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Automatic activation of alarms aboard vessels
Coastal ship
Coastal vessel
Coaster
Coasting vessel
Coasting-vessel
Coastwise vessel
Core pressure vessel
Depolluting ship
Depollution boat
Flagless vessel
Identify risks of ship activities
Identify risks of vessel activities
Identify risks of vessel operations
Maintain ship logs
OSV
Off-shore supply vessel
Off-shore support vessel
Offshore supply vessel
Offshore support vessel
Oil clearance vessel
Oil pollution control ship
Oil pollution fighter
Oil spill combating vessel
Oil spillage clearance vessel
Oil-spill combating vessel
Perform vessel cleaning and maintenance
Perform vessel maintenance and cleaning
Pollution control ship
Pressure vessel
Produce written records of vessel activities
RPV
Reactor pressure vessel
Reactor vessel
Recognise risks of ship activities
Record ship activities and events in log
Stateless ship
Stateless vessel
Supply boat
Supply ship
Supply vessel
Undertake activities to clean and maintain ships
Undertake activities to clean and maintain vessels
Update vessel logs
Vessel without a flag
Vessel without nationality

Vertaling van "vessels’ activity " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
identify risks of vessel activities | identify risks of vessel operations | identify risks of ship activities | recognise risks of ship activities

identifier les risques liés aux activités des navires


record ship activities and events in log | update vessel logs | maintain ship logs | produce written records of vessel activities

tenir les registres d'un navire


satellite-based system for the surveillance and monitoring of fishing-vessel activity

système satellite de surveillance et de contrôle des bateaux de pêche


undertake activities to clean and maintain ships | undertake activities to clean and maintain vessels | perform vessel cleaning and maintenance | perform vessel maintenance and cleaning

effectuer l'entretien et le nettoyage d'un navire


automatic activation of alarms aboard vessels

mise en marche automatique des signaux d'alarme à bord


core pressure vessel | pressure vessel | reactor pressure vessel | reactor vessel | RPV [Abbr.]

caisson résistant d'un réacteur | caisson sous pression de réacteur | cuve de réacteur | cuve sous pression de réacteur


flagless vessel | stateless ship | stateless vessel | vessel without a flag | vessel without nationality

navire apatride | navire sans nationalité | navire sans pavillon


off-shore supply vessel | offshore supply vessel | OSV | off-shore support vessel | offshore support vessel | OSV | supply boat | supply ship | supply vessel

navire avitailleur | avitailleur


depollution boat [ pollution control ship | oil pollution fighter | oil pollution control ship | depolluting ship | oil spill combating vessel | oil-spill combating vessel | oil spillage clearance vessel | oil clearance vessel ]

navire dépollueur [ bateau dépollueur | bateau antipollution | navire-dépollueur ]


coastal ship [ coastal vessel | coaster | coasting-vessel | coasting vessel | coastwise vessel ]

caboteur [ cabotier | navire de cabotage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition, the conservation actions taken by Ireland, namely prohibitions on the catching, retaining on board, transhipping, relocating or landing of sea bass, should be maintained and extended to cover all Union vessels active in ICES divisions VIIb, VIIc, VIIj and VIIk. These actions should also apply in ICES divisions VIIa and VIIg, with the exception of the waters within 12 nautical miles of the baseline under the sovereignty of the United Kingdom, where the monthly catch-limit regime applies.

Par ailleurs, les mesures de conservation prises par l'Irlande, à savoir les interdictions de pêcher, de détenir à bord, de transférer, de transborder ou de débarquer des quantités de bar devraient être maintenues et étendues à tous les navires de l'Union opérant dans les divisions CIEM VII b, VII c, VII j et VII k. Ces mesures devraient également s'appliquer dans les divisions CIEM VII a et VII g, à l'exclusion des eaux situées à moins de 12 milles marins des lignes de base relevant de la souveraineté du Royaume-Uni, où le régime des limitations de captures mensuelles s'applique.


Furthermore, the report suggests the Department of Fisheries and Oceans assess the impact of all vessel activity on whales and in concert with the Nunavut Wildlife Management Board, develop protective management measures, such as vessel exclusion zones at certain times of the year.

