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Airport charge
Airport due
Airport electrical systems
Airport fee
Airport tax
CARS
Charges for use of infrastructure
Community Airport Radio Station
Community Airports Assistance Program
Community airport
Community airport radio station
Consideration of land use in airport development
Dock due
Electronic equipment and systems used in airports
Embarkation tax
Follow manufacturer advice in use of airport equipment
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Impact of land use in airport planning
International Community airport
Land use for airport planning
Local airport
Port charge
Port due
Port tax
Use of land in airport planning

Vertaling van "using community airports " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
community airport radio station [ CARS | Community Airport Radio Station ]

station radio d'aéroport communautaire




Community Airports Assistance Program

Programme d'aide aux aéroports de petite localité


Advisory Committee for implementation of the directive on access to the groundhandling market at Community airports

Comité consultatif pour l'application de la législation relative à l'accès au marché de l'assistance en escale dans les aéroports de la Communauté


international Community airport

aéroport communautaire à caractère international




impact of land use in airport planning | use of land in airport planning | consideration of land use in airport development | land use for airport planning

utilisation des terres pour la planification d'un aéroport


follow manufacturer advice in use of airport equipment | observe manufacturer advice in use of airport equipment | follow manufacturer guidelines in use of airport equipment | use airport equipment in accordance with manufacturer recommendations

suivre les directives du fabricant concernant l'utilisation des équipements aéroportuaires


electrical equipment and systems used in airport operations | electrical equipment, apparatus, and instruments used in airports | airport electrical systems | electronic equipment and systems used in airports

systèmes électriques aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new entrant rule seems to have had only a limited effect on competition at Community airports and on the best use of scarce airport capacity as some evidence suggests that the rule seems not to be widely understood and can therefore result in creating a negligible presence at congested airports, leading to a range of small operations that do not provide effective competition in the market place.

La règle du nouvel arrivant, qui, à l’évidence, n’a pas été comprise par un nombre suffisant d’acteurs, semble avoir eu un impact limité sur la concurrence dans les aéroports de la Communauté ainsi que sur l’utilisation optimale des capacités limitées des aéroports, créant une présence négligeable dans les aéroports saturés, ce qui conduit à une série de petites activités qui n’amènent pas une concurrence effective sur le marché.


Such a proposal should be preceded by a full impact assessment analysing its possible effects on competition and consumers and should be made only if it forms part of a proposal for a general revision of Council Regulation (EEC) No 95/93 of 18 January 1993 on common rules for the allocation of slots at Community airports (3) in order to resolve current slot allocation inefficiencies and to ensure the optimal use of scarce capacity at congested airports.

Cette proposition devrait être précédée d’une évaluation d’impact complète, analysant ses effets possibles sur la concurrence et sur les consommateurs et ne devrait être présentée que si elle fait partie intégrante d’une proposition de révision générale du règlement (CEE) no 95/93 du Conseil du 18 janvier 1993 fixant des règles communes en ce qui concerne l’attribution des créneaux horaires dans les aéroports de la Communauté (3) de manière à résoudre les problèmes actuels d’efficacité dans l’attribution des créneaux horaires et à ass ...[+++]


Recent experience has shown that third-county carriers using Community airports do not always comply with international minimum safety standards, which could place Community citizens travelling with these carriers or living near Community airports in danger.

L’expérience récente a montré que les transporteurs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires ne respectent pas toujours les normes de sécurité minimales internationales, ce qui peut être source de dangers pour les citoyens communautaires voyageant avec ces transporteurs ou vivant à proximité des aéroports de la Communauté.


Commission Regulation (EC) N° 351/2008 of 16 April 2008 implementing Directive 2004/36/EC of the European Parliament and of the Council on la prioritisation of ramp inspections on aircraft using Community airports [Official Journal L 109 of 19.4.2008].

Règlement (CE) n° 351/2008 de la Commission du 16 avril 2008 portant application de la directive 2004/36/CE du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne la hiérarchisation des inspections au sol des aéronefs empruntant les aéroports communautaires [Journal officiel L 109 du 19.4.2008].


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In this context, this Directive aims to improve air safety by ensuring that third-country aircraft using Community airports comply with international safety standards.

Dans ce contexte, la présente directive vise à renforcer la sécurité aérienne en faisant en sorte que les aéronefs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires se conforment aux normes de sécurité internationales.


Air safety: Third-country aircraft using Community airports Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Sécurité aérienne : Aéronefs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires Synthèses de la législation de l'UE: accès direct à la page principale des synthèses


Recent experience has shown that third-county carriers using Community airports do not always comply with international minimum safety standards, which could place Community citizens travelling with these carriers or living near Community airports in danger.

L’expérience récente a montré que les transporteurs des pays tiers empruntant les aéroports communautaires ne respectent pas toujours les normes de sécurité minimales internationales, ce qui peut être source de dangers pour les citoyens communautaires voyageant avec ces transporteurs ou vivant à proximité des aéroports de la Communauté.


The new entrant rule seems to have had only a limited effect on competition at Community airports and on the best use of scarce airport capacity as some evidence suggests that the rule seems not to be widely understood and can therefore result in creating a negligible presence at congested airports, leading to a range of small operations that do not provide effective competition in the market place.

La règle du nouvel arrivant, qui, à l’évidence, n’a pas été comprise par un nombre suffisant d’acteurs, semble avoir eu un impact limité sur la concurrence dans les aéroports de la Communauté ainsi que sur l’utilisation optimale des capacités limitées des aéroports, créant une présence négligeable dans les aéroports saturés, ce qui conduit à une série de petites activités qui n’amènent pas une concurrence effective sur le marché.


the rules of priority may take account of rights acquired by air carriers through the use of particular slots in the previous corresponding season; however, at Community airports, new entrants as defined in Article 2(b) of Council Regulation (EEC) No 95/93 (7) must be allocated a 50 % share of newly created or unused slots and slots which have been given up by a carrier during or by the end of the season or which otherwise become available to enable new entrants to be able to compete effectively with established ...[+++]

Les règles de priorité peuvent tenir compte des droits acquis par les transporteurs aériens en raison de l'utilisation de certains créneaux au cours de la saison correspondante précédente. Toutefois, dans les aéroports de la Communauté, les nouveaux arrivants au sens de l'article 2, point b), du règlement (CEE) no 95/93 (7) du Conseil doivent avoir droit à 50 % des créneaux horaires nouvellement créés ou inutilisés et des créneaux auxquels un transporteur a renoncé au cours ou à la fin de la saison ou qui sont devenus disponibles d'une autre manière, afin de permettre à ces nouveaux arrivants de soutenir efficacement la concurrence des t ...[+++]


(4) Whereas the growth in air transport activities at Community airports is increasingly subject to environmental constraints; whereas the operation of less noisy aeroplanes at these airports can contribute to a better use of available airport capacity;

(4) considérant que la croissance des activités du transport aérien sur les aéroports communautaires est de plus en plus dépendante des contraintes environnementales; que l'exploitation d'avions moins bruyants sur ces aéroports peut contribuer à mieux utiliser la capacité des aéroports;




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'using community airports' ->

Date index: 2024-03-12
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