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CAUSPS
Net costs of the universal service
Net total costs of the universal service
Standard Claim Form for Medical Care Services
Universal SR
Universal Service Directive
Universal licencee
Universal service
Universal service contribution
Universal service licensee
Universal service representative
University Advisory Services
University Counselling and Placement Association
University extension department
University extension faculty
University extension service
University extra-mural department

Vertaling van "universal service while " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
universal service representative | universal SR

préposé universel




Universal Service Directive

directive service universel


universal service contribution

contribution au titre du service universel


Standard Claim Form for Medical Care Services obtained while in other parts of Canada [ Standard Claim Form for Medical Care Services ]

Guide interprovincial de facturation des services médicaux


Canadian Association of University Students Personnel Services [ CAUSPS | University Counselling and Placement Association | University Advisory Services ]

Conseil des associations des services universitaires aux étudiants


university extension service [ university extension department | university extension faculty | university extra-mural department ]

service universitaire de formation permanente [ service universitaire de formation continue ]


net total costs of the universal service | net costs of the universal service

coût total net du service universel | coût net du service universel


Federal Act of 1 April 1949 on Restrictions on the Termination of Employment Contracts while on Military Service

Loi fédérale restreignant le droit de résilier un contrat de travail en cas de service militaire


universal service licensee | universal licencee

concessionnaire du service universel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* ensuring user and consumer rights and maintaining current scope of universal service, while introducing procedures to review and update its scope as appropriate in the light of technological and market development and the objective of social inclusion.

* protéger les droits des utilisateurs et des consommateurs et maintenir le champ d'application actuel du service universel, tout en mettant en place des procédures visant à réexaminer et à actualiser ce champ d'application le cas échéant à la lumière de l'évolution des technologies et des marchés et des objectifs d'intégration sociale.


* maintaining the current scope of universal service, while ensuring that its scope can be extended where appropriate to keep pace with market and technological developments.

* maintenant le champ d'application actuel du service universel, tout en gardant la possibilité de l'étendre le cas échéant pour suivre l'évolution des marchés et des technologies.


The ‘Universal Service Directive’, adopted in 2002, provides that every Member State is to designate the undertakings that are to provide the universal service while observing the principles of objectivity, transparency, non-discrimination and proportionality.

La directive « service universel » , adoptée en 2002, prévoit que chaque État membre doit désigner les fournisseurs du service universel dans le respect des principes d’objectivité, de transparence, de non-discrimination et de proportionnalité.


Directive 2002/19/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on access to, and interconnection of, electronic communications networks and associated facilities (Access Directive) , Directive 2002/20/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on the authorisation of electronic communications networks and services (Authorisation Directive) , Directive 2002/21/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on a common regulatory framework for electronic communications networks and services (Framework Directive) , Directive 2002/22/EC of the European Parliament and of the Council of 7 Marc ...[+++]

La directive 2002/19/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l’accès aux réseaux de communications électroniques et aux ressources associées, ainsi qu’à leur interconnexion (directive «accès») , la directive 2002/20/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l’autorisation de réseaux et de services de communications électroniques (directive «autorisation») , la directive 2002/21/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et services de communications électroniques (directive «cadre») , la directive 2002/22/CE du Parlement e ...[+++]


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Greater competition and choice means that Member States should be given further flexibility to determine the most efficient and appropriate mechanism to guarantee the availability of the universal service, while respecting the principles of objectivity, transparency, non-discrimination, proportionality and least market distortion necessary to ensure the free provision of postal services in the internal market.

Avec le renforcement de la concurrence et l’augmentation des possibilités de choix, les États membres devraient jouir d’une plus grande liberté dans la détermination du moyen le plus efficace et adéquat de garantir la disponibilité du service universel, dans le respect des principes d’objectivité, de transparence, de non-discrimination, de proportionnalité et de moindre distorsion du marché qui sont nécessaires pour assurer la libre prestation des services postaux dans le marché intérieur.


This created a regulatory framework which guarantees citizens a universal service, while gradually limiting the scope of the reserved area (initially mail under 350 grams, amended in 2002 to 100 grams and reduced on 1/1/2006 to 50 grams).

Celle-ci a établi un cadre réglementaire qui garantit aux citoyens un service universel, tout en limitant progressivement la portée du domaine réservé (envois de moins de 350 g initialement, envois de moins de 100 g à partir de 2002, envois de moins de 50 g depuis le 1 janvier 2006).


Directive 2002/19/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on access to, and interconnection of, electronic communications networks and associated facilities (Access Directive) , Directive 2002/20/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on the authorisation of electronic communications networks and services (Authorisation Directive) , Directive 2002/21/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on a common regulatory framework for electronic communications networks and services (Framework Directive) , Directive 2002/22/EC of the European Parliament and of the Council of 7 Marc ...[+++]

La directive 2002/19/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l'accès aux réseaux de communications électroniques et aux ressources associées, ainsi qu'à leur interconnexion (directive «accès») , la directive 2002/20/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à l'autorisation de réseaux et de services de communications électroniques (directive «autorisation») , la directive 2002/21/CE du Parlement européen et du Conseil du 7 mars 2002 relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et services de communications électroniques (directive «cadre») , la directive 2002/22/CE du Parlement e ...[+++]


It is not possible, so far, to assess the long-term impact of liberalisation on services of general interest. But, on the basis of available information, liberalisation seems to have had a positive net impact on overall market performance, and on the affordability of universal services, while the provision of these services has not been adversely affected.

Il est impossible à ce jour d'évaluer l'impact à long terme sur les services d'intérêt général, mais on peut dire sur la base des informations disponibles que la libéralisation semble avoir profité à la performance globale sur le marché et au caractère abordable des services universels et que la fourniture de ces services n'en a pas souffert.


The Directive provides that Member States should take into account market conditions and the affordability of universal service while defining rebalancing measures.

La directive prévoit que les États membres tiennent compte des conditions du marché et de la nécessité de garantir un service universel abordable lorsqu'elles définissent les mesures de rééquilibrage.


The proposed measures will guarantee, for the first time at Community level, the provision of universal service, while, at the same time, progressively opening up the postal market to more competition.

Les mesures proposées garantiront, pour la première fois au niveau communautaire, la fourniture d'un service universel ainsi que simultanément, l'ouverture progressive du marché postal à une plus grande concurrence.




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'universal service while' ->

Date index: 2023-11-30
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