Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3 PTY
3PTY
Add-on circuit
Add-on conference
Add-on third party
Call rates
Call transfer - three-way calling
Communications tariff
Communications tariff system
Conference call add-on
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Open vote by way of roll call
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Three-party call
Three-party calling
Three-party conference
Three-way call
Three-way calling
Three-way conference
Three-way conferencing
Three-way internal conference call
Transmissions tariff
Two-way call

Vertaling van "way calls " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
three-way call [ three-way conference | conference call add-on | three-way calling | add-on conference | add-on circuit | three-way conference | add-on third party ]

conférence à trois [ conférence additive ]


three-party call | 3PTY | three-way calling | three-party conference | three-way conferencing

conférence à trois | conversation à trois


three-party call | 3PTY | three-party calling | three-party conference | three-way calling

conversation à trois


three-party call [ three-way calling | three-party conference | 3 PTY ]

conversation à trois


call transfer - three-way calling

transfert d'appels - conférence à trois






open vote by way of roll call

scrutin public par appel nominal


three-way internal conference call

conférence locale à trois


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Stresses the need to tackle the fragmented system of local government and to create a functional local governance system able to respond to citizens’ needs by the efficient provision of public services; calls for a strengthening of the administrative capacity of local governments, enabling them to exercise their authority and implement legislation in a financially sustainable way; calls for the transparency, effectiveness and inclusiveness of local governments to be enforced; notes the CC’s ruling on the legal challenge to the reform on administrative and territorial division of the country; invites the competent authorities, in v ...[+++]

8. rappelle la nécessité de remédier au morcellement des collectivités locales et de mettre sur pied une structure fonctionnelle de gestion des affaires locales à même de répondre aux besoins des citoyens par une offre de services publics opérationnels; appelle de ses vœux un renforcement de la capacité administrative des collectivités locales, afin de leur permettre d'exercer leurs pouvoirs et de mettre en œuvre la législation d'une façon viable sur le plan financier; demande que la transparence, l'efficacité et le caractère participatif des collectivités locales se traduisent dans les faits; prend acte de l'arrêt de la Cour constitu ...[+++]


voice mail, call waiting, call forwarding, caller identification, three-way calling and other call management services;

la messagerie vocale, l’appel en instance, le transfert d’appel, l’identification de l’appelant, la conversation à trois et les autres services de gestion d’appels;


5. Deeply deplores the fact that the UN Security Council was not able to react to the South Caucasus crisis in a constructive, result-oriented way; calls on the Member States of the Security Council to overcome the deadlock and to contribute to a political solution to the crisis in the South Caucasus by adopting a resolution which paves the way for the immediate opening of international talks on the security and stability arrangements in Abkhazia and South Ossetia;

5. déplore vivement que le Conseil de sécurité des Nations unies n'ait pu réagir à la crise dans le Sud-Caucase de façon constructive et avec des résultats; invite les États membres du Conseil de sécurité à surmonter cette impasse et à contribuer à un règlement politique dans le Sud-Caucase en adoptant une résolution préparant l'ouverture immédiate de négociations internationales en vue d'une solution de sécurité et de stabilité en Abkhazie et en Ossétie du Sud;


74. Stresses that the WTO case on GMOs does not in any way call into question European legislation on the market authorisation of biotech products, but concerns outdated biotech assessment procedures that have already been revised since the initiation of the Panel proceedings;

74. souligne que la décision arrêtée par l'OMC sur les OGM ne remet en aucune façon en question la législation européenne concernant l'autorisation de commercialisation de produits biotechnologiques, mais porte sur des procédures d'évaluation biotechnologiques dépassées, qui ont déjà été réexaminées depuis le début de l'examen par le groupe spécial;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the purposes of this Recommendation, call origination is taken to include call conveyance, delineated in such a way as to be consistent, in a national context, with the delineated boundaries for the market for call transit and for call termination on the public telephone network provided at a fixed location.

Aux fins de la présente recommandation, le départ d’appel est réputé comprendre l’acheminement local des appels, et ses limites sont définies dans un souci de cohérence, dans le contexte national, avec la délimitation du marché de transit d’appel et de terminaison d’appel sur le réseau téléphonique public en position déterminée.


