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BCV
Barge carrier
Barge carrying ship
Barge carrying vessel
Barge-carrying ship
Barge-carrying vessel
Carry out ship mechanical system repairs
Fix vessel mechanical systems
Health and safety hazards on board vessels
LASH carrier
LASH ship
LASH vessel
LASH-carrier
LASH-ship
Lighter aboard ship
Lighter carrier
Lighter-aboard-ship carrier
Lighter-carrier
On board dangers
On board hazards
Repair vessel mechanical systems
Risks on board
Vessel carrying dangerous or polluting goods

Traduction de «vessels carrying hazardous » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vessel carrying dangerous or polluting goods

navire transportant des marchandises dangereuses ou polluantes


barge carrier | barge-carrying ship | barge-carrying vessel | LASH carrier | LASH ship | LASH vessel | lighter aboard ship | lighter carrier

navire LASH | navire porte-barges | navire porte-chalands | navire-kangourou | porte-barges


carry out ship mechanical system repairs | fix vessel mechanical systems | perform repair activities on vessel mechanical systems | repair vessel mechanical systems

réparer les systèmes mécaniques d'un navire


on board dangers | risks on board | health and safety hazards on board vessels | on board hazards

dangers à bord


barge carrier | barge carrying vessel | barge-carrying ship | LASH-carrier | LASH-ship | lighter-aboard-ship carrier | BCV [Abbr.]

navire kangourou | navire LASH | navire porte-barges | navire porte-barges du type LASH | navire porte-chalands | porte-barges


barge-carrying ship [ barge-carrying vessel ]

transporteur d'allèges


barge carrier [ barge-carrying ship | barge-carrying vessel ]

porte-barges [ navire porte-barges | navire porte-chalands | transporteur de barges | porte-allèges | navire porte-allèges | porte-chalands ]


barge carrying ship | barge carrier | lighter-carrier | barge-carrying vessel

navire porte-barges | porte-barges | porte-barge | navire-kangourou | navire kangourou | navire porte-chalands | porte-chalands | navire porte-allèges | porte-allèges | navire porte-barge


Working Group on the Evaluation of the Hazards of Harmful Substances Carried by Ships

Groupe de travail sur l'évaluation des risques que présentent les substances nocives transportées par mer


carry out maintenance activities on ship devices following technical instructions | preserve ship technical equipment according to instructions | conduct maintenance activities on ship equipment following technical instructions | maintain vessel technical equipment according to instructions

entretenir les équipements techniques d'un navire conformément aux instructions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(3) The master of a vessel carrying dangerous goods shall determine the areas on the vessel where smoking or using naked lights or spark-producing equipment could create a fire or explosion hazard and display warning notices in conspicuous places on board the vessel prohibiting the activity in those areas.

(3) Le capitaine d’un bâtiment qui transporte des marchandises dangereuses détermine les endroits dans le bâtiment où fumer, utiliser des flammes nues ou se servir de matériel produisant des étincelles pourraient présenter un risque d’incendie ou d’explosion et place bien en évidence à bord du bâtiment des avis interdisant cette activité à ces endroits.


(2) Subject to subsection (3), where a vessel that has been authorized to enter the dry dock in accordance with subsection 4(2) carried on its last voyage any oil with a flash-point below 23°C, the vessel shall not enter the dry dock until the agent submits to the Superintendent a certificate issued by a marine chemist in accordance with the Gas Hazard Control Standards.

(2) Sous réserve du paragraphe (3), le navire autorisé à entrer en cale sèche, conformément au paragraphe 4(2), qui a transporté lors de son dernier voyage du pétrole dont le point d’éclair est inférieur à 23 °C ne peut entrer en cale sèche avant que l’agent ait présenté au surintendant une attestation délivrée par un chimiste de la marine conformément aux Normes pour la protection contre les dangers des gaz.


(2) Subject to subsection (3), where a vessel that has been authorized to enter the dry dock in accordance with subsection 4(2) carried on its last voyage any oil with a flash-point below 23°C, the vessel shall not enter the dry dock until the agent submits to the Manager a certificate issued by a marine chemist in accordance with the Gas Hazard Control Standards.

(2) Sous réserve du paragraphe (3), le navire autorisé à entrer en cale sèche, conformément au paragraphe 4(2), qui a transporté lors du dernier voyage du pétrole dont le point d’éclair est inférieur à 23 °C ne peut entrer en cale sèche avant que l’agent ait présenté au gestionnaire une attestation délivrée par un chimiste de la marine conformément aux Normes pour la protection contre les dangers des gaz.


