21. Notes the fact that in international forums
the need to protect consumers through information and the regulation of the financial markets has been recognised, the complexity of such markets entailing that any consumer can potentially be vulnerable; notes that such complexity may lead consu
mers into excessive debt; notes that, according to a recent survey by the Commission, 70 % of financial institutions' and companies' websites were making basic errors in their advertisements and in the basic required information on the
products ...[+++]on offer, while the cost was presented in a misleading way; stresses that more should be done by the financial services industry to provide clear and simple explanations about the nature of the products and services they provide, and calls on all stakeholders to develop effective financial literacy programmes; 21. rappelle qu'il a été reconnu, dans les instances internationales, qu'il était nécess
aire de protéger le consommateur au moyen d'informations et de réglementations des
marchés financiers, dont la complexité entraîne la plupart du temps la vulnérabilité de tous les consommateurs, ce qui a souvent pour effet de les conduire au surendettement; fait observer que d'après une récente enquête de la Commission, des irrégularités fondamentales ont été observées sur 70 % des sites Internet d'établissements et entreprises financiers, portant
...[+++] sur la publicité et les informations essentielles requises sur l'offre, alors que le coût était présenté de manière trompeuse; souligne que les sociétés de services financiers peuvent agir davantage pour fournir des explications claires et simples sur la nature des produits et des services qu'elles proposent; et demande à l'ensemble des parties prenantes d'élaborer des programmes efficaces d'alphabétisation financière;