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Democratic Left
Democratic Left Party
Democratic Party of the Left
Factory ship
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Fishing boat
Fishing vessel
Fulfilling small vessel administrative duties
Left
Left anterior descending coronary vessel
Left hand screw thread
Left hand thread
Left-hand screw thread
Left-hand thread
PDL
PDS
Party of the Democratic Left
Peform small vessel administrative duties
Perform administrative duties on a small vessel
Performing administrative duties on a small vessel
Political left
Provide assistance in vessel machinery
Provide support in vessel machinery systems
Provide vessel machinery systems assistance
Provide vessel machinery systems support
Reinforce vessel components through using wood strips
SDSS
Ship
Social Democratic Party of Slovakia
Transport vessel
Trawler
Tug boat
Vessel

Vertaling van "vessel has left " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
left hand screw thread | left hand thread | left-hand screw thread | left-hand thread

filet à gauche | filet avec pas à gauche | filet de vis avec pas à gauche | filet renversé | filetage à gauche | filetage gauche


Democratic Left | Democratic Left Party | Party of the Democratic Left | Social Democratic Party of Slovakia | PDL [Abbr.] | SDSS [Abbr.]

Parti de la Gauche démocratique | SDL [Abbr.]


Democratic Left Party | Democratic Party of the Left | Party of the Democratic Left | PDS [Abbr.]

Parti de la gauche démocratique | Parti démocratique de la gauche | PDS [Abbr.]


perform administrative duties on a small vessel | performing administrative duties on a small vessel | fulfilling small vessel administrative duties | peform small vessel administrative duties

exécuter des tâches administratives à bord de petits navires


provide vessel machinery systems assistance | provide vessel machinery systems support | provide assistance in vessel machinery | provide support in vessel machinery systems

fournir une assistance dans les systèmes de machines des navires


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire




vessel [ ship | tug boat ]

bateau [ navire | navire de ligne | paquebot | remorqueur ]


fishing vessel [ factory ship | fishing boat | transport vessel | trawler ]

bateau de pêche [ bateau-transporteur | bateau-usine | chalutier | navire de pêche ]


left anterior descending coronary vessel

branche antérieure de l'artère coronaire gauche
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Every owner of a vessel approaching the lock or bridge shall, while any other vessel proceeding in the opposite direction is in or about to leave the lock, stop and moor the vessel to the posts placed for that purpose and remain there until that other vessel has left the lock.

(2) Le propriétaire d’un navire qui s’approche de l’écluse ou du pont doit, pendant qu’un autre navire naviguant en sens contraire se trouve dans l’écluse ou s’apprête à en sortir, arrêter le navire et l’amarrer aux poteaux prévus à cette fin et le garder amarré jusqu’à ce que l’autre navire soit sorti de l’écluse.


(2) Every owner of a vessel approaching the lock or bridge shall, while any other vessel proceeding in the opposite direction is in or about to leave the lock, stop and moor the vessel to the posts placed for that purpose and remain there until that other vessel has left the lock.

(2) Le propriétaire d’un navire qui s’approche de l’écluse ou du pont doit, pendant qu’un autre navire naviguant en sens contraire se trouve dans l’écluse ou s’apprête à en sortir, arrêter le navire et l’amarrer aux poteaux prévus à cette fin et le garder amarré jusqu’à ce que l’autre navire soit sorti de l’écluse.


With the eManifest, operators will be able to prove the Union status of the goods on board, even if the vessel has left the EU customs territory to move from one EU port to another or if the vessel has called at a third country port in between.

Avec l'e-Manifest, les exploitants pourront prouver le statut UE des marchandises se trouvant à bord, même si le navire a quitté le territoire douanier de l’UE pour se rendre d’un port de l’UE à un autre ou si le navire a fait escale entretemps dans un port d'un pays tiers.


So ships travelling between ports in two different Member States are deemed to have left the EU Customs Territory and customs formalities are required when the vessel leaves the port of departure and again when the vessel arrives at the port of destination, even if both are EU ports.

Ainsi, les navires effectuant des trajets entre des ports situés dans deux États membres différents sont réputés avoir quitté le territoire douanier de l'Union et doivent accomplir des formalités douanières lors de la sortie du port de départ et à nouveau lors de l'entrée dans le port de destination, même s'il s'agit de deux ports de l'Union.


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For the Member States listed in Annex I, Part B, ‘GTa1’ or ‘the total tonnage of vessels that left the fleet with public aid between 1 January 2003 and 31 December 2006’ means the total tonnage of vessels that left the fleet with public aid between the accession date and 31 December 2006;

Pour les États membres mentionnés à l’annexe I, partie B, on entend par «GTa1» ou «tonnage total des navires sortis de la flotte entre le 1er janvier 2003 et le 31 décembre 2006 grâce à des aides publiques», le tonnage total des navires sortis de la flotte entre la date d’adhésion et le 31 décembre 2006 grâce à des aides publiques;


‘GTa1’ or ‘the total tonnage of vessels that left the fleet with public aid between 1 January 2003 and 31 December 2006’ means the total tonnage of vessels that left the fleet with public aid between 1 January 2003 and 31 December 2006.

1) «GTa1» ou «tonnage total des navires sortis de la flotte entre le 1er janvier 2003 et le 31 décembre 2006 grâce à des aides publiques»: le tonnage total des navires sortis de la flotte entre le 1er janvier 2003 et le 31 décembre 2006 grâce à des aides publiques.


For the Member States listed in Annex I, Part B ‘kWa’ or ‘the total power of vessels leaving the fleet with public aid after 31 December 2002’ means the total power of vessels that left the fleet with public aid between 1 May 2004 and the date for which kWt is calculated;

Pour les États membres mentionnés à l’annexe I, partie B, on entend par «kWa» ou «puissance totale des navires sortis de la flotte après le 31 décembre 2002 grâce à des aides publiques», la puissance totale des navires sortis de la flotte grâce à des aides publiques entre le 1er mai 2004 et la date à laquelle est calculé le kWt;


‘kWa’ or ‘the total power of vessels leaving the fleet with public aid after 31 December 2002’ means the total power of vessels that left the fleet with public aid between 1 January 2003 and the date for which kWt is calculated.

5) «kWa» ou «puissance totale des navires sortis de la flotte après le 31 décembre 2002 grâce à des aides publiques»: la puissance totale des navires sortis de la flotte, entre le 1er janvier 2003 et la date à laquelle est calculé le kWt, grâce à des aides publiques.


‘GTa2’ or ‘the total tonnage of vessels leaving the fleet with public aid after 31 December 2006’ means the total tonnage of vessels that left the fleet with public aid between 1 January 2007 and the date for which GTt is calculated.

3) «GTa2» ou «tonnage total des navires sortis de la flotte après le 31 décembre 2006 grâce à des aides publiques»: le tonnage total des navires sortis de la flotte entre le 1er janvier 2007 et la date à laquelle est calculé le GTt grâce à des aides publiques.


The vessel left Ningbo on 9 May and was due at Antwerp on 2 June 2005.

Le navire quitte le port de Ningbo (Chine) le 9 mai et est attendu dans le port d’Anvers (Belgique) pour le 2 juin 2005.


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