Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "which pentecostal schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty t ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The principles of reform which we support are: reducing the number of school boards from the current 27 to 8 or 10; establishing reasonable viability criteria under which Pentecostal schools would exist on an equal basis with other schools; establishment of a provincial construction board; the creation of school councils, giving parents a greater role in the running of schools; the establishment of joint or interdenominational schools where Pentecostal schools are not viable; to give Pentecostal parents the right to choose whether they wish their children to attend a Pentecostal school; and bussing guidelines that are reasonable an ...[+++]

Voici les principes sous-jacents à cette réforme que nous appuyons: réduction du nombre de conseils scolaires pour les porter de 27 qu'ils sont actuellement à 8 ou 10; établissement de critères de viabilité raisonnables permettant aux écoles pentecôtistes d'être sur un pied d'égalité avec les autres écoles; mise en place d'un conseil provincial de construction des écoles; création de comités d'école, donnant aux parents un rôle accru dans l'administration des écoles; établissement d'écoles mixtes ou interconfessionnelles là où il n'est pas viable d'avoir des écoles pentecôtistes; attribution aux parents pentecôtistes du droit de cho ...[+++]


Within the community, the Pentecostals are a small group, as opposed to everyone in the integrated system, so there are fewer kids going to Pentecostal schools, which is actually beneficial to them, that they would have fewer numbers in the school.

Dans ma localité, les pentecôtistes sont un petit groupe par opposition aux élèves de tous les autres groupes dans le système intégré, ce qui veut dire qu'il y a très peu d'élèves dans les écoles pentecôtistes mais c'est à leur avantage d'être moins nombreux en classe.


Let us say it established a minimum school size, which is what it did in its proposed regulations in January of this year, and it set such a high threshold that the overwhelming majority of Roman Catholic schools and all Pentecostal schools in the province would be eliminated.

Disons qu'il fixe une taille minimum pour les écoles, comme il l'a d'ailleurs fait dans le règlement proposé en janvier dernier, et qu'il place la barre si haut que la très grande majorité des écoles catholiques et toutes les écoles pentecôtistes seraient éliminées.


By the end of July past, the Roman Catholic and Pentecostal committees had advised boards which Roman Catholic and Pentecostal schools they would consent to close or designate as " interdenominational" .

À la fin du mois de juillet dernier, les comités catholiques et pentecôtistes ont signalé aux conseils les écoles catholiques et pentecôtistes qu'ils consentaient à fermer ou à désigner «écoles interconfessionnelles».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The good news, however—and I referred to it in my opening remarks, Joint Chairs—is that the courses in our schools now, which are all denominationally based, Roman Catholic schools with Roman Catholic religion, Pentecostal schools with Pentecostal religion, and so on.by and large a goodly portion of the content of those courses is not specific to that particular denomination.

La bonne nouvelle, cependant—et j'en ai parlé dans ma déclaration préliminaire, monsieur et madame les présidents—est que les enseignements dans nos écoles à l'heure actuelle, qui sont toutes confessionnelles, les écoles catholiques romaines avec la religion catholique romaine, les écoles pentecôtistes avec la religion pentecôtiste, etc., d'une manière générale une bonne partie du contenu de cet enseignement ne vise pas cette religion en particulier.




Anderen hebben gezocht naar : which pentecostal schools     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'which pentecostal schools' ->

Date index: 2022-05-05
w