Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
AG focusing
Activity-based budgeting
Alternating gradient focusing
Ask focus groups
BFOR
Budget focused on results
Ensure customer focus
Ensuring a customer focus
Ensuring customer focus
Evaluate focus of community arts practice
Evaluate focus of dance practice
Evaluate focus of practice in community arts
Evaluate focus on practice of community arts
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Focus group interview
Focus group interviewer
Focusing drive
Focusing gear
Focusing screw
Focusing tube
Interview focus groups
Moderate mental subnormality
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Programme budgeting
RBB
Rationalisation of budget choices
Result-based budgeting
Secure customer focus
Self-focusing fiber
Self-focusing fibre
Self-focusing optical fiber
Self-focusing optical fibre
Selfoc fiber
Selfoc fibre
Strong focusing
You will have need of me some day

Vertaling van "will focus some " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
evaluate focus of dance practice | evaluate focus on practice of community arts | evaluate focus of community arts practice | evaluate focus of practice in community arts

évaluer l'importance attachée à la pratique d'arts communautaires


focusing drive | focusing gear | focusing screw | focusing tube

commande de mise au point | mouvement de mise au point


ensuring a customer focus | secure customer focus | ensure customer focus | ensuring customer focus

garantir une approche axée sur les clients


ask focus groups | focus group interview | focus group interviewer | interview focus groups

interroger des groupes cibles


self-focusing fiber | self-focusing fibre | self-focusing optical fiber | self-focusing optical fibre | Selfoc fiber | Selfoc fibre

fibre auto-focalisante | fibre Selfoc


AG focusing | alternating gradient focusing | strong focusing

focalisation à gradient alternant


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


you will have need of me some day

vous viendrez cuire à mon four


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Geographical focus also varies widely from one strategy to the next, with some focusing primarily or exclusively on domestic priorities, and others considering global issues as well; and with some giving prominence to the territorial dimension while others do not.

Le point de vue géographique varie également d'une stratégie à l'autre, certaines mettant l'accent principalement, voire exclusivement, sur les priorités internes, alors que d'autres abordent aussi les problèmes mondiaux, certains donnant la priorité à la dimension territoriale et d'autres pas.


Geographical focus also varies widely from one strategy to the next, with some focusing primarily or exclusively on domestic priorities, and others considering global issues as well; and with some giving prominence to the territorial dimension while others do not.

De même, l'approche géographique varie considérablement d'une stratégie à l'autre, certaines insistant essentiellement ou exclusivement sur des priorités nationales et d'autres s'intéressant aussi aux questions mondiales; certaines accordant de l'importance à la dimension territoriale et d'autres pas.


Principle 10: Support to internationalisation | Several governments support the internationalisation of SMEs, e.g. by financial support for export promotion, market access strategies and participation in trade fairs (Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Malta, the Netherlands, Poland, Portugal, the Slovak Republic, Spain, Sweden and the United Kingdom) Some of them (Denmark, Slovenia) focus on high-growth companies willing to internationalise; some others have established new export promotion agencies (Luxembourg) or new suppor ...[+++]

Principe n° 10: Soutien à l’internationalisation | Plusieurs gouvernements soutiennent l’internationalisation des PME, par exemple grâce à un soutien financier pour la promotion des exportations, les stratégies d’accès aux marchés et la participation à des salons (Chypre, Danemark, Espagne, Estonie, France, Irlande, Italie, Lettonie, Lituanie, Malte, Pays-Bas, Pologne, Portugal, République tchèque, Slovaquie, Royaume-Uni et Suède). Certains d’entre eux (Danemark et Slovénie) ciblent en particulier les sociétés à forte croissance souhaitant s’internationaliser; d’autres ont établi de nouvelles agences de promotion des exportations (Luxem ...[+++]


Some of them (e.g. Denmark, Slovenia) focus on high-growth companies willing to internationalise; some others have established new export promotion agencies (e.g. Luxembourg) or new support programmes (e.g. Hungary).

