Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anankastic neurosis obsessive-compulsive neurosis
Committee on the Teaching of Science
Compensatory education
Education for highly gifted children
Guide kitchen staff
Help performers internalise choreographic material
Help performers internalise choreography material
Help performers internalise the choreography
ICSU-CTS
Instruct kitchen personnel
Instruct members of the air force
Instruct personnel in the kitchen
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teach air force crew
Teach kitchen employees
Teach members of the air force
Teach performers the choreographic material
Train air force crew

Vertaling van "unlike the teaching " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoyable, nor do they result in the completion of inherently useful tasks. Their function is to prevent some objectively unlikely event, of ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé essentiellement par des idées obsédantes ou des comportements compulsifs récurrents. Les pensées obsédantes sont des idées, des représentations, ou des impulsions, faisant intrusion dans la conscience du sujet de façon répétitive et stéréotypée. En règle générale, elles gênent considérablement le sujet, lequel essaie souvent de leur résister, mais en vain. Le sujet reconnaît toutefois qu'il s'agit de ses propres pensées, même si celles-ci sont étrangères à sa volonté et souvent répugnantes. Les comportements et les rituels compulsifs sont des activités stéréotypées répétitives. Le sujet ne tire aucun plaisir direct de la réalisation de ces actes, lesquels, par ailleurs, n'aboutissent pas à la réalisation de t ...[+++]


Definition: An ill-defined disorder of uncertain nosological validity. The category is designed to include a group of children with severe mental retardation (IQ below 35) who show major problems in hyperactivity and in attention, as well as stereotyped behaviours. They tend not to benefit from stimulant drugs (unlike those with an IQ in the normal range) and may exhibit a severe dysphoric reaction (sometimes with psychomotor retardation) when given stimulants. In adolescence, the overactivity tends to be replaced by underactivity (a ...[+++]

Définition: Trouble mal défini dont la validité nosologique reste incertaine. Cette catégorie concerne des enfants ayant un retard mental prononcé (Q.I. inférieur à 34) associé à une hyperactivité importante, une perturbation majeure de l'attention et des comportements stéréotypés. Les médicaments stimulants sont habituellement inefficaces (alors qu'ils peuvent être efficaces chez les enfants ayant un Q.I. normal) et peuvent provoquer une réaction dysphorique sévère (accompagnée parfois d'un ralentissement psychomoteur). A l'adolescence, l'hyperactivité fait souvent place à une hypoactivité (ce qui n'est habituellement pas le cas chez le ...[+++]


Definition: A somewhat heterogeneous group of disorders that have in common abnormalities in social functioning which begin during the developmental period, but which (unlike the pervasive developmental disorders) are not primarily characterized by an apparently constitutional social incapacity or deficit that pervades all areas of functioning. In many instances, serious environmental distortions or privations probably play a crucial role in etiology.

Définition: Groupe relativement hétérogène de troubles caractérisés par la présence d'une perturbation du fonctionnement social, survenant durant l'enfance, mais qui ne présentent pas les caractéristiques d'une difficulté ou d'une altération sociale, apparemment constitutionnelle, envahissant tous les domaines du fonctionnement (à l'encontre de troubles envahissants du développement). Dans de nombreux cas, des perturbations ou des carences de l'environnement jouent probablement un rôle étiologique primordial.


Society for the Promotion of the Teaching of English as a Second Language in Québec

Société pour la promotion de l'enseignement de l'anglais (langue seconde) au Québec


International Council of Scientific Unions - Committee on the Teaching of Science [ ICSU-CTS | Committee on the Teaching of Science ]

Comité du Conseil international des unions scientifiques sur l'enseignement des sciences [ CTS-CIUS | Comité sur l'enseignement des sciences ]


International Association for Crafts and the Teaching of Art [ International Association for Crafts and the Teaching of Art in Workshop and Factory ]

Association internationale des métiers et enseignements d'art [ AIMEA | Association internationale des métiers et enseignements d'art, dans l'artisanat et l'industrie | Comité international des artisans, métiers et enseignements d'art ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


instruct members of the air force | teach air force crew | teach members of the air force | train air force crew

entraîner un équipage de l'armée de l'air


help performers internalise choreography material | help performers internalise the choreography | help performers internalise choreographic material | teach performers the choreographic material

aider des interprètes à intérioriser le matériel chorégraphique


guide kitchen staff | instruct personnel in the kitchen | instruct kitchen personnel | teach kitchen employees

donner des instructions au personnel de cuisine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Assistants (who often deal with personal care and contact with parents) are likely to have little or no initial training and limited access to further training, unlike the teaching staff (who work with the children), who are often highly qualified and often benefit from these opportunities[33].

Les assistants (qui se chargent souvent des soins et des contacts avec les parents) sont susceptibles d'avoir peu ou pas de formation initiale et un accès limité à la formation continue, contrairement aux éducateurs (chargés du travail avec les enfants) qui, souvent hautement qualifiés, tirent profit de ces opportunités[33].


Assistants (who often deal with personal care and contact with parents) are likely to have little or no initial training and limited access to further training, unlike the teaching staff (who work with the children), who are often highly qualified and often benefit from these opportunities[33].

Les assistants (qui se chargent souvent des soins et des contacts avec les parents) sont susceptibles d'avoir peu ou pas de formation initiale et un accès limité à la formation continue, contrairement aux éducateurs (chargés du travail avec les enfants) qui, souvent hautement qualifiés, tirent profit de ces opportunités[33].


First, the mission and mandate of teaching centres is unlike any other organization in the health care system.

D'abord, la vocation et le mandat des hôpitaux d'enseignement les distinguent de tous les autres organismes oeuvrant dans le système de santé.


No law can do more than that. Unlike California—which, for lack of funding, is keeping prisoners in spaces that are too small and overpopulated with nothing productive to do, which only feeds their violence—the governments of Quebec and Canada have thus far been spending money to keep prisoners in a healthy environment, to occupy their time productively and teach them to reintegrate into society.

Contrairement à la Californie qui, faute de budget, garde ses prisonniers dans un espace trop étroit et surpeuplé, avec rien de productif à faire, ce qui nourrit leur violence, jusqu'à maintenant, les gouvernements du Québec et du Canada consacrent des fonds pour garder les prisonniers dans un environnement sain, les occuper de façon productive et leur réapprendre à vivre en société.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Unlike my colleague, I did not have the pleasure of directly benefiting from his teaching.

Contrairement à mon collègue, je n'ai pas eu le plaisir de bénéficier directement de son enseignement.


The programme is unlikely in the normal course of events, because of its limited funding, to be able to accommodate the production of teaching resources, information bulletins, glossaries, lexicons, databases or transnational studies and the like, however interesting that may be.

Pour intéressant que soit l'établissement d'outils pédagogiques, de circulaires, de glossaires, de lexiques, de banques de données et d'études transfrontalières, les ressources limitées du programme ne permettraient guère, d'une manière générale, de financer ces activités.


I wish to also point out that it is particularly important to ensure gender-neutral language in the Canada Labour Code, for, like the Canada Human Rights Act and unlike a number of other statutes, the code serves widely as an educational and teaching tool in our schools, universities and workplaces.

L'usage d'un langage neutre est particulièrement important dans le Code canadien du travail, car, tout comme la Loi canadienne sur les droits de la personne mais contrairement à bien d'autres mesures législatives, le code est beaucoup utilisé comme outil éducatif et manuel dans nos écoles, nos universités et nos lieux de travail.


w