Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2-way
Accompanying document
Analyse the original actor's way of speaking
Analyse the original actor's ways of speaking
Bank note
Bank notes
Bidirectional
Both way
Both-way
Cash
Closed-loop three-way catalyst
Consignment note
Draw up rehearsal notes
Drawing up rehearsal notes
Evaluate the original actor's way of speaking
Gauge the original actor's way of speaking
Guide track
Guide way
Improvement of living conditions
Keep blocking notes
Lifestyle
Living conditions
Log blocking notes
Log rehearsal notes
Maintain blocking notes
Maintaining blocking notes
Pace of life
Paper money
Rolling guide
Slide
Slide way
Slide ways
Slideway
Sliding guide
Social situation
TIR carnet
TWC
Three-way catalyser
Three-way catalyst
Three-way catalytic converter
Transport document
Two way
Two-way
Way
Way bill
Way of life
Ways
Write rehearsal notes

Vertaling van "way notes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
transport document [ accompanying document | consignment note | TIR carnet | way bill ]

document de transport [ carnet TIR | document d'accompagnement | lettre de voiture ]


guide track | guide way | rolling guide | slide | slide way | slide ways | slideway | sliding guide | way | ways

guidage par contact | guide | surface de guidage


2-way | bidirectional | both way | both-way | two way | two-way | B/W [Abbr.]

à deux directions | à double sens | bidirectionnel | dans les deux sens | mixte


closed-loop three-way catalyst | three-way catalyser | three-way catalyst | three-way catalytic converter | TWC [Abbr.]

catalyseur à trois voies | pot catalytique à trois voies


evaluate the original actor's way of speaking | gauge the original actor's way of speaking | analyse the original actor's way of speaking | analyse the original actor's ways of speaking

analyser la façon de parler originale d'un comédien


Canadians and Immigrants : A Two-way Commitment - Policy Note - CEIAC

Canadiens et immigrants : Une adaptation dans les deux sens - Énoncé de politique du CCCEI


log blocking notes | maintaining blocking notes | keep blocking notes | maintain blocking notes

conserver des notes de mise en place


drawing up rehearsal notes | log rehearsal notes | draw up rehearsal notes | write rehearsal notes

rédiger des notes de répétition


paper money [ bank note | Cash(STW) | bank notes(UNBIS) ]

monnaie fiduciaire [ billet de banque ]


living conditions [ improvement of living conditions | lifestyle | pace of life | way of life | Social situation(STW) ]

condition de vie [ amélioration des conditions de vie | genre de vie | mode de vie | rythme de vie | style de vie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12. Believes that consumer protection does not necessarily entail large volumes of information and that the focus should rather be on the quality and comprehensibility of information enabling proper decision-making – information must be relevant, accurate, comparable, user-friendly, reliable and timely; is concerned that the multiplicity and complexity of customer information might not ultimately serve real customer needs; argues for a balance to be struck to provide consumers with the information they need to make informed choices, and to understand the risks involved, while not unnecessarily burdening businesses, especially SMEs; encourages further digitalisation of information; stresses that financial advisers and employees providing ...[+++]

12. estime que la protection des consommateurs ne passe pas nécessairement par de grands volumes d'informations, mais que l'attention doit plutôt être portée sur la qualité et la clarté des informations facilitant la prise de bonnes décisions – des informations qui doivent être pertinentes, exactes, comparables, accessibles, fiables et disponibles en temps utile; est préoccupé par la multiplicité et la complexité des informations transmises aux clients, qui pourraient en définitive ne pas servir leurs besoins réels; plaide en faveur d'un équilibre dans la fourniture aux consommateurs des informations dont ils ont besoin pour prendre de ...[+++]


29. Draws attention to the specific needs that marginalised communities living in rural, mountainous and isolated areas face, including challenges related to connectivity, mobility and access to services, but also in terms of cultural and social opportunities; highlights the importance of connecting the regions in a better way; notes also that people in cross-border areas are often subject to marginalisation owing to their geographical situation and that this should be taken into consideration in a better way when cohesion policy is formulated, notably as regards the European territorial cooperation goal;

29. attire l'attention sur les besoins spécifiques des communautés marginalisées vivant dans les zones rurales, montagneuses et isolées, y compris les enjeux liés à la connectivité, à la mobilité et à l'accès aux services, mais aussi au niveau de l'offre culturelle et sociale; souligne l'importance des connexions entre les régions; relève également que les personnes vivant dans des régions transfrontalières sont souvent victimes de marginalisation du fait de leur situation géographique et que cet aspect doit mieux être pris en considération lors de la formulation de la politique de cohésion, en particulier en ce qui concerne l'objectif ...[+++]


Several conditions apply to the presentation of petitions in the House during Routine Proceedings, the most notable of which is the prohibition on “debate on or in relation to” petitions presented in this way noted in Standing Order 36(7).

Plusieurs conditions s’appliquent à la présentation des pétitions durant les affaires courantes, la plus notable étant celle stipulée au paragraphe (7) de l’article 36, à savoir qu’« aucun débat n’est permis à son sujet ».


