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2-way
4-way flashers
4-way sequence
4-way sequential
Analyse the original actor's way of speaking
Analyse the original actor's ways of speaking
Analyse ways to reduce travel time
Assess ways to reduce travel time
Bidirectional
Both way
Both-way
Category A ROW
Category A right-of-way
Emergency flasher lights
Emergency flashers
Evaluate the original actor's way of speaking
Exclusive ROW
Exclusive right-of-way
Exclusive way
Flashers
Four-man sequential event
Four-way flashers
Four-way hazard warning flashers
Four-way lights
Four-way sequence
Four-way sequential event
Gauge the original actor's way of speaking
Grade-separated ROW
Grade-separated right-of-way
Guide track
Guide way
Hazard flashers
Hazard lamps
Hazard lights
Hazard warning flashers
Hazard warning lights
Investigate ways to reduce travel time
One-way bicycle path
One-way bike path
One-way bike trail
One-way cycle path
One-way cycle track
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Rolling guide
Separate right-of-way
Set up vehicle breakdown support
Slide
Slide way
Slide ways
Slideway
Sliding guide
Two way
Two-way
Vehicle breakdown support organisation
Warning lights
Way
Ways

Traduction de «ways supporting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
export credits which are officially supported by way of direct credit

crédits à l'exportation qui bénéficient d'un soutien public sous forme de crédit direct


guide track | guide way | rolling guide | slide | slide way | slide ways | slideway | sliding guide | way | ways

guidage par contact | guide | surface de guidage


2-way | bidirectional | both way | both-way | two way | two-way | B/W [Abbr.]

à deux directions | à double sens | bidirectionnel | dans les deux sens | mixte


evaluate the original actor's way of speaking | gauge the original actor's way of speaking | analyse the original actor's way of speaking | analyse the original actor's ways of speaking

analyser la façon de parler originale d'un comédien


exclusive right-of-way [ exclusive ROW | grade-separated right-of-way | grade-separated ROW | category A right-of-way | category A ROW | separate right-of-way | exclusive way ]

site propre


one-way bike path | one-way bicycle path | one-way cycle path | one-way cycle track | one-way bike trail

piste cyclable unidirectionnelle | piste cyclable à sens unique


assess various actions that may improve journey efficiency | investigate ways to reduce travel time | analyse ways to reduce travel time | assess ways to reduce travel time

analyser les moyens de réduire le temps de trajet


hazard lights [ hazard warning lights | hazard flashers | emergency flashers | 4-way flashers | four-way flashers | four-way hazard warning flashers | four-way lights | hazard lamps | hazard warning flashers | warning lights | emergency flasher lights | flashers ]

feux de détresse


4-way sequential [ four-man sequential event | four-way sequence | four-way sequential event | 4-way sequence ]

séquence à quatre [ séquence à 4 ]


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

organiser l'assistance dépannage d'un véhicule
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Social protection systems should be designed in a way that facilitate access and take up of all persons in a non-discriminatory way, support investment in human capital, and help prevent, reduce and protect against poverty and social exclusion as well as against other risks such as loss of health or employment.

Les systèmes de protection sociale devraient être conçus de manière à faciliter l'accès e t la couverture de toutes les personnes de manière non discriminatoire , à soutenir l'investissement dans le capital humain ainsi qu'à contribuer à protéger les individus de la pauvreté et de l'exclusion sociale ainsi que des autres risques tels que ceux liés à la santé ou à l'emploi .


Social protection systems should be designed in a way that facilitate access and take up of all persons in a non-discriminatory way, support investment in human capital, and help prevent, reduce and protect against poverty and social exclusion as well as against other risks such as loss of health or employment.

Les systèmes de protection sociale devraient être conçus de manière à faciliter l'accès et la couverture de toutes les personnes de manière non discriminatoire, à soutenir l'investissement dans le capital humain ainsi qu'à contribuer à protéger les individus de la pauvreté et de l'exclusion sociale ainsi que des autres risques tels que ceux liés à la santé ou à l'emploi.


This would increase the available budget for support activities to €300 million until 2020, thus allowing the SRSP to respond to the greater than expected demand for technical support and to provide support for reforms in non-euro-area Member States on their way to joining the euro.

Le budget disponible pour les activités d'appui passerait ainsi à 300 millions d'euros jusqu'en 2020, ce qui permettrait au PARS de répondre à un plus grand nombre de demandes d'assistance technique que prévu et d'aider les États membres n'appartenant pas à la zone euro mais qui se préparent à adopter la monnaie commune, à procéder aux réformes nécessaires.


· Increase space research efforts, in particular in breakthrough technologies; · Support the development of alternative technologies to those of competitors; · Promote RD support to industry and space research organisations, including the downstream service sector and support the development of application-oriented RD programmes at universities related to space technologies and promote the transition from prototyping to product and market; · Assess hosted payloads business case, to explore the potential for further institutional and scientific use and identify the best ways ...[+++]

· Accroître les efforts de recherche spatiale, notamment dans les technologies innovantes. · Soutenir la mise au point de technologies alternatives à celles des concurrents. · Promouvoir le soutien à la R D en faveur de l’industrie et des organismes de recherche spatiale, y compris le secteur des services en aval, soutenir la mise en place, dans les universités, de programmes de R D axés sur les applications liées aux technologies spatiales et faciliter la transition du prototype au produit/marché. · Évaluer l’intérêt des charges utiles auxiliaires, afin de déterminer si leur utilisation institutionnelle ou scientifique peut être dévelop ...[+++]


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Supports a holistic EU approach, which is the main instrument for mobilising the full potential of EU action in the context of peacekeeping operations and the stabilisation process, as well as for mobilising various ways to support the development of AU countries.

soutient une approche globale de l'Union, qui est le principal instrument de mobilisation de tout le potentiel d'action de l'Union dans le cadre des opérations de maintien de la paix et du processus de stabilisation ainsi que de mobilisation des divers moyens de soutenir le développement des pays de l'Union africaine.


