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Agrarian structure
Agricultural Land-Use Change in Canada
Agricultural structure
Alternative use of agricultural products
Canada Committee on Pesticide Use in Agriculture
ECIPM
Expert Committee on Integrated Pest Management
Expert Committee on Pest Management
Expert Committee on Pesticide Use in Agriculture
Farm structure
MAlpO
Mountain and Alpine Ordinance
National Committee on Pesticide Use in Agriculture
Non-food use of agricultural products
Policy on agricultural structures
SIO
SLO-AH
Structural Improvements Ordinance
Structure of agricultural production
Usable agricultural area
Usable farm area
Useable agricultural area
Useable farm area
Useful agricultural area
Useful farm space

Vertaling van "using structural agricultural " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Occupant of special vehicle mainly used in agriculture injured in transport accident

Occupant d'un véhicule spécial utilisé essentiellement pour des travaux agricoles, blessé dans un accident de transport


Expert Committee on Integrated Pest Management [ ECIPM | Expert Committee on Pest Management | Expert Committee on Pesticide Use in Agriculture | Canada Committee on Pesticide Use in Agriculture | National Committee on Pesticide Use in Agriculture ]

Comité d'experts en lutte intégrée [ CELI | Comité d'experts de la lutte antiparasitaire | Comité d'experts sur l'emploi des pesticides en agriculture | Comité canadien de l'emploi des pesticides en agriculture | Comité national sur l'emploi des antiparasitaires en agriculture ]


usable farm area [ useable farm area | usable agricultural area | useable agricultural area | useful agricultural area | useful farm space ]

superficie agricole utile [ S.A.U.,SAU | surface agricole utilisable | surface agricole utile ]


Agricultural Land-Use Change in Canada: process and consequences [ Agricultural Land-Use Change in Canada ]

L'évolution de l'utilisation des terres agricoles au Canada : processus et conséquences [ L'évolution de l'utilisation des terres agricoles au Canada ]


alternative use of agricultural products [ non-food use of agricultural products ]

utilisation alternative de produit agricole [ utilisation non alimentaire de produit agricole ]


Ordinance of 7 December 1998 on Structural Improvements in Agriculture | Structural Improvements Ordinance [ SIO ]

Ordonnance du 7 décembre 1998 sur les améliorations structurelles dans l'agriculture | Ordonnance sur les améliorations structurelles [ OAS ]


DETEC Ordinance of 28 June 2005 on the Special Licence for the Use of Plant Protection Products in Agriculture and Horticulture [ SLO-AH ]

Ordonnance du DETEC du 28 juin 2005 relative au permis pour l'emploi de produits phytosanitaires dans l'agriculture et l'horticulture [ OPer-AH ]


Ordinance of 8 November 2006 on the Use of the Mountain and Alpine Labels for Agricultural Products and Processed Agricultural Products | Mountain and Alpine Ordinance [ MAlpO ]

Ordonnance du 8 novembre 2006 sur les désignations «montagne» et «alpage» relatives aux produits agricoles et produits agricoles transformés | Ordonnance sur les désignations «montagne» et «alpage» [ ODMA ]


agricultural structure [ agrarian structure | farm structure | structure of agricultural production ]

structure agricole [ structure agraire | structure de production agricole ]


policy on agricultural structures

politique des structures agricoles [ politique structurelle agricole ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ex-post evaluations for 1994-99 concerning Objectives 5(a) and 5(b) and Leader II: The Member States and regions presented a large number of evaluation studies for the measures supported from the Structural Funds in 1994-99 regarding the setting-up of young farmers, less favoured areas, investment in agricultural holdings, processing and marketing of agricultural products, Objective 5(b) programmes and the Leader II Community Initiative. These studies were carried out at national level using ...[+++]

