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AMI
Aircraft maintenance indicator
Gear well
Inner wheel arch
Inner wheel house
Inner wheel house panel
Inner wheel housing
Inner wheel well
Inner wheelhouse
Inner wheelhouse panel
Landing gear well
MMP
MSP
Maintenance monitor panel
Maintenance status panel
Monobore well
Monodiameter well
NLG wheel well
NWDDI
NWWDDI
Nose gear well
Nose landing gear wheel well
Nose wheel well
Nose wheel well DDI
Nose wheel well digital display indicator
Nose wheelwell
Nose wheelwell aircraft maintenance indicator
Nose-wheel well
Outer wheel arch
Outer wheel house
Outer wheel housing
Outer wheel well
Outer wheelhouse
Outer wheelhouse panel
Spare tire compartment
Spare tire container
Spare tire well
Spare wheel compartment
Spare wheel container
Spare wheel panel
Spare wheel well
Spare-wheel accommodation
Spare-wheel compartment
Spare-wheel pan
Spare-wheel well
WTW
Well-to-wheels
Wheel bay
Wheel well
Wheelwell

Traduction de «well-to-wheels » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


spare wheel well [ spare-wheel well | spare-wheel compartment | spare wheel container | spare tire well | spare wheel panel | spare-wheel pan | spare-wheel accommodation ]

logement de roue de secours [ compartiment de roue de secours | compartiment pour roue de secours ]


nose landing gear wheel well | NLG wheel well | nose wheel well | nose wheelwell

niche de l'atterrisseur avant | niche de l'atterrisseur AV


landing gear well [ L/G well | gear well | wheelwell | wheel well | wheel bay ]

logement de train [ logement de train d'atterrissage | logement du train | puits du train | soute de train ]


spare tire well | spare wheel well | spare tire compartment | spare wheel compartment | spare wheel container | spare tire container

logement de roue de secours | logement de pneu de secours | compartiment du pneu de secours | compartiment de roue de secours


inner wheelhouse panel | inner wheel house panel | inner wheelhouse | inner wheel house | inner wheel well | inner wheel arch | inner wheel housing

passage de roue intérieur


outer wheelhouse panel | outer wheelhouse | outer wheel house | outer wheel well | outer wheel arch | outer wheel housing

passage de roue extérieur


nose gear well [ nose-wheel well ]

logement de train avant


nose wheelwell aircraft maintenance indicator | aircraft maintenance indicator | maintenance monitor panel | maintenance status panel | nose wheel well DDI | nose wheel well digital display indicator [ AMI | MMP | MSP | NWDDI | NWWDDI ]

DDI de la niche de l'atterrisseur avant | indicateur de codes d' entretien [ NWWDDI ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[26] This graph as well as Figure 5 is based on Green-X costs (for heating and electricity) and the JRC/EUCAR/Concawe well to wheel study (for transport).

[26] Ce graphique, ainsi que la figure 5, sont basés sur le calcul des coûts selon le modèle Green-X (pour le chauffage et l'électricité) et l'étude JRC/EUCAR/Concawe sur le cycle du carburant (pour les transports).


· Measures to guarantee the environmental credentials of biofuels, including discouraging the use of biofuels that create more greenhouse gas emissions than they save or lead to major biodiversity loss; regular monitoring and reporting, by the Commission, of the well-to-wheel environmental impact of biofuels' production and use.

· des mesures tendant à garantir les caractéristiques environnementales des biocarburants, en décourageant notamment l'utilisation des biocarburants qui créent davantage d'émissions de gaz à effet de serre qu'ils n’en évitent ou qui engendrent une importante perte de biodiversité; un régime de surveillance et d'établissement de rapports par la Commission sur l'impact environnemental «well-to-wheel» (du puits à la roue) de la production et de l'utilisation des biocarburants.


According to the Staff Working document adopted together with this Communication, which is based on the JRC Well to Wheel analysis, the break even points for biodiesel and for bioethanol are €69-76 and €63-85, respectively.

D'après le document de travail des services de la Commission, adopté parallèlement à la présente communication et fondé sur l'analyse de l'ensemble du cycle du carburant réalisée par le CCR (analyse «du puits à la roue»), le seuil de rentabilité oscille entre 69 et 76 euros pour le biodiesel, et entre 63 et 85 euros pour le bioéthanol.


- First-generation biofuels, produced in Europe using the most economically attractive production method, result, on a well-to-wheel basis [21], in greenhouse gas emissions 35-50% lower than the conventional fuels they replace.

- Les biocarburants de la première génération produits en Europe selon la méthode de production la plus avantageuse économiquement permettent d’obtenir, sur l'ensemble du cycle du carburant (analyse «well-to-wheel» [21]), des émissions de gaz à effet de serre inférieures de 35 à 50 % à celles des carburants classiques qu’ils remplacent.


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[23] For 'well-to-wheel' (or WTW) impact means the sum on the impact of fuel production (well-to-tank) and the impact of the vehicle use (tank-to-wheel).

[23] L’impact «du puits à la roue» («well-to-wheel» ou «WTW») est égal à la somme de l’impact lié à la production du carburant («du puits au réservoir» – «well-to-tank») et de l’impact lié à l’utilisation du véhicule («du réservoir à la roue» – «tank-to-wheel»).


The impact of green vehicles with alternative technologies needs to be thoroughly assessed and compared with the impact of conventional vehicles using a life cycle approach. Such an approach considers the impact of the 'well-to-wheel’ emissions[23], including emissions from electricity generation as well as the environmental impacts due to the production and disposal of the vehicle.

L’impact des véhicules verts équipés de technologies alternatives doit être évalué de manière approfondie et comparé avec l’impact des véhicules classiques en s’appuyant sur une approche basée sur le cycle de vie. Une telle approche considère l’impact des émissions «du puits à la roue»[23], en tenant compte également des émissions provenant de la génération de l’électricité et des impacts environnementaux de la production et de l’élimination du véhicule.


The use of certain alternative fuels can offer significant CO reductions in well-to-wheel terms.

L'utilisation de certains carburants de substitution peut offrir des réductions de CO importantes selon une approche «du puits à la roue».


[26] This graph as well as Figure 5 is based on Green-X costs (for heating and electricity) and the JRC/EUCAR/Concawe well to wheel study (for transport).

[26] Ce graphique, ainsi que la figure 5, sont basés sur le calcul des coûts selon le modèle Green-X (pour le chauffage et l'électricité) et l'étude JRC/EUCAR/Concawe sur le cycle du carburant (pour les transports).


- First-generation biofuels, produced in Europe using the most economically attractive production method, result, on a well-to-wheel basis [21], in greenhouse gas emissions 35-50% lower than the conventional fuels they replace.

- Les biocarburants de la première génération produits en Europe selon la méthode de production la plus avantageuse économiquement permettent d’obtenir, sur l'ensemble du cycle du carburant (analyse «well-to-wheel» [21]), des émissions de gaz à effet de serre inférieures de 35 à 50 % à celles des carburants classiques qu’ils remplacent.


According to the Staff Working document adopted together with this Communication, which is based on the JRC Well to Wheel analysis, the break even points for biodiesel and for bioethanol are €69-76 and €63-85, respectively.

D'après le document de travail des services de la Commission, adopté parallèlement à la présente communication et fondé sur l'analyse de l'ensemble du cycle du carburant réalisée par le CCR (analyse «du puits à la roue»), le seuil de rentabilité oscille entre 69 et 76 euros pour le biodiesel, et entre 63 et 85 euros pour le bioéthanol.


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