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ADAPT
Act for workforce members
Adaptation of the Workforce to Industrial Change
Adaptation of the worker
Ageing of the workforce
Ageing workforce
BBB
Better Business Bureau Serving Central Ontario
Better Business Bureau of Mid-Western Ontario
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Customer interaction improvement
Design better customer interaction
Employee adaptability
Good regulatory practice
Help healthcare users to develop social perceptiveness
Improve customer interaction
Labour flexibility
Labour force flexibility
Manpower flexibility
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Rejuvenate customer interaction
Represent union members
Smart regulation
Speak for workforce members
Speak on behalf of union members
Staff adaptability
Work flexibility
Worker adaptability
Worker adaptation
Workforce adaptability
Workforce flexibility

Vertaling van "workforce better " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


Adaptation of the Workforce to Industrial Change | Community initiative on adaptation of the workforce to industrial change | ADAPT [Abbr.]

adaptation de la main-d'oeuvre au changement industriel | Initiative communautaire Adaptation de la main-d' oeuvre au changement industriel | ADAPT [Abbr.]


act for workforce members | speak for workforce members | represent union members | speak on behalf of union members

représenter les membres d'un syndicat


ageing of the workforce | ageing workforce

main d'oeuvre vieillissante


better law-making | better regulation

amélioration de la réglementation | Améliorer la réglementation | meilleure réglementation | mieux légiférer


Better Business Bureau Serving Central Ontario [ BBB | Better Business Bureau of Mid-Western & Central Ontario | Better Business Bureau of Mid-Western Ontario ]

Better Business Bureau Serving Central Ontario [ BBB | Better Business Bureau of Mid-Western & Central Ontario | Better Business Bureau of Mid-Western Ontario ]


worker adaptability [ adaptation of the worker | employee adaptability | staff adaptability | workforce adaptability | Worker adaptation(ECLAS) ]

adaptabilité du travailleur [ adaptabilité de la main-d'œuvre | adaptabilité du personnel | adaptation du travailleur ]


labour flexibility [ labour force flexibility | manpower flexibility | work flexibility | workforce flexibility ]

flexibilité du travail [ flexibilité de l'emploi | flexibilité de la main-d'oeuvre | flexibilité de la main-d'œuvre | flexibilité du salaire | travail variable ]


help health-care users to develop social perceptiveness | provide strategies for better social perceptiveness to healthcare users | help a healthcare user to develop social perceptiveness | help healthcare users to develop social perceptiveness

aider les patients à développer une lucidité sociale | aider les patients à développer une sensibilité sociale


customer interaction improvement | design better customer interaction | improve customer interaction | rejuvenate customer interaction

améliorer l'interaction avec les clients
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Agenda for New Skills and Jobs sets out the routes for bringing more people into employment, with a focus on better functioning and less segmented labour markets, a more skilled workforce, better job quality and working conditions, and the promotion of both job creation and labour demand.

La stratégie pour des compétences nouvelles et des emplois définit les moyens de faire accéder davantage de personnes à un emploi en mettant l’accent sur un meilleur fonctionnement et une segmentation moins forte des marchés du travail, une main-d’œuvre davantage qualifiée, une meilleure qualité de l’emploi et des conditions de travail ainsi que la promotion de la création d’emplois comme de la demande de main-d’œuvre.


In view of the need to attract and keep more people on the labour market, and in the context of an ageing - and therefore more vulnerable - workforce, better health and safety at work must be promoted.

Eu égard à la nécessité d'attirer davantage de travailleurs potentiels sur le marché du travail et de les y maintenir, et compte tenu du vieillissement de la population active et de sa vulnérabilité accrue, il convient de promouvoir l'amélioration des conditions d'hygiène et de sécurité sur le lieu de travail.


Influencing factors and possible areas for action: Assessing levels of expenditure on the health workforce Ensuring better working conditions for health workers, Increasing staff motivation and morale Considering recruitment and training campaigns, in particular to take advantage of the growth in the proportion of over-55s in the workplace and those who no longer have family commitments Organising chronic disease management practices and long-term care provision closer to home or in a community setting Providing for a more effective deployment of the available health workforce Considering "return ...[+++]

Facteurs d’influence et domaines d’action possibles: Évaluer les niveaux des dépenses dans le personnel de santé. Offrir de meilleures conditions de travail aux professionnels de la santé, accroître la motivation et améliorer le moral du personnel. Envisager des campagnes de recrutement et de formation, en particulier pour tirer parti de la croissance de la tranche des travailleurs de plus de 55 ans et de l'augmentation du nombre de personnes qui n'ont plus d'obligations familiales. Organiser le traitement des maladies chroniques et la fourniture des soins de longue durée plus près du domicile ou dans des structures de proximité. Assurer un déploiement plus efficace du personnel de santé disponible. Envisager des campagnes de «retour à la p ...[+++]


This Paper aims to increase the visibility of the issues facing the EU health workforce, to generate a clearer picture of the extent to which local and/or national health managers face the same challenges and to provide a better basis for considering what could be done at EU level to address these problems effectively, and in a manner which does not have a negative impact on health systems outside the EU.