Évaluations ex post 1994-1999 concernant l'objectif 5a, l'objectif 5b et LEADER II : les États membres et les régions ont présenté de nombreuses études d'évaluation concernant les actions qui ont bénéficié du soutien des Fonds structurels durant la période 1994-1999. Ces actions ont concerné l'installation de jeunes agriculteurs, les régions défavorisées, l'investissement dans des exploitations agricoles, la transformation et la commercialisation des produits agricoles, les programmes objectif 5b et l'initiative communautaire LEADER I ...[+++]


Furthermore, in order to avoid agricultural land being abandoned and to ensure that it is maintained in good agricultural and environmental condition, Regulation (EC) No 1782/2003 established a Community framework within which Member States adopt standards taking account of the specific characteristics of the areas concerned, including soil and climatic conditions and existing farming systems, land use, crop rotation, farming practices and farm structures.

En outre, pour éviter l'abandon des terres agricoles et assurer leur maintien dans de bonnes conditions agricoles et environnementales, le règlement (CE) no 1782/2003 a défini un cadre communautaire dans lequel les États membres adoptent des normes qui prennent en compte les caractéristiques des zones concernées, y compris les conditions pédologiques et climatiques ainsi que les modes d'exploitation existants, l'utilisation des terres, la rotation des cultures, les pratiques agricoles et la structure des exploitations.


In view of the fact that these reductions are based on quantities of motor fuel actually used in primary production (which should be substantiated by invoices presented by farmers) and in the light of the small scale structure of farms in the European Union (more than 60 % of farms have less than 5 hectares of utilized agricultural area) the Commission considers that this measure will not unduly distort competition.

Ces réductions étant fondées sur les quantités de carburant effectivement utilisées pour la production primaire (qui devraient être attestées par des factures présentées par les agriculteurs), et compte tenu de la structure à petite échelle des exploitations au sein de l'Union européenne (plus de 60 % des exploitations comportent moins de 5 hectares de superficie agricole utile), la Commission considère que cette mesure ne faussera pas indûment la concurrence.


27. Is aware of the fact that EU, national and regional funding schemes remain highly uncoordinated, and therefore underlines the need for better multilevel coordination between the programmes and support for more synergy between different common policies using structural, agricultural and rural development funds, the research framework programme and the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) to be devised to achieve a sustainable, resource-efficient economy; believes, as regards funding under the Common Agricultural Policy, that furthe ...[+++]

27. a bien conscience de ce que les systèmes de financement aux niveaux régional, national ou européen demeurent sans véritable coordination et souligne donc la nécessité d'une meilleure coordination à plusieurs niveaux entre les programmes et l'intérêt d'une synergie accrue entre les diverses politiques communes qui font appel aux Fonds structurels, aux fonds de développement agricole ou rural, au programme-cadre pour la recherche et au programme-cadre pour l'innovation et la compétitivité, coordination et synergie qu'il s'agit de concevoir pour parvenir à une économie durable et économe en ressources; est convaincu qu'en ce qui concer ...[+++]


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27. Is aware of the fact that EU, national and regional funding schemes remain highly uncoordinated, and therefore underlines the need for better multilevel coordination between the programmes and support for more synergy between different common policies using structural, agricultural and rural development funds, the research framework programme and the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) to be devised to achieve a sustainable, resource-efficient economy; believes, as regards funding under the Common Agricultural Policy, that furthe ...[+++]

27. a bien conscience de ce que les systèmes de financement aux niveaux régional, national ou européen demeurent sans véritable coordination et souligne donc la nécessité d'une meilleure coordination à plusieurs niveaux entre les programmes et l'intérêt d'une synergie accrue entre les diverses politiques communes qui font appel aux Fonds structurels, aux fonds de développement agricole ou rural, au programme-cadre pour la recherche et au programme-cadre pour l'innovation et la compétitivité, coordination et synergie qu'il s'agit de concevoir pour parvenir à une économie durable et économe en ressources; est convaincu qu'en ce qui concer ...[+++]