The application of the directive will not allow vessels carrying hazardous, unidentified cargo to pass through European waters looking for somewhere to dump its cargo.

L’application de la directive interdira aux navires transportant une cargaison non identifiée et dangereuse de traverser les eaux européennes à la recherche d’un endroit où déverser cette cargaison.


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In accordance with Directive (EC) 2002/59, any vessel carrying hazardous or polluting substances, irrespective of its flag, must notify its identity and its cargo as a condition for entering an EU port.

Conformément à la directive (CE) 2002/59, tout navire transportant des matières dangereuses ou polluantes, quel que soit son pavillon, doit notifier son identité et sa cargaison comme condition d’entrée dans un port de l’Union.


27. Urges the Commission and the Member States, within the IMO, to look into the usefulness of additional technical requirements for all vessels carrying hazardous cargoes so as to improve safety, in particular the compulsory provision of emergency towing machinery, or of means to tackle small-scale pollution immediately, as well as the usefulness of an internal inspection of all ballast tanks, on an annual basis, for ships over 15 years of age;

27. demande à la Commission et aux États membres d'examiner, au sein de l'OMI, dans une optique de sécurité renforcée, l'opportunité de prévoir, pour tous les navires qui transportent des marchandises dangereuses, des exigences techniques complémentaires, en particulier la présence obligatoire d'un équipement de remorquage de secours ou de moyens de lutter immédiatement contre la pollution à petite échelle ainsi qu'une inspection annuelle de l'intérieur de tous les ballasts dans le cas de navires âgés de plus de quinze ans;


41. Urges the Commission and the Member States, within the IMO, to look into the usefulness of additional technical requirements for all vessels carrying hazardous cargoes so as to improve safety, in particular the compulsory provision of emergency towing machinery, or of means to tackle small-scale pollution immediately, as well as the usefulness of an internal inspection of all ballast tanks, on an annual basis, for ships over 15 years of age;

41. demande à la Commission et aux États membres d'examiner, au sein de l'OMI, dans une optique de sécurité renforcée, l'opportunité de prévoir, pour tous les navires qui transportent des marchandises dangereuses, des exigences techniques complémentaires, en particulier la présence obligatoire d'un équipement de remorquage de secours ou de moyens de lutter immédiatement contre la pollution à petite échelle ainsi qu'une inspection annuelle de l'intérieur de tous les ballasts dans le cas de navires âgés de plus de quinze ans;


A number of Member States have followed the example of France and Spain (Malaga Agreement) in banning single-hulled vessels carrying hazardous or polluting cargoes from the 200-mile zone off their coastlines.

Emboîtant le pas à la France et à l'Espagne (accord de Malaga), plusieurs États membres ont décidé de repousser à 200 milles de leurs côtes tout navire à coque unique transportant des marchandises dangereuses ou polluantes.


Improvements in maritime traffic safety and the prevention of pollution by ships: improving the procedures concerning the transmission and utilisation of data concerning hazardous cargoes, making it compulsory for vessels in Community waters to carry on board automatic identification systems (or transponders), speeding up the development of joint databases, strengthening the Member States' powers of intervention as Coastal States in the event of accident risks or pollution threats along their coastlines;

L'amélioration de la sécurité du trafic maritime et la prévention de la pollution par les navires: améliorer les procédures concernant la transmission et l'exploitation des données relatives à la cargaison dangereuse, rendre obligatoire dans les eaux de la Communauté l'emport par les navires de systèmes d'identification automatiques (ou transpondeurs), accroître le développement de bases de données communes, renforcer les pouvoirs d'intervention des Etats membres, en tant qu'Etats côtiers, en cas de risque d'accident ou de menaces de pollution devant leurs côtes


improvements in maritime traffic safety and the prevention of pollution by ships: improving the procedures concerning the transmission and utilisation of data concerning hazardous cargoes, making it compulsory for vessels in Community waters to carry on board automatic identification systems (or transponders), speeding up the development of joint databases, strengthening the Member States' powers of intervention as Coastal States in the event of accident risks or pollution threats along their coastlines;

Amélioration de la sécurité du trafic maritime et la prévention de la pollution par les navires: améliorer les procédures concernant la transmission et l'exploitation des données relatives à la cargaison dangereuse, rendre obligatoire dans les eaux de la Communauté l'emport par les navires de systèmes d'identification automatiques (ou transpondeurs), accroître le développement de bases de données communes, renforcer les pouvoirs d'intervention des Etats membres, en tant qu'Etats côtiers, en cas de risque d'accident ou de menaces de pollution devant leurs côtes




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Date index: 2025-08-13
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