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Place where fees are charged
Universal charge form
Universal credit card charge form

Traduction de «where universities charge » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


place where fees are charged

lieu de perception des redevances


universal credit card charge form

note de débit- carte crédit universelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A policy of subsidization in higher education is important," he stated. In case where universities charge tuition fees, these should be waived for people from poorer and disadvantaged backgrounds.

Lorsque les universités font payer des frais d’inscription, les personnes provenant de milieux modestes ou défavorisés devraient en être exemptées.


Commission Delegated Regulation (EU) No 886/2013 of 15 May 2013 supplementing Directive 2010/40/EU of the European Parliament and of the Council with regard to data and procedures for the provision, where possible, of road safety-related minimum universal traffic information free of charge to users (OJ L 247, 18.9.2013, p. 6).

Règlement délégué (UE) no 886/2013 de la Commission du 15 mai 2013 complétant la directive 2010/40/UE du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne les données et procédures pour la fourniture, dans la mesure du possible, d'informations minimales universelles sur la circulation liées à la sécurité routière gratuites pour les usagers (JO L 247 du 18.9.2013, p. 6).


Although road safety-related minimum universal traffic information should be provided, where possible, as a universal facility free of charge to end users, there may be remaining costs for the latter linked to the cost of telecom fees, radio licence, or the purchase of the equipment enabling the reception of the information.

Bien que les informations minimales universelles sur la circulation liées à la sécurité routière doivent être fournies dans la mesure du possible sous la forme d’un service universel et gratuit pour les usagers, il se peut que ces derniers doivent supporter certains coûts résiduels liés aux frais de télécommunications, au coût des licences radio ou à l’achat du matériel de réception des informations.


(c) data and procedures for the provision, where possible, of road safety related minimum universal traffic information free of charge to users: Q4 2012.

(c) les données et procédures pour la fourniture, dans la mesure du possible, d’informations minimales universelles sur la circulation liées à la sécurité routière et gratuites pour les usagers: T4 2012.


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c) data and procedure for the provision, where possible of road safety related minimum universal traffic information free of charge for users.

c) les données et procédures pour la fourniture, dans la mesure du possible, d’informations minimales universelles sur la circulation liées à la sécurité routière et gratuites pour les usagers.


Regarding priority action (c), on 15 May 2013, the Commission adopted Delegated Regulation (EU) No 886/2013 with regard to data and procedures for the provision, where possible, of road safety-related minimum universal traffic information free of charge to users[12].

En ce qui concerne l’action prioritaire c), la Commission a adopté, le 15 mai 2013, le règlement (UE) n° 886/2013 relatif aux données et procédures pour la fourniture, dans la mesure du possible, d’informations minimales universelles sur la circulation liées à la sécurité routière et gratuites pour les usagers[12].


The proposed approach to funding universal service seeks to ensure that: (i) Member States are free to fund all or part of any burden through the State budget, within the limits permitted by Community law; (ii) National Regulatory Authorities should not be obliged to create universal service funds or set up a system of supplementary charges, where the calculated cost of universal service is either zero or negligible; and (iii) where the cost of any burden is to be shared amongst market players this may be done e ...[+++]

L'approche proposée à l'égard du financement du service universel contient les éléments suivants : (i) les États membres sont libres de financer tout ou partie des charges par le budget de l'État dans les limites du droit communautaire; (ii) les autorités réglementaires nationales ne doivent pas être obligées de mettre sur pied des fonds pour financer le service universel, ou un système de redevance supplémentaires, dans les cas où le coût calculé du service universel est nul ou négligeable, et (iii) lorsque la charge ...[+++]


Today's Communication, which was presented by Mr. Martin Bangemann, Commissioner in charge of telecommunications and information technologies in agreement with Mr Karel Van Miert, Commissioner in charge of Competition, identifies the criteria the Commission will use to assess the schemes being set up for universal service, where any losses associated with its provision are considered to be an unfair burden on the operators concerned.

La communication présentée aujourd'hui par M. Martin Bangemann, commissaire responsable des technologies de l'information et des télécommunications en accord avec M. Karel Van Miert, commissaire responsable de la concurrence, définit les critères que la Commission utilisera en vue d'évaluer les mécanismes mis en place pour le financement du service universel, dans les cas où la fourniture de ce service entraînerait des pertes financières jugées inéquitables pour les opérateurs concernés.


The major steps in the proposed schedule are summarized hereafter: (see annex) ANNEX EVOLUTION OF THE REGULATORY FRAMEWORK BEFORE 1992 1987: ----- - Green Paper on Telecoms 1988: ----- - Directive 88/301/EEC liberalising terminal equipments 1990: ----- - Directive 90/388/EEC liberalising all telecoms services except voice telephony for the public 1992: ----- - 1992 Review Communication TOWARDS THE LIBERALISATION OF TELECOMS 1993: ----- - Consultations on Review and communications - Green Paper on Mobile and Personal Communications 1993-1994-1995: --------------- - Accelerated adoption of proposals in fields of: - ONP voice - liberalisation of satellite communications - mutual recognition of licences - Further development of princip ...[+++]

Les principales étapes du programme proposé sont résumées ci-dessous : ANNEXE EVOLUTION OF THE REGULATORY FRAMEWORK BEFORE 1992 1987: ----- - Green Paper on Telecoms 1988: ----- - Directive 88/301/EEC liberalising terminal equipments 1990: ----- - Directive 90/388/EEC liberalising all telecoms services except voice telephony for the public 1992: ----- - 1992 Review Communication TOWARDS THE LIBERALISATION OF TELECOMS 1993: ----- - Consultations on Review and communications - Green Paper on Mobile and Personal Communications 1993-1994-1995: --------------- - Accelerated adoption of proposals in fields of: - ONP voice - liberalisation of satellite communications - mutual recognition of licences - Further development of princip ...[+++]


The cost of universal service should be met from a combination of : - greater direct contributions from subscriber revenue and from rebalanced tariffs ; - access charges paid by new operators and service providers, and - where appropriate, funding in the peripheral regions from the Community support framework.

Le coût du service universel doit être couvert par une combinaison des trois éléments suivants : - contributions directes plus importantes à partir des redevances d'abonnés et grâce à un rééquilibrage des tarifs; - contributions prélevées sur les redevances d'accès payées par les nouveaux exploitants et les prestataires de services, et - le cas échéant, financement à partir du cadre communautaire d'appui pour les régions périphériques.




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Date index: 2021-04-14
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