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DPPA
DPPC
Disaster Prevention and Preparedness Agency
Disaster Prevention and Preparedness Commission
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Display dive site warnings
Display of dive site warnings
Display warnings around dive site
Emergency management preparedness plan
Emergency preparedness coordinator
Emergency preparedness plan
Emergency response coordinator
Ensure continuous preparation for audits
Ensure continuous preparedness for an audit
Ensure continuous preparedness for audits
Expensive call warning
Expensive route warning signal
Expensive route warning tone
Expensive routing warning signal
Hazard warning lamps
Hazard warning lights
Hazard warning signal
Low oil pressure warning lamp
Oil pressure indicator lamp
Oil pressure light
Oil pressure tell-tale
Oil-pressure warning
Oil-pressure warning lamp
Oil-pressure warning light
Preparedness
Preparedness plan
Put up warning signs at dive site
RRC
Relief and Rehabilitation Commission
Secure continuous preparedness for audits
Warning preparedness meteorologist

Vertaling van "warning and preparedness " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
warning preparedness meteorologist

météorologue aux alertes


ensure continuous preparedness for an audit | secure continuous preparedness for audits | ensure continuous preparation for audits | ensure continuous preparedness for audits

assurer une conformité permanente facilitant les audits | veiller à ce que l’organisation soit toujours prête pour des audits


Disaster Prevention and Preparedness Agency | Disaster Prevention and Preparedness Commission | DPPC | Relief and Rehabilitation Commission | DPPA [Abbr.] | RRC [Abbr.]

Agence de prévention et de prévoyance des catastrophes | Commission de prévention et de planification préalable en cas de catastrophe | Commission de secours et de réadaptation | Commission de secours et de réhabilitation | Commission éthiopienne d’aide et de réhabilitation | Office de prévention des catastrophes et de planification préalable | Relief and Rehabilitation Commission | DPCC [Abbr.] | DPPA [Abbr.] | R.R.C. [Abbr.] | RRC [Abbr.]


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


disaster preparedness | preparedness

anticipation des risques | précaution | préparation


emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]


display dive site warnings | put up warning signs at dive site | display of dive site warnings | display warnings around dive site

installer des systèmes d’avertissement autour d’un site de plongée


hazard warning lamps | hazard warning lights | hazard warning signal

dispositif clignotant à l'arrêt | feux de détresse | signal de détresse | warning


expensive route warning tone [ expensive route warning signal | expensive routing warning signal | expensive call warning ]

tonalité d'avertissement d'acheminement coûteux [ tonalité d'acheminement coûteux ]


oil-pressure warning light | oil pressure light | oil-pressure warning | oil-pressure warning lamp | oil pressure indicator lamp | oil pressure tell-tale | low oil pressure warning lamp

témoin de pression d'huile | voyant de pression d'huile | lampe témoin de pression d'huile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A number of steps to reduce disaster losses need emphasis: strengthening warning and preparedness systems; developing better risk assessments to guide the priority for projects; limiting development in hazardous areas like the flood plains that Jim Anderson talked about, and landslide-prone areas; strengthening building codes; and developing better community disaster prevention plans.

Il est nécessaire de rappeler un certain nombre de mesures pour réduire les pertes dues aux catastrophes: le renforcement des systèmes d'alerte et de préparation; la mise au point de meilleurs systèmes d'évaluation du risque pour guider les priorités dans les projets; la limitation des aménagements dans les zones dangereuses comme les plaines d'inondation dont Jim Anderson a parlé et les zones à risque de glissements de terrain; le renforcement des codes de construction; et la mise au point de meilleurs plans communautaires de prévention des catastrophes.


22. Strongly supports the notion of a more coherent external action; stresses that the EU should not adopt a narrow definition of the comprehensive approach; welcomes the fact that the Joint Communication promotes an understanding of the comprehensive approach that covers all stages of the cycle of conflict or other external crisis through early warning and preparedness, conflict prevention, crisis response and management to early recovery, and stabilisation and peace-building to help countries get back on track towards sustainable and long-term development; is highly concerned at the possibility that foreign policy objectives might d ...[+++]

22. soutient fermement l'idée d'une action extérieure plus cohérente; souligne que l'Union ne devrait pas adopter une définition étroite de l'approche globale; accueille favorablement le fait que la communication conjointe favorise une conception de l'approche globale qui couvre toutes les étapes du cycle des conflits ou autres types de crise extérieure: de l'alerte précoce et l'état de préparation au redressement rapide, à la stabilisation et à la consolidation de la paix en passant par la prévention des conflits, la réaction aux crises et la gestion de celles-ci, afin d'aider les pays à retrouver le chemin d'un développement durable ...[+++]


3. Strongly supports the notion of a more coherent external action; stresses that the EU should not adopt a narrow definition of the comprehensive approach; welcomes the fact that the Joint Communication promotes an understanding of the comprehensive approach that covers all stages of the cycle of conflict or other external crisis through early warning and preparedness, conflict prevention, crisis response and management to early recovery, and stabilisation and peace-building to help countries get back on track towards sustainable and long-term development; is highly concerned at the possibility that foreign policy objectives might do ...[+++]

3. soutient fermement l'idée d'une action extérieure plus cohérente; souligne que l'Union ne devrait pas adopter une définition étroite de l'approche globale; accueille favorablement le fait que la communication conjointe favorise une conception de l'approche globale qui couvre toutes les étapes du cycle d'un conflit ou d'un autre type de crise extérieure: de l'alerte précoce et l'état de préparation au redressement rapide, à la stabilisation et à la consolidation de la paix en passant par la prévention des conflits, la réaction aux crises et la gestion de celles-ci, afin d'aider les pays à retrouver le chemin d'un développement durabl ...[+++]


The communication covers all stages of the cycle of conflict or other external crises: through early warning and preparedness, conflict prevention, crisis response and management to early recovery, stabilisation and peace-building in order to help countries getting back on track towards sustainable long-term development.

