temps, la possibilité de comparer facilement les prix, la flexibilité de passer commande à tout moment du jour ou de la semaine, et un plus large choix en ligne.




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Date index: 2022-11-14
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