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Aquaculture husbandry worker
Aquaculture on-growing worker
Aquatic animals husbandry worker
Emergency response worker
Employees
First response worker
Fish farming husbandry worker
Help vulnerable social service users
Incident response worker
Intervene to protect vulnerable social service users
Labour force
Manpower
Natural emergency response worker
Protect vulnerable social service user
Protect vulnerable social service users
Structure of the labour force
Vulnerability analysis
Vulnerability assessment
Vulnerable population group
Vulnerable section of the population
Vulnerable worker
Worker

Traduction de «vulnerable worker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


help vulnerable social service users | intervene to protect vulnerable social service users | protect vulnerable social service user | protect vulnerable social service users

protéger les usagers vulnérables des services sociaux


labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

main-d'œuvre [ main-d'oeuvre | structure de la main-d'oeuvre | structure de la main-d'œuvre | travailleur ]


vulnerability analysis | vulnerability assessment

estimation de la vulnérabilité | évaluation de la vulnérabilité


vulnerable population group | vulnerable section of the population

catégorie vulnérable de la population | groupe vulnérable de la population


aquaculture on-growing worker | fish farming husbandry worker | aquaculture husbandry worker | aquatic animals husbandry worker

ouvrière d'élevage en aquaculture | ouvrier d'élevage en aquaculture | ouvrier d'élevage en aquaculture/ouvrière d'élevage en aquaculture


first response worker | incident response worker | emergency response worker | natural emergency response worker

sauveteuse | sauveteuse humanitaire | équipier secouriste d'urgence/équipière secouriste d'urgence | sauveteur humanitaire


Member States should facilitate and support the organisation and interest representation of workers from other Member States in particular vulnerable workers such as seasonal workers and domestic workers or sex workers.

Les États membres devraient faciliter et soutenir l'organisation et la représentation des intérêts des travailleurs originaires d'autres États membres, notamment des travailleurs vulnérables tels que les saisonniers, les employés de maison ou les travailleurs de l'industrie du sexe.


47. Points out that about 50% of workers in the EU still have no access to preventive services, especially as regards SMEs and subcontracting chains; highlights that most existing services are not fully multidisciplinary and many do not properly reflect the hierarchy of preventive measures laid down in the Framework Directive; believes that all workers, those in the public and also in the private sector, should be covered by risk-prevention arrangements as well as effective prevention policies, including accessibility arrangements, training courses and workshops for workers, and special attention should be paid to the situation of vulnerable workers, includi ...[+++]

47. fait observer que quelque 50 % des travailleurs de l'Union n'ont toujours pas accès aux services de prévention, en particulier dans les PME et la sous-traitance; souligne que la plupart des services existants ne sont pas pluridisciplinaires et que nombre d'entre eux ne reflètent pas convenablement la hiérarchie des mesures préventives prévues dans la directive-cadre; estime que tous les travailleurs, à la fois ceux du secteur public et ceux du secteur privé, doivent être couverts par un dispositif de prévention des risques ainsi que par des politiques de prévention efficaces, y compris des dispositifs d'accessibilité, des formations et des séminaires pour les travailleurs, et qu'une attention particulière doit être accordée à la situation des tra ...[+++]


47. Points out that about 50% of workers in the EU still have no access to preventive services, especially as regards SMEs and subcontracting chains; highlights that most existing services are not fully multidisciplinary and many do not properly reflect the hierarchy of preventive measures laid down in the Framework Directive; believes that all workers, those in the public and also in the private sector, should be covered by risk-prevention arrangements as well as effective prevention policies, including accessibility arrangements, training courses and workshops for workers, and special attention should be paid to the situation of vulnerable workers, includi ...[+++]

47. fait observer que quelque 50 % des travailleurs de l'Union n'ont toujours pas accès aux services de prévention, en particulier dans les PME et la sous-traitance; souligne que la plupart des services existants ne sont pas pluridisciplinaires et que nombre d'entre eux ne reflètent pas convenablement la hiérarchie des mesures préventives prévues dans la directive-cadre; estime que tous les travailleurs, à la fois ceux du secteur public et ceux du secteur privé, doivent être couverts par un dispositif de prévention des risques ainsi que par des politiques de prévention efficaces, y compris des dispositifs d'accessibilité, des formations et des séminaires pour les travailleurs, et qu'une attention particulière doit être accordée à la situation des tra ...[+++]


21. Notes the growing informal economy and especially the labour exploitation of undocumented workers and considers that the best ways to combat this phenomenon are to focus on instruments and mechanisms to tackle exploitation, including more and better enforcement of labour law and labour standards and to make legal employment easier and focus on fundamental human rights of workers; calls on Member States to bring forward legislation to prevent the exploitation of vulnerable workers by gangmasters and to sign and ratify the UN Convention on the Protection of the Rights of All Migrant Workers and their Families and to sign and ratify th ...[+++]

21. constate que l'économie informelle prend de l'ampleur, notamment pour ce qui est de l'exploitation professionnelle de travailleurs sans papiers; estime que les meilleurs moyens de lutter contre le travail non déclaré consistent à mettre l'accent sur les instruments et les mécanismes permettant de lutter contre cette exploitation, y compris une application renforcée et améliorée du droit et des normes du travail, à simplifier l'accès aux emplois légaux et à se concentrer sur les droits fondamentaux des travailleurs; appelle les États membres à introduire une législation visant à empêcher l'exploitation des travailleurs ...[+++]


21. Notes the growing informal economy and especially the labour exploitation of undocumented workers and considers that the best ways to combat this phenomenon are to focus on instruments and mechanisms to tackle exploitation, including more and better enforcement of labour law and labour standards and to make legal employment easier and focus on fundamental human rights of workers; calls on Member States to bring forward legislation to prevent the exploitation of vulnerable workers by gangmasters and to sign and ratify the UN Convention on the Protection of the Rights of All Migrant Workers and their Families and to sign and ratify th ...[+++]

21. constate que l'économie informelle prend de l'ampleur, notamment pour ce qui est de l'exploitation professionnelle de travailleurs sans papiers; estime que les meilleurs moyens de lutter contre le travail non déclaré consistent à mettre l'accent sur les instruments et les mécanismes permettant de lutter contre cette exploitation, y compris une application renforcée et améliorée du droit et des normes du travail, à simplifier l'accès aux emplois légaux et à se concentrer sur les droits fondamentaux des travailleurs; appelle les États membres à introduire une législation visant à empêcher l'exploitation des travailleurs ...[+++]


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