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AWQC
Ambient water quality criteria
Analyse water quality data
Assess cage water quality
Assess water quality data
Cage water quality checking
Check cage water quality
Checking water quality in cage
Eco-Health Branch
Global Water Quality Monitoring Programme
Great Lakes Water Quality Agreement
Great Lakes Water Quality Agreement of 1972
Interpret scientific data to assess water quality
Measure water quality parameters
Monitor parameters of water quality
Monitor water quality parameters
Scientific data interpreting to assess water quality
Water Quality Branch
Water Quality Division
Water quality
Water quality criteria
Water quality network design concepts
Water quality parameters monitoring
Water state

Traduction de «water quality access » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
monitor parameters of water quality | monitor water quality parameters | measure water quality parameters | water quality parameters monitoring

mesurer des paramètres de qualité de l’eau


check cage water quality | checking water quality in cage | assess cage water quality | cage water quality checking

évaluer la qualité de l’eau dans des cages


analyse water quality data | assess water quality data | interpret scientific data to assess water quality | scientific data interpreting to assess water quality

interpréter des données scientifiques pour évaluer la qualité de l’eau


Committee for the adaptation to technical progress of Directive 2006/7/EC concerning the management of bathing water quality | Committee on the adaptation to scientific and technical progress of the directive concerning the management of bathing water quality and repealing Directive 76/160/EEC

Comité pour l'adaptation au progrès scientifique et technique de la directive concernant la gestion de la qualité des eaux de baignade et abrogeant la directive 76/160/CEE


ambient water quality criteria [ AWQC | water quality criteria ]

critères de qualité de l'eau [ critères d'eau ]


Great Lakes Water Quality Agreement of 1972 [ Great Lakes Water Quality Agreement ]

Accord de 1972 relatif à la qualité de l'eau dans les Grands Lacs [ Accord relatif à la qualité de l'eau dans les Grands Lacs ]


Eco-Health Branch [ Water Quality Branch | Water Quality Division ]

Direction de la santé des écosystèmes [ Direction de la qualité des eaux | Division de la qualité de l'eau ]


water quality | water state

état de l'eau | qualité de l'eau


Global Water Quality Monitoring Programme | GEMS/WATER [Abbr.]

Programme mondial de surveillance de la qualité de l'eau | GEMS/EAU [Abbr.]


water quality network design concepts

conception des réseaux destinés à surveiller la qualité de l'eau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The revised rules will improve access to water and water quality as well as further reduce risks to health, by improving water treatment and quality monitoring.

Les nouvelles règles permettront d'améliorer l'accès à l'eau et la qualité de l'eau et de réduire encore les risques pour la santé, grâce à l'amélioration des systèmes de traitement et de suivi de la qualité de l'eau.


Most people living in the EU already enjoy very good access to high quality drinking water, especially compared to some other regions in the world, thanks in part to over 30 years of EU legislation on drinking water quality.

La majorité de la population de l'Union bénéficie déjà d'un très bon accès à une eau potable de haute qualité, notamment en comparaison de certaines autres régions du monde, en partie grâce à la législation de l'UE relative à la qualité de l'eau potable, qui date de plus de 30 ans.


Water and sanitation || Achieve universal access to safe drinking water Could include rural and urban dimensions, disadvantaged groups, public facilities such as hospitals, schools and refugee camps, and quality parameters || Achieve universal access to sanitation and hygiene Could include access to sanitation facilities and ending open defecation || Improve integrated water resource management Could include management plans for river basin, floods and droughts plans, disa ...[+++]

Eau et services d’assainissement || Assurer l’accès universel à l’eau potable Pourrait inclure les dimensions rurales et urbaines, les groupes défavorisés, les infrastructures publiques comme les hôpitaux, les écoles et les camps de réfugiés, et des paramètres de qualité || Assurer l’accès universel à des services d’assainissement et d’hygiène Pourrait inclure l’accès aux installations d’assainissement et l’élimination de la pratique de la défécation en plein air || Améliorer la gestion intégrée des ressources en eau Pourrait inclure ...[+++]


Other follow-up actions have focused on improving transparency and benchmarking of water quality and services, as well as contributions to access water and sanitation in the context of development cooperation and sustainable development.

D'autres actions de suivi ont eu pour objet l'amélioration de la transparence et l'évaluation comparative de la qualité de l'eau et des services liés à l'eau, ou encore l'accès à l'eau et l'assainissement dans le cadre de la coopération au développement et du développement durable.


