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Central government debt as a % of GDP
Debt ratio
Debt-to-GDP
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-gross domestic product ratio
Federal debt-to-GDP ratio
Federal debt-to-gross domestic product ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Public debt ratio

Vertaling van "while debt-to-gdp " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB


federal debt-to-gross domestic product ratio [ federal debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette fédérale au produit intérieur brut [ ratio de la dette fédérale au PIB ]


debt-to-gross domestic product ratio [ debt-to-GDP ratio ]

ratio de la dette au produit intérieur brut [ ratio de la dette au PIB ]


central government debt as a % of GDP

dette de l'administration centrale en % du PIB
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Compared with the third quarter of 2016, the government debt to GDP ratio fell in both the euro area (from 89.7% to 88.1%) and the EU28 (from 82.9% to 82.5%).

Par rapport au troisième trimestre 2016, le ratio de la dette publique par rapport au PIB a baissé dans la zone euro (de 89,7% à 88,1%) ainsi que dans l'UE28 (de 82,9% à 82,5%).


At the end of the third quarter of 2017, the government debt to GDP ratio in the euro area (EA19) stood at 88.1%, compared with 89.0% at the end of the second quarter of 2017.

À la fin du troisième trimestre 2017, le ratio de la dette publique par rapport au PIBs'estétabli à 88,1% dans la zone euro (ZE19), contre 89,0% à la fin du deuxième trimestre 2017.


Despite this, and after registering a deficit of 0.1% of GDP in 2001, the target of a general government balanced budget was missed by only 0.1 p.p., while the debt-to-GDP ratio envisaged in the update was exceeded by 54%.

Malgré cet écart et après avoir enregistré un déficit de 0,1 % en 2001, l'objectif d'un budget général en équilibre n'a été manqué que de 0,1 %, alors que le ratio de la dette envisagé dans la mise à jour a été dépassé de 54 %.


In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


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Under a no-policy-change assumption, the euro area general government deficit-to-GDP ratio is expected to fall to 0.8% in 2019 (1.1% in 2017 and 0.9% in 2018), while the debt-to-GDP ratio is forecast to decline to 85.2% (89.3% in 2017 and 87.2% in 2018).

Le solde nominal des administrations publiques devrait s'améliorer dans la quasi-totalité des États membres. Dans l'hypothèse de politiques inchangées, le taux de déficit public de la zone euro devrait tomber à 0,8 % en 2019 (à comparer aux chiffres de 1,1 % pour 2017 et de 0,9 % pour 2018), tandis que le taux d'endettement devrait baisser à 85,2 % (2017: 89,3 %, 2018: 87,2 %).


In 2014, headline fiscal deficits are projected to fall to 2.7% of GDP in the EU and 2.6% in the euro area, while debt-to-GDP ratios reach almost 90% in the EU and 96% in the euro area.

En 2014, les déficits budgétaires nominaux devraient tomber à 2,7 % du PIB dans l’UE et à 2,6 % dans la zone euro, alors que le ratio dette/PIB atteindrait près de 90 % dans l’UE et 96 % dans la zone euro.


In 2013, headline fiscal deficits are projected to fall to 3½% of GDP in the EU and 3% in the euro area, while debt-to-GDP ratios will reach almost 90% in the EU and 96% in the euro area.

En 2013, les déficits budgétaires globaux devraient tomber à 3 ½% du PIB dans l’UE et à 3 % dans la zone euro, alors que le ratio dette/PIB atteindra près de 90 % dans l’UE et 96 % dans la zone euro.


In most provinces, while debt-to-GDP ratios have been declining in most cases, those ratios are still higher than 30% of GDP (0915) On page eight, you'll see from the chart of projected surpluses of the federal government that even by their own calculations, those surplues continue to grow.

Dans la plupart des provinces, même si le ratio de la dette par rapport au PIB a diminué dans la plupart des cas, il reste que ces ratios sont encore supérieurs à 30 p. 100 du PIB (0915) À la page 8, sur le graphique illustrant les excédents prévus pour le gouvernement fédéral, vous verrez que même dans ses propres calculs, ces excédents continuent de croître.


Its debt to GDP is something in the order of 25% while the federal government's is just a touch over 40% debt to GDP.

Sa dette s'établit à quelque 25 p 100 seulement de son PIB alors que celle du gouvernement fédéral est de 40 p. 100 du PIB.


If they had been consulted, the government by now would have started to recognize that workers and families in this country deserve a break, not just the corporations and wealthy individuals who had the benefit of the $200 billion tax cuts over the last five years and over the money lost against the debt, even though it has hardly changed our debt to GDP ratio one iota (2020) On that point, it would only be helpful to the debate if a Liberal or maybe even a Conservative would stand and actually acknowledge the fact that we can achieve a 25% debt to GDP ratio at almost the same rate by putting that money into programs and having Canadians contribute to the economy and grow the economy, rather than putting all that money against ...[+++]

Mme Wasylycia-Leis: Comme mes collègues le disent tous, la réponse est non, bien sûr. Si les Canadiens avaient été consultés, le gouvernement aurait commencé à reconnaître que les travailleurs et les familles ont droit à un répit, et pas seulement les sociétés commerciales et les riches qui ont profité de réductions d'impôt de 200 milliards de dollars sur les cinq dernières années, en plus de l'argent perdu à rembourser la dette et qui n'a à peu près pas modifié le ratio de la dette par rapport au PIB (2020) À ce sujet, il serait certainement utile au débat qu'un libéral ou peut-être même un conservateur intervienne et reconnaisse que no ...[+++]




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'while debt-to-gdp' ->

Date index: 2021-01-28
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