It did so having in-depth knowledge, being totally objective, without any disagreement and in an extremely rigorous way, calling for a commitment to diversification of ownership and control of telecommunications and television broadcasting, calling for free competition, calling for the principle of pluralism to also be observed by broadcasters, and stressing the need for media pluralism because this is a fundamental right.

Elle l’a fait sur la base de connaissances approfondies, en étant tout à fait objective, sans le moindre désaccord et avec une rigueur extrême, en demandant un engagement à diversifier les prises de participation et le contrôle des télécommunications et émissions de télévision, en demandant une libre concurrence, en demandant que le principe de pluralisme soit aussi observé par les émetteurs, et en insistant sur la nécessité de pluralisme dans les médias, car il s’agit d’un droit fondamental.


Although it is premature to speculate about the possible outcome of the reflection, it is important to explain that it is neither the Commission's intention to propose a "European civil code" which would harmonise contract laws of Member States, nor should the reflections be seen as in any way calling into question the current approaches to promoting free circulation on the basis of flexible and efficient solutions.

S'il est prématuré de se prononcer sur les résultats de la réflexion à ce sujet, il convient toutefois de préciser que la Commission n'envisage pas de proposer un « code civil européen » qui harmoniserait les droits des contrats des États membres et que cette réflexion ne saurait être interprétée comme une mise en question des méthodes appliquées actuellement pour promouvoir la libre circulation selon des solutions souples et efficaces.


46. Notes that the CBRS sector (Canteens, bars, restaurants, shop) has a complex structure involving three working places, many points of sale, an imprest account, an annual subsidy from Parliament's budget, an outside catering contractor and auditor, and a combination of accrual and budgetary accounting; recognises, without in any way calling into question the regularity of its financial management or its current structure, that for these reasons it is not easy to form an overall view of the operations of the CBRS sector; instructs ...[+++]

46. constate que le secteur CBRS (cantines, bars, restaurants, supermarchés) présente une structure complexe caractérisée par trois lieux de travail, de nombreux points de vente, une régie d'avances, une subvention annuelle à charge du budget du Parlement, une entreprise de restauration et un auditeur externes, et la combinaison d'une comptabilité budgétaire et d'une comptabilité d'exercice; fait observer, sans mettre en question la régularité de la gestion financière ou la structure actuelle, que, pour ces raisons, il n'est guère facile de se faire une idée d'ensemble des opérations de ce secteur; charge son Secrétaire général de four ...[+++]


45. Notes that the CBRS sector has a complex structure involving three working places, many points of sale, an imprest account, an annual subsidy from Parliament's budget, an outside catering contractor and auditor, and a combination of accrual and budgetary accounting; recognises without in any way calling into question the regularity of its financial management or its current structure that for these reasons it is not an easy task to form an overall view of the operations of the CBRS sector; instructs its Secretary-General to supp ...[+++]

45. constate que le secteur CBRS présente une structure complexe caractérisée par trois lieux de travail, de nombreux points de vente, une régie d'avances, une subvention annuelle à charge du budget du Parlement, une entreprise de restauration et un auditeur externes, et la combinaison d'une comptabilité budgétaire et d'une comptabilité d'exercice; fait observer, sans mettre en question la régularité de la gestion financière ou la structure actuelle, que, pour ces raisons, il n'est guère facile de se faire une idée d'ensemble des opérations de ce secteur; charge son Secrétaire général de fournir à la commission du contrôle budgétaire, ...[+++]


The Commission stressed in its letter of 12 December 1994 to the French Government that 'this in no way calls into question the Community's interest in developing biofuels`, but it has also pointed out repeatedly that the desirable development of alternative fuels cannot be achieved at the expense of other Community policies, and especially the rules in the Treaty and in Community regulations.

La Commission a précisé dans sa lettre à la France du 12 décembre 1994 que «cette position ne met nullement en cause l'intérêt communautaire pour le développement des biocarburants», mais a rappelé à plusieurs reprises que ce développement ne peut se faire au détriment des autres politiques communautaires et surtout à l'encontre des dispositions du traité ou des règlements communautaires.


w