Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Alcoholic hallucinosis
Attendance at school
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Class attendance
Community Use of Schools
Delirium tremens
Demonstration school
Disorder of personality and behaviour
Effective Use of School Facilities
Experimental school
Jealousy
Laboratory school
Observation school
Paranoia
Practice school
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
School absence
School attendance
Translation
Truancy

Traduction de «use in schools » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Effective Use of School Facilities

Utilisation efficace des établissements scolaires


Guidelines for Protecting Schools and Universities from Military Use during Armed Conflict

Lignes directrices pour la protection des écoles et des universités contre l’utilisation militaire durant les conflits armés


Working Party VII The building to be used by the European Patent Office, the European School and housing / Sub-Committee Building

Groupe de travail VII Bâtiments de l'Office européen des brevets, école européenne et logements / Sous-groupe Bâtiment


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Community Use of Schools

Utilisation communautaire des écoles


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Development and utilization of a national vocational - technical school achievement testing program using the printing trades as a pilot area

Development and utilization of a national vocational - technical school achievement testing program using the printing trades as a pilot area
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Use the funding opportunities offered by EU instruments such as the Erasmus+ Programme, the European Social Fund and the European Fund for Strategic Investments to support measures aimed at reducing early school leaving as part of comprehensive policies and at promoting cooperation in and around schools.

Utiliser les possibilités de financement offertes par des instruments de l'Union européenne comme le programme Erasmus+, le Fonds social européen et le Fonds européen pour les investissements stratégiques pour soutenir des mesures visant à réduire le décrochage scolaire dans le cadre de stratégies globales et à promouvoir la coopération au sein et autour des écoles.


This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy g ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et am ...[+++]


Using the tool, schools can chose to report on their progress in the availability, use, competences and attitudes to Information and Communication Technologies, building a database across all participating Member States.

En utilisant cet outil, les écoles peuvent choisir de faire rapport sur leurs progrès en matière de disponibilité, d’utilisation, de compétences et d’attitudes à l’égard des technologies de l’information et de la communication, ce qui permettrait de constituer une base de données pour l’ensemble des États membres participants.


having regard to the Safe Schools Declaration of May 2015, opened for endorsement at the Oslo Conference on Safe Schools as convened by the Norwegian Ministry of Foreign Affairs in May 2015, and the related Guidelines for Protecting Schools and Universities from Military Use during Armed Conflict,

vu la déclaration sur la sécurité dans les écoles de mai 2015, ouverte à la signature lors de la conférence d'Oslo pour des écoles sûres organisée par le ministère norvégien des affaires étrangères en mai 2015, et les lignes directrices pour la protection des écoles et des universités contre l'utilisation militaire durant les conflits armés,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Condemns the use of hospitals and schools by parties to armed conflict, effectively turning them into targets for attacks; recalls that those using protected people or property as human shields or camouflage are also guilty of IHL violations.

condamne l'utilisation des hôpitaux et des écoles par les parties à un conflit armé, qui en font, de fait, les cibles d'attaques; rappelle à ceux qui utilisent des personnes ou des biens protégés en tant que bouclier ou camouflage, qu'ils se rendent également coupables de violations du droit humanitaire international.


In summary, the churches in integration have identified the following as 10 essential aspects of religious programming, broadly based. These are: the development, in-servicing and implementation of programs in religious education; the need for compatibility of the general curriculum with approved programs in religious education; the need to avoid conflict between a general curriculum and religious education programming; classroom worship, including the use of devotional materials, scripture readings, reflections and prayers; religious observances, services and liturgies in the schools at appropriate times during the school year, for ...[+++]

En résumé, les Églises du système unifié ont dégagé 10 aspects des programmes d'enseignement religieux qu'ils considèrent comme étant les plus importants, soit l'élaboration, l'enseignement sur place et la mise en application de programmes d'enseignement religieux; le besoin de compatibilité du cursus général et des programmes approuvés d'enseignement religieux; la nécessité d'éviter des conflits entre programme d'enseignement général et programme d'enseignement religieux; la pratique du culte en classe, notamment l'utilisation d'objets du culte, la lecture des écritures, la réflexion et les prières; la pratique de la religion, les s ...[+++]


The Prevention Action Plan refocuses existing community-based, drug-use prevention strategies, programs and services for youth; provides information directly to parents, educators, and health professionals; develops materials for school-based awareness and prevention strategies for elementary and secondary school students; discourages illicit drug use through new, national public awareness campaigns and provides financial assistance to communities for local projects to tackle the growing challenges of illicit drug use among young people.

Le Plan d'action en matière de prévention réoriente les stratégies, les programmes et les services communautaires actuels de prévention de la consommation de drogue axés sur les jeunes; il présente des renseignements directement aux parents, aux éducateurs et aux professionnels du domaine de la santé; il prépare du matériel scolaire dans le cadre de stratégies de sensibilisation et de prévention visant les élèves des écoles primaires et secondaires; il dissuade les jeunes de consommer des drogues illicites au moyen d'une nouvelle campagne de sensibilisation publique lancée à l'échelle nationale; et il offre un appui financier aux collectivités afin qu'elles ...[+++]


(Return tabled) Question No. 865 Ms. Kirsty Duncan: With respect to cuts in government funding to newcomer settlement organizations: (a) how does this policy reflect Canada’s commitment to cultural diversity; (b) what, if any, needs assessments of newcomers to Canada have been undertaken over the last five years, if none were undertaken, why not, and of those undertaken, (i) when were they undertaken, (ii) by whom, (iii) what were the results, (iv) what were the chief recommendations; (c) what was the detailed process undertaken to examine funding of newcomer settlement programs, which led to the government's cuts; (d) over the past five years, how much money did the government promise to invest in newcomer settlement services, by provin ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 865 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des subventions gouvernementales aux organismes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants: a) en quoi cette politique correspond-elle à l’engagement du Canada en faveur de la diversité culturelle; b) a-t-on cherché depuis cinq ans à évaluer les besoins des nouveaux arrivants, si non, pourquoi pas, si oui, (i) quand ces évaluations ont-elles été menées, (ii) qui les a menées, (iii) quels résultats ont-elles donnés, (iv) sur quelles recommandations ont-elles débouché; c) comment s’y est-on pris au juste ...[+++]


[Translation] We know that the language used by a child when he or she first goes to daycare is likely to be the language used in kindergarten, elementary school and high school.

[Français] Nous savons que la langue utilisée à la première garderie de l'enfant sera probablement la langue de leur école maternelle, primaire et secondaire.


In the past few years it has also launched a number of initiatives to show schools how the Internet can be used for educational purposes, e.g. the Netd@ys, which bring together schools to work on projects for one week every year (from 18 to 24 November 2002 the topic will be education in the visual image), something that often leads to new and lasting twinning partnerships; and eSchola Week, which makes use of the new technologies to highlight best teaching practices.

Elle a aussi lancé ces dernières années des initiatives de sensibilisation des écoles à l'usage pédagogique d'Internet : les Netd@ys, qui associent chaque année pendant une semaine des écoles autour de projets (le thème en sera l'éducation à l'image, du 18 au 24 novembre 2002), ce qui constitue souvent le début de jumelages durables ; et la Semaine eSchola, qui valorise, avec l'aide des nouvelles technologies, les meilleures pratiques pédagogiques.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'use in schools' ->

Date index: 2022-10-08
w