12. Is aware of the fact that EU, national and regional funding schemes remain highly uncoordinated, and therefore underlines the need for better multilevel coordination between the programmes and support for more synergy between different common policies using structural, agricultural and rural development funds, the research framework programme and the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) to be devised to achieve a sustainable, resource-efficient economy; believes, as regards funding under the Common Agricultural Policy, that furthe ...[+++]

12. a bien conscience de ce que les systèmes de financement de niveau régional, national ou européen demeurent sans véritable coordination et souligne donc la nécessité d'une meilleure coordination pluriscalaire entre les programmes et l'intérêt d'une synergie accrue entre les diverses politiques communes qui font appel aux Fonds structurels, aux fonds de développement agricole ou rural, au programme-cadre pour la recherche et au programme-cadre pour l’innovation et la compétitivité, coordination et synergie qu'il s'agit de concevoir pour parvenir à une économie durable et économe en ressources; est convaincu qu'en ce qui concerne le fi ...[+++]


27. Is aware of the fact that EU, national and regional funding schemes remain highly uncoordinated, and therefore underlines the need for better multilevel coordination between the programmes and support for more synergy between different common policies using structural, agricultural and rural development funds, the research framework programme and the Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) to be devised to achieve a sustainable, resource-efficient economy; believes, as regards funding under the Common Agricultural Policy, that furthe ...[+++]

27. a bien conscience de ce que les systèmes de financement aux niveaux régional, national ou européen demeurent sans véritable coordination et souligne donc la nécessité d'une meilleure coordination à plusieurs niveaux entre les programmes et l'intérêt d'une synergie accrue entre les diverses politiques communes qui font appel aux Fonds structurels, aux fonds de développement agricole ou rural, au programme-cadre pour la recherche et au programme-cadre pour l'innovation et la compétitivité, coordination et synergie qu'il s'agit de concevoir pour parvenir à une économie durable et économe en ressources; est convaincu qu'en ce qui concer ...[+++]


3. Considers culture- and creativity-based projects capable not only of improving the structural conditions of less developed regions, thus contributing to territorial cohesion in the EU and the structural conditions of lagging regions, but also of directly sustaining competitiveness and employment creation in all regions by offering a huge potential for new growth and jobs through innovation, especially for SMEs; hence calls on the Commission, Member States, regions and local authorities to use, and make the most of, existing EU sup ...[+++]

3. estime que les projets culturels et créatifs sont non seulement en mesure d'améliorer les conditions structurelles des régions peu développées, contribuant ainsi à la cohésion territoriale au sein de l'UE, les conditions structurelles des régions accusant un certain retard de développement, mais aussi de soutenir directement la compétitivité et la création d'emploi dans toutes les régions en offrant un potentiel considérable en matière de croissance et d'emplois nouveaux grâce à l'innovation, notamment pour les PME; invite par con ...[+++]


Member States shall define, at national or regional level, minimum requirements for good agricultural and environmental condition on the basis of the framework set up in Annex IV, taking into account the specific characteristics of the areas concerned, including soil and climatic condition, existing farming systems, land use, crop rotation, farming practices, and farm structures. This is without prejudice to the standards governing ...[+++]

Les États membres définissent, au niveau national ou régional, des exigences minimales pour les bonnes conditions agricoles et environnementales sur la base du cadre fixé à l'annexe IV, qui prennent en compte les caractéristiques des zones concernées, notamment les conditions pédologiques et climatiques, les modes d'exploitation existants, l'utilisation des terres, la rotation des cultures, les pratiques agricoles et la structure des exploitations, sans préjudice des normes régissant les bonnes pratiques agricoles appliquées dans le c ...[+++]


In another opinion, on access to rural areas, it encouraged use of the Structural Funds to develop infrastructure and recommended the promotion of a multifunctional agriculture.

Dans un autre avis, sur "l'accessibilité des zones rurales", il a encouragé le recours aux Fonds structurels pour le développement des infrastructures et il a recommandé la promotion de la multifonctionnalité de l'agriculture.


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