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Brandon University Northern Teacher Education Project
COHEP
European Summer University for teacher trainers
FIPLV
Higher education pharmacy teacher
Law lecturer
Law professor
Lecturer in pharmaceutics lecturer
Mathematics lecturer
Mathematics professor
Mathematics teacher
Pharmacy lecturer
SCTE
Senior lecturer in law
Teacher of modern languages
Teacher training college
Teacher's college
UTE
University law teacher
University maths teacher
University of teacher education
University pharmacy teacher
World Federation of Modern Language Associations

Vertaling van "university language teachers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
mathematics professor | mathematics teacher | mathematics lecturer | university maths teacher

enseignant-chercheur en mathématiques | enseignant-chercheur en mathématiques/enseignante-chercheuse en mathématiques | enseignante-chercheuse en mathématiques


higher education pharmacy teacher | lecturer in pharmaceutics lecturer | pharmacy lecturer | university pharmacy teacher

enseignante-chercheuse en pharmacie | pharmacien enseignant-chercheur discipline pharmaceutique | enseignant-chercheur en pharmacie/enseignante-chercheuse en pharmacie | pharmacien enseignant-chercheur discipline pharmaceutique/pharmacienne enseignante-chercheuse discipline pharmaceutique


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


Swiss Conference of Rectors of Universities of Teacher Education | Swiss Conference of Rectors of Schools for Teacher Education [ COHEP | SCTE ]

Conférence suisse des rectrices et recteurs des hautes écoles pédagogiques | Conférence suisse des recteurs des hautes écoles pédagogiques [ COHEP | CSHEP ]


senior lecturer in law | university law teacher | law lecturer | law professor

enseignant-chercheur en droit | enseignant-chercheur en droit/enseignante-chercheuse en droit | enseignante-chercheuse en droit


European Summer University for teacher trainers

université européenne d'été pour les formateurs


Brandon University Northern Teacher Education Project

Brandon University Northern Teacher Education Project


International Federation of Teachers of Living Languages | World Federation of Modern Language Associations | FIPLV [Abbr.]

Fédération internationale des professeurs de langues vivantes | FIPLV [Abbr.]


teacher of modern languages

professeur de langues vivantes


Conference of the Presidents of Swiss Associations of Teachers of Modern Languages

Conférence des Présidents d'Associations suisses de Professeurs de Langues Vivantes [ L.V.CH ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Higher education professionals call for highly qualified university language teachers through the introduction of postgraduate programmes and continuing education modules, and all should have and use the ability to teach through the medium of their foreign language.

Les professionnels de l'enseignement supérieur en appellent à des professeurs de langue hautement qualifiés dans les universités, grâce à la mise en place de programmes de troisième cycle et à des modules de formation continue, et tous devraient avoir la capacité d'enseigner en utilisant leur langue étrangère comme support.


The Commission will: ensure, through an internal network, that all departments apply its multilingualism policy in a coherent way; continue to foster multilingualism on its Internet portal (Europa) and in its publications; launch a Languages portal on Europa providing information about multilingualism in the European Union and accommodating new portals dedicated to language learners and language teachers; give a greater role to its translation field offices in the Member States in promoting multilingualism, particularly through the ...[+++]

La Commission : fera en sorte, grâce à un réseau interne, que tous les services appliquent sa politique du multilinguisme de manière cohérente ; continuera de promouvoir le multilinguisme sur son portail Internet (Europa) et dans ses publications ; lancera sur Europa un portail Langues qui donnera des informations sur le multilinguisme dans l’Union européenne et hébergera les nouveaux portails destinés aux apprenants en langues et aux professeurs de langues ; confiera un rôle plus important dans la promotion du multilinguisme à ses antennes de traduction dans les États membres, notamment par l’adaptation des messages de la Commission ...[+++]


[20] European Profile for Language Teacher Education – A Frame of Reference by Michael Kelly, Michael Grenfell et al., Southampton University, UK

[20] Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères – un cadre de référence, Michael Kelly, Michael Grenfell et al., Southampton University, Royaume-Uni


These virtual forums and campuses have made it possible to network an increasing number of teachers, pupils and tutors. eLearning will give a further boost to this movement and will encourage, while fully respecting cultural and language diversity, the interconnection of virtual spaces and campuses, the networking of universities, schools, training centres and, in addition, cultural resource centres.

Ces espaces et campus virtuels ont permis la mise en réseau d'un nombre croissants d'enseignants d'élève et de tuteurs. eLearning permettra d'accélérer ce mouvement et encouragera - dans le respect de la diversité culturelle et linguistique- l'interconnexion des espaces et campus virtuels, la mise en réseau des universités, écoles, centres de formation et au-delà des centres de ressources culturelles.