Points out that the Council Legal Service’s contribution of 7 December 2015, entitled ‘Capacity building in support of security and development — legal questions’, gives thought to ways and means of financing matériel for African countries’ militaries; calls on the Council to continue this discussion.

souligne que la contribution du service juridique du Conseil du 7 décembre 2015 intitulée «Renforcer les capacités pour favoriser la sécurité et le développement — questions juridiques» envisage des pistes pour le financement des équipements des forces militaires des pays africains; invite le Conseil à poursuivre cette réflexion.


support for main actors whose activities contribute to the implementation of the objectives of the Programme, such as support for NGOs in the implementation of actions with European added value, support for key European actors, European-level networks and harmonised services of social value; support for Member States in the implementation of Union law and policies; and support for networking activities at European level among specialised bodies and entities as well as national, regional and local authorities and NGOs, including support by way of action grants or operating grants.

le soutien aux principaux acteurs dont les activités contribuent à la réalisation des objectifs du programme, par exemple les ONG lors de la mise en œuvre des actions produisant une valeur ajoutée européenne, soutien aux principaux acteurs européens, aux réseaux au niveau européen et aux services harmonisés à caractère social; soutien aux États membres dans la mise en œuvre du droit et des politiques de l'Union; et le soutien aux activités de mise en réseau, au niveau européen, entre des organes et entités spécialisés, ainsi que des autorités nationales, régionales et locales, et des ONG, y compris par des subventions à l'action ou des ...[+++]


to commit itself more seriously to interinstitutional cooperation and put it into practice in a more tangible way; supports the demands formulated in the European Court of Auditors' special report 2/2007 on the Institutions' expenditure on buildings, and calls for more concrete steps towards common arrangements; asks the Commission to report in a more detailed way to Parliament on the factors that led it to conclude in its abovementioned Communication COM(2007)0501 that the European Quarter should remain the centre of the Commission's activities; asks the Commission to develop and to present in a comparable way alternative scenarios o ...[+++]

de s'engager plus sérieusement en faveur de la coopération interinstitutionnelle et de mettre cette coopération en pratique de façon plus tangible; approuve les exigences formulées dans le rapport spécial n° 2/2007 de la Cour des comptes européenne relatif aux dépenses immobilières des institutions et souhaite des dispositions plus concrètes sur la voie d'arrangements communs; demande à la Commission de lui expliquer plus en détail les facteurs qui l'ont conduit à conclure dans sa communication précitée (COM(2007)0501 ) que le pôle des activités de la Commission devrait être maintenu dans le quartier européen; demande à la Commission ...[+++]


- to commit itself more seriously to interinstitutional cooperation and put it into practice in a more tangible way; supports the demands formulated in the European Court of Auditors' special report 2/2007 on the Institutions' expenditure on buildings, and calls for more concrete steps towards common arrangements; asks the Commission to report in a more detailed way to Parliament on the factors that led it to conclude in its abovementioned Communication COM(2007)0501 that the European Quarter should remain the centre of the Commission's activities; asks the Commission to develop and to present in a comparable way alternative scenarios ...[+++]

– de s'engager plus sérieusement en faveur de la coopération interinstitutionnelle et de mettre cette coopération en pratique de façon plus tangible; approuve les exigences formulées dans le rapport spécial n° 2/2007 de la Cour des comptes européenne relatif aux dépenses immobilières des institutions et souhaite des dispositions plus concrètes sur la voie d'arrangements communs; demande à la Commission de lui expliquer plus en détail les facteurs qui l'ont conduit à conclure dans la communication citée (COM(2007)0501) que le pôle des activités de la Commission devrait être maintenu dans le quartier européen; demande à la Commission de ...[+++]


to commit itself more seriously to interinstitutional cooperation and put it into practice in a more tangible way; supports the demands formulated in the European Court of Auditors' special report 2/2007 on the Institutions' expenditure on buildings, and calls for more concrete steps towards common arrangements; asks the Commission to report in a more detailed way to Parliament on the factors that led it to conclude in its abovementioned Communication COM(2007)0501 that the European Quarter should remain the centre of the Commission's activities; asks the Commission to develop and to present in a comparable way alternative scenarios o ...[+++]

de s'engager plus sérieusement en faveur de la coopération interinstitutionnelle et de mettre cette coopération en pratique de façon plus tangible; approuve les exigences formulées dans le rapport spécial n° 2/2007 de la Cour des comptes européenne relatif aux dépenses immobilières des institutions et souhaite des dispositions plus concrètes sur la voie d'arrangements communs; demande à la Commission de lui expliquer plus en détail les facteurs qui l'ont conduit à conclure dans sa communication précitée (COM(2007)0501) que le pôle des activités de la Commission devrait être maintenu dans le quartier européen; demande à la Commission d ...[+++]


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