La communication aborde toutes les étapes du cycle d'un conflit ou d'un autre type de crise extérieure, de l'alerte précoce et de l'état de préparation à la stabilisation et à la consolidation de la paix en passant par la prévention des conflits, la réaction aux crises et la gestion de celles-ci, afin d'aider les pays à retrouver le chemin d'un développement durable à long terme.


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This money was used to strengthen federal capacity in seven major areas: vaccines and antivirals, surge capacity, prevention and early warning, emergency preparedness, critical science and regulation, risk communications, and federal-provincial-territorial and international collaboration.

Nous avons aussi mis de côté 400 millions de dollars, à allouer en cas de pandémie. Ces fonds ont été utilisés pour renforcer la capacité fédérale dans sept domaines principaux: vaccins et antiviraux, capacité d'intervention, prévention et détection rapide, préparation en cas d'urgence, réglementation et acquisition de connaissances scientifiques essentielles, communication des risques, et collaboration au niveau international et entre les gouvernements fédéral, provinciaux et territoriaux.


53. Calls on the Summit to draw up joint strategies and emergency, warning, and preparedness measures to reduce the vulnerability of all the partners to the natural disasters caused by climate change and the various related phenomena, including volcanic eruptions, earthquakes, and floods, which in 2005 in Latin America alone claimed a toll of thousands of lives and over six billion dollars' worth of damage, according to ECLA figures;

53. demande au Sommet de définir des stratégies communes et des mesures de circonstance, d'alerte et de préparation afin de réduire la vulnérabilité mutuelle face aux catastrophes naturelles résultant du changement climatique sous ses diverses formes, y compris les éruptions volcaniques, les tremblements de terre et les inondations qui, en Amérique latine et en 2005 seulement, ont fait des milliers de morts et provoqué plus de 6 milliards de dollars de dégâts, selon les données de la CEPAL;


53. Calls on the Summit to draw up joint strategies and emergency, warning, and preparedness measures to reduce the vulnerability of all the partners to the natural disasters caused by climate change and the various related phenomena, including volcanic eruptions, earthquakes, and floods, which in 2005 in Latin America alone claimed a toll of thousands of lives and over six billion dollars' worth of damage, according to ECLA figures;

53. demande au Sommet de définir des stratégies communes et des mesures de circonstance, d'alerte et de préparation afin de réduire la vulnérabilité mutuelle face aux catastrophes naturelles résultant du changement climatique sous ses diverses formes, y compris les éruptions volcaniques, les tremblements de terre et les inondations qui, en Amérique latine et en 2005 seulement, ont fait des milliers de morts et provoqué plus de 6 milliards de dollars de dégâts, selon les données de la CEPAL;


53. Calls on the Commission to draw up joint strategies and emergency, warning, and preparedness measures to reduce the vulnerability of all the partners to the natural disasters caused by climate change and the various related phenomena, including volcanic eruptions, earthquakes, and floods, which in 2005 in Latin America alone claimed a toll of thousands of lives and over $6 bn in damage, according to ECLA figures;

53. demande aux participants au Sommet de définir des stratégies communes et des mesures d'urgence, d'alerte et de préparation afin de réduire la vulnérabilité mutuelle face aux catastrophes naturelles résultant du changement climatique sous ses diverses formes, y compris les éruptions volcaniques, les tremblements de terre et les inondations qui, en Amérique latine et en 2005 seulement, ont fait des milliers de morts et provoqué plus de 6 milliards de dollars de dégâts, selon les données de la CEPAL;


Particular attention was given to possible ways to move forward in negotiations on the Dublin regulation based on the concept of an early warning and preparedness process, in the form of an 'asylum evaluation mechanism'.

Le débat a porté en particulier sur les moyens permettant de faire avancer les travaux concernant le règlement Dublin basé sur un système d'alerte rapide et de préparation aux crises, sous la forme d'un "mécanisme d'évaluation".


Dublin II system establishing procedures for determining the member state responsible for examining an application for international protection: In September 2011, the Council supported the idea to include in the proposal the concept of an early warning and preparedness process for evaluating the practical functioning of national asylum systems, in the form of an 'asylum evaluation mechanism'.

le système "Dublin II", qui établit les procédures de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande de protection internationale: En septembre 2011, le Conseil a soutenu l'idée d'ajouter à la proposition la notion de système d'alerte rapide et de préparation aux crises pour évaluer le fonctionnement pratique des systèmes d'asile nationaux, sous la forme d'un "mécanisme d'évaluation".


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