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The Chairman: We now welcome from the Canadian Teachers Federation, Ms. Terry Price, president, Liliane Vincent, director, Services to francophones, Gilberte Michaud, the chair of the advisory board on French, first language of the Canadian Teachers Federation, from Saint-André, New Brunswick, Paul Taillefer, member of the advisory board on French, first language and president of the AEFO, and Anne Gilbert, director of research, Francophonie and minorities at the CIRCEM, University ...[+++]

Le président : Nous accueillons maintenant de la Fédération canadienne des enseignantes et des enseignants, Mme Terry Price, présidente, Liliane Vincent, directrice des services aux francophones, Gilberte Michaud, présidente du comité consultatif du français langue première de la FCE, de Saint-André, au Nouveau-Brunswick, Paul Taillefer, membre du comité consultatif du français langue première et président de l'AEFO, et Anne Gilbert, directrice de la recherche, Francophonie et minorité au CIRCEM, Université d'Ottawa.


Other good practices include: all day schooling in Bulgaria and Slovakia or after-school activities provided specifically for disadvantaged children in Hungary; the use of mediators in Finland; the inclusion of Roma culture in curricula in Slovakia and Hungary, providing language support in Bulgaria and France, providing bilingual education (Romani-Romanian); preparing Romani language teachers in Romania, and teacher training in Slovakia, Hungary and Bulgaria; and dedicating places for Roma for admission to public ...[+++]

On recense d’autres bonnes pratiques, comme la scolarisation des enfants toute la journée, instaurée en Bulgarie et en Slovaquie, ou les activités extrascolaires prévues spécialement pour les enfants défavorisés en Hongrie; le recours à des médiateurs en Finlande; la prise en compte de la culture rom dans les programmes d’enseignement en Slovaquie et en Hongrie, l’apport d’un soutien linguistique en Bulgarie et en France, et la dispense d’une éducation bilingue (romani-roumain); la préparation des enseignants en langue romani en Roumanie, ...[+++]


I was curious to find out what progress had been made in Canadian academia as far as our official languages are concerned, so I contacted the Association of Universities and Colleges of Canada and the Canadian Association of University Teachers.

J'étais curieux de savoir quels progrès ont été réalisés dans le monde de l'enseignement au Canada en ce qui concerne les langues officielles. J'ai donc communiqué avec l'Association des universités et collèges du Canada et l'Association canadienne des professeurs d'université.


promote mobility and exchanges (approximately 460 000 students, 40 000 university teachers, 150 000 language learners and language teachers received grants between 1995 and 1999 and the trend is upwards).

à promouvoir la mobilité et les échanges (environ 460.000 étudiants, 40.000 enseignants universitaires, 150.000 élèves et professeurs de langues en ont bénéficié entre 1995 et 1999 et la tendance est en croissance).


- 2 - Of this total, the 79 inter-university cooperation programmes selected under Action 2 of Lingua in accordance with a procedure common to both programmes give priority to future language teachers and students of the less widely-used Community languages (Portuguese, Greek, Dutch and Danish) (Since the appropriations available for Lingua were very limited in this initial year, a large proportion of the inter-university cooperation programmes in the field of modern European languages will be financed under Erasm ...[+++]

- 2 - Sur ce total, les 79 PIC sélectionnés dans le cadre de l'Action 2 du programme LINGUA, selon une procédure commune aux deux programmes, concernent en priorité les futurs professeurs de langue et ceux qui étudient les langues les moins enseignées de la Communauté (portugais, grec, néerlandais, danois) (Le budget disponiblee pour LINGUA étant très limité pour cette année de démarrage, une large proposition des PIC dans le domaine des langues européennes vivantes seront financés dans le cadre d'ERASMUS).


This would take into account all the bilingual young people graduating high school, who, when they get to university, have nothing to encourage them to choose programs that allow them to continue to learn the second language; support associations that offer professional development to second-language teachers; fund research in language acquisition, specifically for children with learning challenges and bi-literacy; increase supp ...[+++]

Cela tiendrait compte de tous ces jeunes bilingues qui sortent des écoles secondaires. Quand ils arrivent à l'université, il n'y a rien pour les encourager à choisir des options où ils pourraient continuer à apprendre la langue seconde; financer les organismes qui offrent du perfectionnement professionnel aux enseignants de langue; financer de la recherche sur l'acquisition des langues et plus spécifiquement l'enfance en difficulté et la bilittéracie; favoriser les échanges linguistiques et culturels entre les élèves et les enseign ...[+++]




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Date index: 2025-01-11
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