Certains (comme le Danemark et la Slovénie) concentrent leur attention sur les entreprises à forte croissance qui souhaitent s’internationaliser, d’autres ont établi de nouvelles agences de promotion des exportations (par exemple le Luxembourg) ou de nouveaux programmes de soutien (par exemple la Hongrie).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas, while there have been improvements in results associated with attaining the ET 2020 higher education targets, concerns relating to efficiency of investments in education by the Member States, primary focus on quantitative indicators, teaching conditions, quality of learning, declining academic freedom, and scepticism concerning some aspects of the Bologna process and its implementation in some countries have been reported across the European Higher Education Area (EHEA).

considérant qu'en dépit d'une amélioration des résultats liés à la réalisation des objectifs d'ET 2020 pour le secteur de l'enseignement supérieur, des préoccupations ont été exprimées dans l'espace européen de l'enseignement supérieur en ce qui concerne l'efficacité des investissements réalisés par les États membres dans les systèmes éducatifs, la priorité accordée aux indicateurs qualitatifs, les conditions d'enseignement, la qualité de l'enseignement, le recul de la liberté académique, et le scepticisme concernant certains aspects du processus de Bologne et sa mise en œuvre dans certains pays.


9. Points to the importance of knowledge building and expertise with regard to the complex issue of PCD; asks, therefore, the Commission to ensure that provisions are made to focus some DG Research programmes on issues relevant to PCD; recommends as well the elaboration and promotion of a strategy on development research in order to engage with DG Research and other research DGs, as well as other relevant bodies external to the Commission, e.g. the OECD and the World Bank;

9. souligne l'importance du renforcement des connaissances et de l'expertise en ce qui concerne la question complexe de la CPD; demande par conséquent à la Commission de veiller à ce que des dispositions soient prises pour concentrer certains programmes de la DG Recherche sur les questions relatives à la CPD; recommande également l'élaboration et la promotion d'une stratégie sur le développement de la recherche dans le but de nouer le dialogue avec la DG Recherche et les autres DG actives dans la recherche, ainsi qu'avec les autres organes compétents externes à la Commission, tels que l'OCDE et la Banque mondiale;


9. Points to the importance of knowledge building and expertise with regard to the complex issue of PCD; asks, therefore, the Commission to ensure that provisions are made to focus some DG Research programmes on issues relevant to PCD; recommends as well the elaboration and promotion of a strategy on development research in order to engage with DG Research and other research DGs, as well as other relevant bodies external to the Commission, e.g. the OECD and the World Bank;

9. souligne l'importance du renforcement des connaissances et de l'expertise en ce qui concerne la question complexe de la CPD; demande par conséquent à la Commission de veiller à ce que des dispositions soient prises pour concentrer certains programmes de la DG Recherche sur les questions relatives à la CPD; recommande également l'élaboration et la promotion d'une stratégie sur le développement de la recherche dans le but de nouer le dialogue avec la DG Recherche et les autres DG actives dans la recherche, ainsi qu'avec les autres organes compétents externes à la Commission, tels que l'OCDE et la Banque mondiale;


We have not paid sufficient attention in our documentation to children who have left children’s homes at about 18 or 19 years of age: legally they are adults, although in social terms they are not; this is an area which we should begin to focus some attention.

Dans nos documents, nous n’avons pas accordé une attention suffisante aux enfants qui quittent ces maisons à 18 ou 19 ans: légalement, ils sont adultes, bien qu’en termes sociaux, ils ne le soient pas.


And I emphasise once again that we were able to focus some discussion on those areas, like the Balkans, like the Middle East, like Afghanistan, where we are working very closely together to produce a safer world.

Et je souligne une fois de plus que nous avons été capables de concentrer certaines discussions sur des domaines tels que les Balkans, le Moyen-Orient, l'Afghanistan, où nous travaillons de manière très étroite pour donner naissance à un monde plus sûr.


And I emphasise once again that we were able to focus some discussion on those areas, like the Balkans, like the Middle East, like Afghanistan, where we are working very closely together to produce a safer world.

Et je souligne une fois de plus que nous avons été capables de concentrer certaines discussions sur des domaines tels que les Balkans, le Moyen-Orient, l'Afghanistan, où nous travaillons de manière très étroite pour donner naissance à un monde plus sûr.


w