Il recommande en outre au ministère d’évaluer les répercussions de tout le trafic maritime sur les baleines et d’élaborer, de concert avec le Conseil de gestion des ressources fauniques du Nunavut, des mesures de protection, telles que l’établissement de zones d’interdiction des navires pendant certaines périodes de l’année.


The committee recommends that the Department of Fisheries and Oceans assess the impact of all vessel activity on whales and in concert with the Nunavut Wildlife Management Board, develop protective management measures, such as vessel exclusion zones at certain times of the year (See pages 33 and 39).

Le comité recommande au ministère des Pêches et des Océans d’évaluer les répercussions de tout le trafic maritime sur les baleines et d’élaborer, de concert avec le Conseil de gestion des ressources fauniques du Nunavut, des mesures de protection, telles que l’établissement de zones d’interdiction des navires pendant certaines périodes de l’année (Voir pages 37 et 45).


The report suggests leadership can be demonstrated on issues relating to continental shelf claims and ensuring development of common codes for Arctic Ocean vessel activity which meet Canadian standards.

Le rapport propose que ce leadership se manifeste sur les questions concernant les revendications relatives au plateau continental et l’élaboration d’un code commun obligatoire pour les navires qui circulent dans l’Arctique équivalent aux normes nationales canadiennes.


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The report recommends an assessment of the impact of all vessel activity on whales and the development of protective management measures, such as vessel exclusion zones at certain times of the year.

Le rapport recommande une évaluation des répercussions de tout le trafic maritime sur les baleines et l'élaboration de mesures de protection, telles que l'établissement de zones d'interdiction des navires pendant certaines périodes de l'année.


data on vesselsactivity based on information from satellite monitoring and other monitoring systems with the required format.

les données relatives à l’activité du navire fondées sur les informations obtenues par la surveillance par satellite et par d’autres systèmes de surveillance dans le format requis.


2. Where necessary, to ensure anonymity Member States may refuse to provide data on vesselsactivity based on information from vessel satellite monitoring to end-users for the purposes referred to in paragraph 1(b).

2. Au besoin, afin d’assurer l’anonymat, les États membres peuvent refuser de fournir aux utilisateurs finals, aux fins définies au paragraphe 1, point b), des données relatives à l’activité du navire fondées sur les informations obtenues par la surveillance par satellite.


(i)data on vesselsactivity based on information from satellite monitoring and other monitoring systems with the required format.

i)les données relatives à l’activité du navire fondées sur les informations obtenues par la surveillance par satellite et par d’autres systèmes de surveillance dans le format requis.


Given that Council Regulation (EC) No 1005/2008 of 29 September 2008 establishing a Community system to prevent, deter and eliminate illegal, unreported and unregulated fishing , obliges the Member States to take appropriate measures to ensure the effectiveness of the fight against all illegal, unreported and unregulated (IUU) fishing and associated activities and given that Council Regulation (EC) No 1006/2008 of 29 September 2008 concerning authorisations for fishing activities of Community fishing vessels outside Community waters a ...[+++]

Étant donné que le règlement (CE) no 1005/2008 du Conseil du 29 septembre 2008 établissant un système communautaire destiné à prévenir, à décourager et à éradiquer la pêche illicite, non déclarée et non réglementée oblige les États membres à arrêter les mesures qui s’imposent pour garantir l’efficacité de la lutte contre toutes les activités de pêche illicite, non déclarée et non réglementée (INN) et activités connexes et que le règlement (CE) no 1006/2008 du Conseil du 29 septembre 2008 concernant les autorisations pour les activités de pêche des navires de pêche communautaires en dehors des eaux communautaires et l’accès des navires de ...[+++]


So far, Canada has addressed non-compliance in the NAFO Regulatory Area by closing its ports to countries whose vessels have seriously breached NAFO’s conservation and control measures, and announcing a new approach of denying port access to rogue vessels active in the NAFO Regulatory Area.

Jusqu’à ce jour, le Canada a réglé le problème de non-conformité dans la zone réglementée de l’OPANO en interdisant l’accès de ses ports aux pays dont les bateaux ont gravement enfreint les mesures de conservation et de surveillance de l’OPANO et en annonçant la mise en place d’une nouvelle politique d’interdiction de ses ports aux navires indésirables qui pratiquent la pêche dans la zone réglementée de l’OPANO.


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