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ACI
Airport Associations' Coordinating Council
Airport Operators Council International
Airport charge
Airport due
Airport electrical systems
Airport fee
Airport tax
Airports Association Council International
Airports Council International
Charges for use of infrastructure
Consideration of land use in airport development
Dock due
Electronic equipment and systems used in airports
Embarkation tax
Follow manufacturer advice in use of airport equipment
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Impact of land use in airport planning
Land use for airport planning
Pan-European Airports Bureau
Port charge
Port due
Port tax
Use of land in airport planning
WEAA
Western European Airports Association

Traduction de «using european airports » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Airports Council International [ ACI | Airports Association Council International | Airport Associations' Coordinating Council | Airport Operators Council International | Western European Airports Association ]

Conseil international des aéroports [ ACI | Airports Association Council International | Conseil de coordination des associations aéroportuaires | Conseil international d'exploitants d'aéroports | Association des aéroports de l'ouest ]


Pan-European Airports Bureau

Bureau paneuropéen des aéroports


Hungary: Identification and Culture of Roma, Skinhead and Neo-nazi groups, Police Affirmative Action Programmes, State Protection, European Airport Transit Procedures

Hongrie : Identité et culture Rom, groupes de skinheads et néonazis, programmes de promotions sociales des forces policières, protection de l'État, modalités de transit des voyageurs aux aéroports Européens


Cooperation Group of Drug Control Services at European Airports

Groupe de concertation des services de contrôle anti-drogue des aéroports européens


Cooperation Group of Drug Control Services at European Airports

Groupe de concertation des services de contrôle anti-drogue des aéroports européens


Western European Airports Association | WEAA [Abbr.]

Association des aéroports de l'Europe de l'Ouest | WEAA [Abbr.]


follow manufacturer advice in use of airport equipment | observe manufacturer advice in use of airport equipment | follow manufacturer guidelines in use of airport equipment | use airport equipment in accordance with manufacturer recommendations

suivre les directives du fabricant concernant l'utilisation des équipements aéroportuaires


impact of land use in airport planning | use of land in airport planning | consideration of land use in airport development | land use for airport planning

utilisation des terres pour la planification d'un aéroport


electrical equipment and systems used in airport operations | electrical equipment, apparatus, and instruments used in airports | airport electrical systems | electronic equipment and systems used in airports

systèmes électriques aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Moreover, fewer short haul marginal aircraft from overseas are likely to use European airports (although they may come from the Community or Europe’s neighbours).

De surcroît, il y a moins d'aéronefs présentant une faible marge de conformité en provenance d'outremer qui sont susceptibles d'utiliser des aéroports européens (bien qu'ils puissent être originaires de la Communauté ou des pays voisins de l'Europe).


Such an inefficient use of the airspace causes higher prices and delays for passengers, increasing fuel burn and CO emissions for operators, and impedes our efforts to improve environmental performance. In addition, major European airports are predicted to face a capacity crunch in the near future.

Une utilisation aussi inefficace de l’espace aérien entraîne une hausse des prix et des retards pour les passagers, augmentant ainsi la consommation de carburant et les émissions de CO par les exploitants, et entrave les efforts déployés pour améliorer les performances environnementales Par ailleurs, selon les prévisions, les grands aéroports européens seront confrontés à une pénurie de capacités dans un avenir proche.


13. Believes that the Commission should develop innovative solutions to tackle the localised issue of lack of capacity at European airports and encourage better use of spare capacity at regional airports through, in particular, the development of a European framework for multimodality and through-ticketing;

13. estime que la Commission devrait trouver des solutions innovantes pour faire face au problème localisé du manque de capacités dans les aéroports européens et encourager une meilleure utilisation des capacités de réserve dans les aéroports régionaux en mettant sur pied, en particulier, un cadre européen en faveur de la multimodalité et d'un système de billetterie directe;


Aircraft registered in developing countries and already in use before December 2001 at the European airports concerned may be exempted for a period of ten years.

Les pays en développement peuvent bénéficier d’une exemption de 10 ans pour les avions déjà immatriculés chez eux et qui circulaient déjà dans les aéroports européens concernés avant décembre 2001.


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6. Suggests that a survey of actual demand for infrastructure be carried out, which would improve any future comprehensive European airport capacity plan and could become an accepted EU-wide air transport forecasting mechanism; highlights that such a mechanism could be used by airports as a planning framework for capacity improvement and that the advantage of a demand-based forecast is that it provides a realistic market picture for future developments in the air transport sector;

6. suggère de réaliser une étude de la demande réelle en infrastructures, qui permettrait d'améliorer tout vaste plan futur portant sur les capacités aéroportuaires européennes et qui pourrait conduire à un mécanisme de prévision des transports aériens accepté à l'échelle de l'Union; souligne le fait qu'un tel mécanisme pourrait être utilisé par les aéroports comme cadre de planification pour l'amélioration des capacités et qu'une prévision fondée sur la demande présente l'avantage de fournir une image réaliste du marché pour l'évolu ...[+++]


6. Suggests that a survey of actual demand for infrastructure be carried out, which would improve any future comprehensive European airport capacity plan and could become an accepted EU-wide air transport forecasting mechanism; highlights that such a mechanism could be used by airports as a planning framework for capacity improvement and that the advantage of a demand-based forecast is that it provides a realistic market picture for future developments in the air transport sector;

6. suggère de réaliser une étude de la demande réelle en infrastructures, qui permettrait d'améliorer tout vaste plan futur portant sur les capacités aéroportuaires européennes et qui pourrait conduire à un mécanisme de prévision des transports aériens accepté à l'échelle de l'Union; souligne le fait qu'un tel mécanisme pourrait être utilisé par les aéroports comme cadre de planification pour l'amélioration des capacités et qu'une prévision fondée sur la demande présente l'avantage de fournir une image réaliste du marché pour l'évolu ...[+++]


42. Stresses that at least 1 245 flights operated by the CIA flew into European airspace or stopped over at European airports between the end of 2001 and the end of 2005, to which should be added an unspecified number of military flights for the same purpose; recalls that, on one hand, there may have been more CIA flights than those confirmed by the investigations carried out by the Temporary Committee, while, on the other, not all those flights have been used for extraordinary rendition;

42. souligne qu'au moins 1 245 vols affrétés par la CIA ont survolé l'espace aérien européen ou fait escale dans des aéroports européens entre la fin de l'année 2001 et la fin de l'année 2005 et que s'y ajoute un nombre indéterminé de vols militaires servant la même fin; rappelle que, d'une part, il est possible qu'il y ait eu plus de vols de la CIA que ceux qui ont été confirmés par les investigations menées par la commission temporaire, mais que, d'autre part, ces vols n'ont pas tous servi à des restitutions extraordinaires;


On the use of European airspace and European airports by the CIA

Concernant l'utilisation de l'espace aérien européen et des aéroports européens par la CIA


Aircraft registered in developing countries and already in use before December 2001 at the European airports concerned may be exempted for a period of ten years.

Les pays en développement peuvent bénéficier d’une exemption de 10 ans pour les avions déjà immatriculés chez eux et qui circulaient déjà dans les aéroports européens concernés avant décembre 2001.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0036 - EN - Directive 2004/36/CE of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on the safety of third-country aircraft using Community airports

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0036 - EN - Directive 2004/36/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 concernant la sécurité des aéronefs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires




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Date index: 2023-05-24
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