47. Notes that the ETS is currently the main instrument for reducing greenhouse gas emissions from industry and the energy sector while at the same time promoting investments in sustainable technologies in a cost-effective and economically efficient way; notes, therefore, that structural improvement of the ETS is necessary in order to increase its ability to respond efficiently and automatically to economic fluctuations, thereby eliminating the need for ad hoc market interventions and restoring investors' certainty through a system that is predictable and reliable in the long term; calls for urgent structural reform of the ETS, to be proposed in 2014, to d ...[+++]

47. note que le SCEQE est actuellement le principal instrument de réduction des émissions de gaz à effet de serre de l'industrie et du secteur de l'énergie et de promotion des investissements dans les technologies durables de manière économiquement efficace et avec un bon rapport coût-efficacité; relève par conséquent qu'une amélioration structurelle du SCEQE est nécessaire pour qu'il soit mieux à même de répondre efficacement et automatiquement aux fluctuations économiques, éliminant ainsi la nécessité d'interventions ad hoc sur le marché et rétablissant la certitude chez les investisseurs à l'aide d'un système qui soit prévisible et fiable à long terme; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. Notes that the ETS is currently the main instrument for reducing greenhouse gas emissions from industry and the energy sector while at the same time promoting investments in sustainable technologies in a cost-effective and economically efficient way; notes, therefore, that structural improvement of the ETS is necessary in order to increase its ability to respond efficiently and automatically to economic fluctuations, thereby eliminating the need for ad hoc market interventions and restoring investors' certainty through a system that is predictable and reliable in the long term; calls for urgent structural reform of the ETS, to be proposed in 2014, to d ...[+++]

49. note que le SCEQE est actuellement le principal instrument de réduction des émissions de gaz à effet de serre de l'industrie et du secteur de l'énergie et de promotion des investissements dans les technologies durables de manière économiquement efficace et avec un bon rapport coût-efficacité; relève par conséquent qu'une amélioration structurelle du SCEQE est nécessaire pour qu'il soit mieux à même de répondre efficacement et automatiquement aux fluctuations économiques, éliminant ainsi la nécessité d'interventions ad hoc sur le marché et rétablissant la certitude chez les investisseurs à l'aide d'un système qui soit prévisible et fiable à long terme; ...[+++]


67. Recalls that a clear, coherent and consistent policy and regulatory framework, based on a holistic approach, is key in order to bolster the economy, generate growth, secure stable and affordable energy prices and help stimulate the necessary investment in the 'no-regrets' options (renewables, energy efficiency and smart infrastructure), as specified in the Commission’s Energy Roadmap 2050, in a cost-effective and sustainable way; notes that inconsistency between our 2020 targets has contributed to the current low carbon price;

67. rappelle qu'un cadre stratégique et réglementaire clair et cohérent fondé sur une approche globale, est d'une importance essentielle pour dynamiser l'économie, générer de la croissance, garantir des prix stables et abordables pour l'énergie et contribuer à stimuler les investissements nécessaires dans les options «sans regret» (énergies renouvelables, efficacité énergétique et infrastructures intelligentes) exposées dans la feuille de route pour l'énergie à l'horizon 2050 de la Commission, de manière durable et avec un bon rapport coût-efficacité; note que des incohérences entre nos objectifs pour 2020 ont contribué à l'actuel prix ...[+++]


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both versions of every bill and proposed regulation that touches on provincial or territorial private law, to tak ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes législatifs bijuridiques, (iii) pour veiller à ce que la rédaction des deux versions de chaque projet de l ...[+++]


Rather than lashing out at this person, similar to the way the government lashed out at Linda Keen, the head of the Nuclear Safety Commission, the way the government lashed out at Richard Colvin, the civil servant, the way the government lashes out at any public servant, any officer of Parliament who dares to disagree with it in any regard, instead of that the government should take note of the wisdom of the Parliamentary Budget Officer.

Au lieu d'attaquer cette personne, un peu comme le gouvernement a attaqué Linda Keen, présidente de la Commission canadienne de sûreté nucléaire, comme il a attaqué le fonctionnaire Richard Colvin et attaque tout fonctionnaire et tout mandataire du Parlement qui ose avoir une divergence d'opinion avec lui, le gouvernement devrait plutôt tenir compte de la sagesse du directeur parlementaire du budget.


It would certainly be childish to suggest that one needs four or five strikes and then, like children, take the ball and bat and go home (1650) In this particular case, my hon. colleague across the way noted some of the concerns he and perhaps others have had.

Il ne faut pas agir comme un enfant qui exige d'avoir droit à quatre ou cinq prises avant d'être retiré et qui, si on lui refuse, prend sa balle et son bâton et rentre chez lui (1650) Mon collègue d'en face a soulevé certaines des préoccupations qu'il a et que d'autres ont peut-être aussi.


The EEA Council: - welcomed the positive decision of the EU Council on the proposal regarding the introduction of diagonal cumulation between the EEA countries, treated as one block for the purpose of rules of origin, and Switzerland and the associated CEEC, and expressed the hope that diagonal European cumulation would be in operation in the near future; - regretted that bilateral negotiations on autonomous measures related to processed agricultural products, which are an essential basis for the completion of Protocol 3 to the EEA Agreement, had not been concluded and urged all parties to do their utmost to conclude them in order for the EEA Joint Committee to work towards completion of Protocol 3 to the EEA Agreement; - ...[+++]

Le Conseil de l'EEE : - s'est félicité de la décision positive du Conseil de l'UE sur la proposition visant à introduire le cumul diagonal entre les pays de l'EEE, traités comme un seul territoire aux fins des règles d'origine, la Suisse et les PECO associés, et a exprimé l'espoir que le cumul européen diagonal s'applique dans un proche avenir ; - a déploré que les négociations bilatérales sur les mesures autonomes relatives aux produits agricoles transformés, qui constituent une base essentielle pour le parachèvement du Protocole 3 de l'accord sur l'EEE, n'aient pas été menées à terme et a invité instamment ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'way notes' ->

Date index: 2021-12-30
w