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Water and sanitation || Improve water efficiency and quality through EU Water Blueprint || In line with the Agenda for Change and international commitments, promote improved access to drinking water and sanitation facilities, improved water quality and reduced pollution; as well as facilitation of political dialogue for shared water resources and implementation of water activities for economic and sustainable growth

Eau et assainissement || Amélioration de la qualité et de l’efficience de l’eau grâce au plan d’action de l’UE dans le domaine de l’eau || Mesures favorisant un meilleur accès à l’eau potable et aux installations sanitaires, l’amélioration de la qualité de l’eau et la réduction de la pollution ainsi que la facilitation du dialogue politique sur le partage des ressources en eau et la mise en œuvre d’activités liées à l’eau en vue d’une croissance économique durable, dans le respect du programme pour le changement et des engagements pri ...[+++]


65. Calls on the Commission to ensure that all information on water quality and water management is made available by the competent authorities to the citizens concerned in an easily accessible and understandable form, and that citizens are fully informed and consulted in good time about all water management projects; notes, moreover, that in the public consultation launched by the Commission, 80 % of the participants considered it essential to improve the transparency of water quality monito ...[+++]

65. appelle la Commission à veiller à ce que toutes les informations existantes sur la qualité et la gestion de l'eau soient mises à la disposition, par les autorités compétentes, des citoyens concernés de manière facilement accessible et compréhensible, et à ce que les citoyens soient parfaitement informés et consultés en temps utile pour tout projet relatif à la gestion de l'eau; souligne, par ailleurs, que 80 % des participants à la consultation publique lancée par la Commission jugeaient essentiel de voir une amélioration de la t ...[+++]


65. Calls on the Commission to draw up binding legislation to ensure that all information on water quality and water management is made available by the competent authorities to the citizens concerned in an easily accessible and understandable form, and that citizens are fully informed and consulted in good time about all water management projects; notes, moreover, that in the public consultation launched by the Commission, 80 % of the participants considered it essential to improve the trans ...[+++]

65. appelle la Commission à élaborer des dispositions législatives contraignantes pour veiller à ce que toutes les informations existantes sur la qualité et la gestion de l'eau soient mises à la disposition, par les autorités compétentes, des citoyens concernés de manière facilement accessible et compréhensible, et à ce que les citoyens soient parfaitement informés et consultés en temps utile pour tout projet relatif à la gestion de l'eau; souligne, par ailleurs, que 80 % des participants à la consultation publique lancée par la Comm ...[+++]


28. Draws attention to a number of negative factors denounced by petitioners – including waste landfills, failure by competent authorities to control water quality, irregular or unlawful agricultural and industrial practices, urban and energy-related development, agriculture and industry – which impact on the environment and human health and are responsible for poor water quality; calls therefore for the establishment of more targeted incentives for efficient water management and – in particular for poor and rural populations – affordable access ...[+++]

28. attire l'attention sur un certain nombre de facteurs négatifs dénoncés par les pétitionnaires - y compris les décharges, l'absence de contrôle de la qualité de l'eau par les autorités compétentes, les pratiques agricoles et industrielles irrégulières ou illicites, le développement urbain et lié à l'énergie, l'agriculture et l'industrie, qui ont des répercussions considérables sur l'environnement et la santé humaine et sont responsables de la mauvaise qualité des eaux; invite dès lors à mettre en place des mesures incitatives plus ...[+++]


28. Draws attention to a number of negative factors denounced by petitioners – including waste landfills, failure by competent authorities to control water quality, irregular or unlawful agricultural and industrial practices, urban and energy-related development, agriculture and industry – which impact on the environment and human health and are responsible for poor water quality; calls therefore for the establishment of more targeted incentives for efficient water management and – in particular for poor and rural populations – affordable access ...[+++]

28. attire l'attention sur un certain nombre de facteurs négatifs dénoncés par les pétitionnaires - y compris les décharges, l'absence de contrôle de la qualité de l'eau par les autorités compétentes, les pratiques agricoles et industrielles irrégulières ou illicites, le développement urbain et lié à l'énergie, l'agriculture et l'industrie, qui ont des répercussions considérables sur l'environnement et la santé humaine et sont responsables de la mauvaise qualité des eaux; invite dès lors à mettre en place des mesures incitatives plus ...[+++]


14. Draws attention to a number of negative factors denounced by the petitioners – including waste landfills, failure by competent authorities to control water quality, irregular or unlawful agricultural and industrial practices, urban and energy-related development, agriculture and industry – which impact the environment and human health and are responsible for poor water quality; calls therefore for the establishment of more targeted incentives for efficient water management and – in particular for poor and rural populations – affordable access ...[+++]

14. attire l'attention sur un certain nombre de facteurs négatifs dénoncés par les pétitionnaires - y compris les décharges, l'absence de contrôle de la qualité de l'eau par les autorités compétentes, les pratiques agricoles et industrielles irrégulières ou illicites, le développement urbain et lié à l'énergie, l'agriculture et l'industrie, qui ont des répercussions considérables sur l'environnement et la santé humaine et sont responsables de la mauvaise qualité des eaux; invite dès lors à mettre en place des mesures incitatives plus ...[+++]


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