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Traduction de «universal jurisdiction more tangible » (Anglais → Français) :

I mention this because.Is there a possibility that with the emergence of the Pinochet doctrine and its far-reaching significance and amplifications, there may be an orientation towards using the doctrine of universal jurisdiction and circumventing the ICC remedial approach, because of the rather more protracted approach re the ICC and the more direct approach under the Pinochet doctrine?

Je le signale parce que.Se pourrait-il qu'avec l'avènement de la doctrine Pinochet et de toutes ses conséquences on s'oriente vers l'invocation de la doctrine de la compétence universelle et vers une mise à l'écart de la démarche réparatrice de la CPI, à cause de l'élargissement des règles de saisine de la CPI et de l'approche plus directe préconisée par la doctrine Pinochet?


These organizations play a key role, particularly in the more informal world of university campuses, organizations that can give you accurate information, accompany and counsel you, and then, perhaps in a more costly way — and I believe this goes to issues of provincial jurisdiction — the right to a lawyer.

Ces organisations jouent un rôle clé, en particulier dans le monde informel des campus universitaires; ce sont des organisations qui peuvent donner des renseignements exacts, assurer un accompagnement et fournir des conseils, ensuite, peut-être de façon un peu plus coûteuse — et là je crois que cela touche les compétences provinciales — faciliter l'exercice du droit aux services d'un avocat.


As well, while Professor Kay Tisdall of the University of Edinburgh emphasized that the Convention on the Rights of the Child must be more than “just an empty office”,[227] Professor Nicholas Bala of Queen’s University and Jeffrey Wilson highlighted the absolute need for a strong monitoring body with tangible powers:

De même, la professeure Kay Tisdall de l’Université d’Édimbourg a fait valoir que la Convention relative aux droits de l’enfant mérite plus qu’une « simple coquille vide »[227]. Le professeur Nicholas Bala, de l’Université Queen’s, et Jeffrey Wilson, ont pour leur part insisté sur l’absolue nécessité de créer un solide organisme de surveillance doté de pouvoirs tangibles :


Do Article 6 TEU, Article 2(2)(b) of Directive 2000/78 establishing a general framework for equal treatment in employment and occupation (which covers the equal treatment of persons regardless of race and ethnic origin) (1) and the case-law of the Court of Justice preclude the Constitutional Court of a Member State from delivering a judgment by which, in exercise of its jurisdiction to review the constitutionality of a law, it establishes that only persons appointed for a fixed term have the right to combine a pension with a salary, thereby denying that right to professional judges, who are barred from receiving their pension, establishe ...[+++]

L’article 6 TUE, dans sa version consolidée 2010, et l’article 2, paragraphe 2, sous b), de la directive 2000/78/CE (1), concernant l’égalité de traitement entre les personnes, sans distinction de race ou d’origine ethnique, ainsi que la jurisprudence de la Cour, s’opposent-ils à une décision rendue par la cour constitutionnelle d’un État membre qui, lors du contrôle de constitutionnalité d’une loi, juge que le droit au cumul de la pension avec le sala ...[+++]


5. Reiterates once more its call to EU Member States to actively oppose any attempt to undermine the concept of universality, indivisibility and interdependence of human rights, and to actively encourage the UNHRC to pay equal attention to the question of discrimination on all grounds, including gender, race, age, sexual orientation and religion or belief; takes the view that UNHRC Resolution 17/19 of 17 June 2011 on human rights, ...[+++]

5. appelle à nouveau les États membres de l'Union à s'opposer fermement à toute tentative visant à porter atteinte au concept d'universalité, d'indivisibilité et d'interdépendance des droits de l'homme et à encourager activement le CDH à accorder la même attention à toutes les discriminations, quel que soit le motif sur lequel elles se fondent, notamment le sexe, la race, l'âge, l'orientation sexuelle, la religion ou les convictions; estime que la résolution 17/19 du CDH ...[+++]


5. Reiterates once more its call to EU Member States to actively oppose any attempt to undermine the concept of universality, indivisibility and interdependence of human rights, and to actively encourage the UNHRC to pay equal attention to the question of discrimination on all grounds, including gender, race, age, sexual orientation and religion or belief; takes the view that Resolution A/HRC/RES/17/19 of 17 June 2011 on human rig ...[+++]

5. appelle à nouveau les États membres de l'Union à s'opposer fermement à toute tentative visant à porter atteinte au concept d'universalité, d'indivisibilité et d'interdépendance des droits de l'homme et à encourager activement le CDH à accorder la même attention à toutes les discriminations, quel que soit le motif sur lequel elles se fondent, notamment le sexe, la race, l'âge, l'orientation sexuelle, la religion ou les convictions; estime que la résolution A/HRC/RES/17/ ...[+++]


It represents a significant milestone, the attainment of which, makes the prospect of universal jurisdiction more tangible.

Elle représente une étape importante, car, désormais, la perspective d'une juridiction universelle en devient plus tangible.


Could some research mandates be given to the Institut national de santé publique du Québec and some to the universities? That way Quebec's jurisdictions would be more respected.

Au Québec, on a l'Institut national de santé publique du Québec.




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'universal jurisdiction more tangible' ->

Date index: 2021-08-29
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