Le présent livre vert vise à mettre davantage en évidence les difficultés auxquelles le personnel de santé de l'UE doit faire face, à donner une image plus claire de la mesure dans laquelle les responsables de la santé au niveau local et/ou national sont confrontés à des défis identiques et à fournir une meilleure base pour envisager quelles mesures pourraient être prises au niveau communautaire afin d'apporter à ces problèmes une réponse efficace et dépourvue d'effets négatifs sur les systèmes de santé des pays tiers.


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Influencing factors and possible areas for action: Strengthening capacity for screening, health promotion and disease prevention Collecting better information about actual and potential population health needs in order to plan the future development of the public health workforce Promoting scientific vocations in schools by highlighting career options in lesser known public health jobs (biologists, epidemiologists, etc.) Giving the Agency for Safety and Health at Work (OSHA) more visibility in the Member States by publicising its exis ...[+++]

Facteurs d’influence et domaines d’action possibles: Renforcer la capacité de dépistage, de promotion de la santé et de prévention des maladies. Collecter des informations plus précises concernant les besoins réels et potentiels de la population en matière de santé, afin de planifier l'évolution future du personnel de santé publique. Encourager les vocations scientifiques dans les écoles en mettant en évidence les possibilités de carrière moins connues dans le secteur de la santé publique (biologistes, épidémiologistes, etc.). Faire mieux connaître l'Agence européenne pour la sécurité et la santé au travail (OSHA) dans les États membres ...[+++]


16. Stresses the importance of the sustainability of the healthcare sector, which plays an important role in the overall economy given that it represents 8 % of the total European workforce and 10% of the gross domestic product of the EU; recognises that health is a value in itself and a prerequisite for stability and economic growth, and that investment in both health and adequate access to healthcare services contributes to a healthy workforce and job opportunities in the Member States, better economic prosperity and social cohesio ...[+++]

16. insiste sur l'importance de la viabilité du secteur de la santé qui joue un rôle primordial dans l'économie globale puisqu'il représente 8 % de la main-d'œuvre totale et 10 % du PIB de l'Union; reconnaît que la santé constitue en elle-même une valeur et une condition de la stabilité et de la croissance économique et que l'investissement tant dans la santé que dans un accès approprié aux services de santé contribue à la santé de la main-d'œuvre et aux possibilités d'emploi dans les États membres ainsi qu'à une amélioration de la prospérité économique et de la cohésion sociale et peut corriger les externalités négatives liées à la san ...[+++]


13. Calls on the Member States to strengthen their national employment policies by creating the right conditions for job creation and labour demand, by including green employment in their National Job Plans, by improving health workforce planning and forecasting to match the demand and supply of health professionals better, while offering them long-term job prospects, and by stimulate the exchange of innovation, supporting an increase in highly qualified ICT labour and promoting digital skills across the workforce;

13. invite les États membres à renforcer leur politique nationale de l'emploi en établissant les conditions favorables à la création d'emplois et à la demande de travail, en intégrant l'emploi vert dans leurs plans nationaux pour l'emploi, en améliorant la planification de la main-d'œuvre dans le secteur de la santé et en assurant une meilleure adéquation entre la demande et l'offre de professionnels de la santé, tout en leur offrant des perspectives d'emploi à long terme, ainsi qu'en intensifiant les échanges en matière d'innovation, en soutenant une augmentation du nombre de travailleurs hautement qualifiés dans les TIC et en favorisan ...[+++]


We have to be able to create jobs and make our workforce better trained and qualified.

Nous devons parvenir à créer des emplois et à mieux qualifier et former notre main-d’œuvre.


66. Calls on the Member States to improve the coordination of public services, particularly the links between services for children and those for adults; urges the Member States to introduce assistance programmes for parents in various fields where poverty leads to a lack of knowledge with regard to bringing up children and to ensure that child helplines are sufficiently resourced; emphasises that public services for children and families must ensure that the right structures, incentives, performance management systems, funding streams and workforce are in place, that the front-line workforce has the right skills, knowledge and confidence t ...[+++]

66. invite les États membres à améliorer la coordination des services publics, en particulier les liens entre les services pour enfants et les services pour adultes; exhorte les États membres à mettre en place des programmes d'aide pour les parents dans différents domaines où la pauvreté entraîne une méconnaissance de l'éducation à apporter aux enfants et de manière à faire en sorte que les lignes d'assistance téléphonique pour enfants disposent de ressources suffisantes; souligne que les services publics à destination des enfants et des familles doivent faire en sorte que les structures, les mesures incitatives, les systèmes de gestio ...[+++]


66. Calls on the Member States to improve the coordination of public services, particularly the links between services for children and those for adults; urges the Member States to introduce assistance programmes for parents in various fields where poverty leads to a lack of knowledge with regard to bringing up children and to ensure that child helplines are sufficiently resourced; emphasises that public services for children and families must ensure that the right structures, incentives, performance management systems, funding streams and workforce are in place, that the front-line workforce has the right skills, knowledge and confidence t ...[+++]

66. invite les États membres à améliorer la coordination des services publics, en particulier les liens entre les services pour enfants et les services pour adultes; exhorte les États membres à mettre en place des programmes d'aide pour les parents dans différents domaines où la pauvreté entraîne une méconnaissance de l'éducation à apporter aux enfants et de manière à faire en sorte que les lignes d'assistance téléphonique pour enfants disposent de ressources suffisantes; souligne que les services publics à destination des enfants et des familles doivent faire en sorte que les structures, les mesures incitatives, les systèmes de gestio ...[+++]


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