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EuVid
European Vehicle Identification Database
Motor Vehicle Registrations Database
NATB
Stolen vehicle database
The National Auto Theft Bureau
Vehicle Recalls On-Line Database

Vertaling van "vehicle databases should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Stolen vehicle database | The National Auto Theft Bureau | NATB [Abbr.]

Fichier des véhicules volés | FVV [Abbr.]


Motor Vehicle Registrations Database

Banque de données sur les immatriculations des véhicules automobiles


European Vehicle Identification Database | EuVid [Abbr.]

European vehicle identification database | EUVID [Abbr.]


Vehicle Recalls On-Line Database

Banque de données des rappels de véhicules
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sharing of the information contained in national and manufacturers' electronic vehicle databases should in principle help to improve the efficiency of the entire chain of vehicle administration and should help to reduce costs and administrative burdens.

L'échange des informations contenues dans les bases de données électroniques des États et des constructeurs devrait en principe contribuer à améliorer l'efficacité de l'ensemble de la chaîne administrative et devrait contribuer à réduire les coûts et les charges administratives.


Sharing of the information contained in national and manufacturers’ electronic vehicle databases should in principle help to improve the efficiency of the entire chain of vehicle administration and should help to reduce costs and administrative burdens.

L’échange des informations contenues dans les bases de données électroniques des États et des constructeurs devrait en principe contribuer à améliorer l’efficacité de l’ensemble de la chaîne administrative et devrait contribuer à réduire les coûts et les charges administratives.


The development and interconnection of national and manufacturers' electronic vehicle databases should in principle contribute to improve the efficiency of the whole vehicle administrative chain and reduce costs and administrative burdens.

L'élaboration et l'interconnexion des bases de données électroniques des États et des constructeurs devrait en principe contribuer à améliorer l'efficacité de l'ensemble de la chaîne administrative en réduisant les coûts et les charges administratives.


The development and interconnection of national and manufacturers' electronic vehicle databases should in principle contribute to improve the efficiency of the whole vehicle administrative chain and reduce costs and administrative burdens.

L'élaboration et l'interconnexion des bases de données électroniques des États et des constructeurs devrait en principe contribuer à améliorer l'efficacité de l'ensemble de la chaîne administrative en réduisant les coûts et les charges administratives.


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· A common European website and a database with all applicable legislation and all public procurements promoting clean and energy-efficient road transport vehicles and the applicable financial instruments should be provided by the Commission .

· Un site web européen commun et une base de données reprenant l'ensemble de la législation applicable et tous les marchés publics promouvant les véhicules de transport routier propres et économes en énergie ainsi que les instruments financiers applicables devraient être mis en place par la Commission.


Officials of the public services responsible should have the right to directly consult the Schengen database, while, despite carrying out a public administration function, when the services carrying out this activity are private, they will have restricted access to it, via the police, like the other existing vehicle registration services.

Les fonctionnaires des services publics compétents devraient avoir le droit de consulter directement la base de données Schengen. Par contre, et bien qu’exerçant une fonction d’administration publique, les services privés n’y auront qu’un accès restreint, via la police, tout comme les autres services d’immatriculation des véhicules.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]




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Date index: 2023-03-08
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