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Activities which fall within the scope of Union law
Bank law
Banking law
Breach of Community law
Breach of EU law
Breach of European Union law
Caisse populaire
Community law
Community law - national law
Community regulations
Cooperative bank
Credit union
EU law
EU law - national law
European Union law
European Union law - national law
European law
Infringement of Community law
Infringement of EU law
Infringement of European Union law
Infringement of the EC Treaty
LUBE
Law of banking
Lesotho Union of Bank Employees
National law - Community law
National law - European Union law
Savings and credit co-operative
Savings and credit cooperative
Savings and credit union
Trade union laws
Trade union regulation
Trade union regulations
Trade union rules
Union law

Vertaling van "union law banks " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
law of banking [ banking law | bank law ]

droit bancaire


credit union [ cooperative bank | caisse populaire | savings and credit union | savings and credit cooperative | savings and credit co-operative ]

caisse populaire [ coopérative d'épargne et de crédit | coopérative de crédit | caisse d'épargne et de crédit | coopérative de crédit | société coopérative de crédit | société de crédit mutuel | caisse de crédit mutuel | caisse de crédit ]


EU law - national law [ Community law - national law | European Union law - national law | national law - Community law | national law - European Union law ]

droit de l'UE-droit national [ droit communautaire-droit interne | droit communautaire-droit national | droit de l'Union européenne-droit national | droit national-droit communautaire | droit national-droit de l'Union européenne ]


Arab Union of Bank, Insurance and Finance Employees

Union arabe des ouvriers de banques, des assurances et des finances [ Fédération arabe des travailleurs des banques, des assurances et des affaires financières | Fédération arabe des employés de banques, de finance et d'assurance ]


infringement of EU law [ breach of Community law | breach of EU law | breach of European Union law | infringement of Community law | infringement of European Union law | infringement of the EC Treaty ]

violation du droit de l'UE [ infraction au droit communautaire | infraction au droit de l'UE | infraction au droit de l'Union européenne | violation de traité CE | violation du droit communautaire | violation du droit de l'Union européenne ]


EU law [ Community law | Community regulations | European law | European Union law | Community law(STW) ]

droit de l'UE [ droit communautaire | droit de l'Union européenne | droit européen | réglementation communautaire ]


Lesotho Union of Bank Employees | LUBE [Abbr.]

Syndicat des employés de banque du Lesotho | LUBE [Abbr.]




trade union laws | trade union rules | trade union regulation | trade union regulations

droit syndical | législation syndicale


activities which fall within the scope of Union law

activités qui relèvent du champ d'application du droit de l'Union
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. The Board of Governors may, acting unanimously, decide to admit the staff of bodies incorporated under Union law to joint schemes with the Bank, in compliance with the respective internal procedures.

6. Le conseil des gouverneurs, statuant à l'unanimité, peut décider l'admission du personnel des organismes soumis au droit de l'Union à des régimes communs avec la Banque, dans le respect des procédures internes respectives.


(32e) With regard to all Union law, banks and other companies that have not solicited a rating or cannot rely on traded credit default swaps, should not be subject to any assessment related automatically to ratings or to credit default swaps.

(32 sexies) En ce qui concerne l'ensemble du droit de l'Union, les banques et les autres sociétés qui n'ont pas sollicité une notation ou qui ne peuvent pas s'appuyer sur l'échange de contrats d'échange sur défaut ne peuvent faire l'objet d'une évaluation automatiquement liée à des notations ou à des contrats de ce type.


96. Welcomes the new internal developments within the EIB related to the overall compliance with best banking practices; demands that the EIB’s banking partners also comply with best banking practices which are compatible with Union law on financial services and with financial market stability, in the context of its operations both within and outside the EU; requests that the EIB, in its annual work plan, include an audit of one ...[+++]

96. se félicite des nouveaux développements internes au sein de la BEI en ce qui concerne la conformité générale avec les meilleures pratiques dans le secteur des services bancaires; demande que les partenaires bancaires de la BEI, pour ses opérations dans l'Union comme dans les pays tiers, respectent également les bonnes pratiques bancaires qui sont conformes à la législation de l'Union sur les services financiers et qui préservent la stabilité des marchés financiers; demande que la BEI, dans son ...[+++]


4. Calls on the EIB to continue to implement best prudential banking practices; calls on the EIB, in this connection, to ensure that its partners comply with banking practices which are compatible with Union law on financial services and with financial market stability, in the context of its operations both within and outside the EU;

4. demande à la BEI de continuer à appliquer les meilleures pratiques prudentielles dans ses activités bancaires; invite à cet égard la BEI, pour ses opérations dans l'Union comme dans les pays tiers, à s'assurer que ses partenaires appliquent des pratiques bancaires qui sont conformes à la législation de l'Union sur les services financiers et qui préservent la stabilité des marchés financiers;


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H. whereas the disclosure of information related to the prudential supervision of credit institutions is not at the free disposal of the ECB but subject to limits and conditions as established by relevant Union law to which both Parliament and the ECB are subject; whereas pursuant to Article 37.2 of the Statute of the European System of Central Banks and of the ECB (the “Statute of the ESCB"), persons having access to data covered by Union legislation imposing an obligation of secrecy are subject to such Union legislation;

H. considérant que la divulgation d'informations liées à la surveillance prudentielle d'établissements de crédit n'est pas laissée à la discrétion de la BCE, mais qu'elle est aussi soumise aux limites et conditions prévues par le droit de l'Union en ce domaine, qui s'imposent au Parlement européen comme à la BCE; considérant, selon l'article 37, paragraphe 2, des statuts du Système européen de banques centrales et de la Banque centrale européenne (ci-après "le statut du SEBC"), que les personnes ayant accès à des données soumises à u ...[+++]


whereas the disclosure of information related to the prudential supervision of credit institutions is not at the free disposal of the ECB but subject to limits and conditions as established by relevant Union law to which both Parliament and the ECB are subject; whereas pursuant to Article 37.2 of the Statute of the European System of Central Banks and of the ECB (the ‘Statute of the ESCB’), persons having access to data covered by Union legislation imposing an obligation of secrecy are subject to such Union legislation.

considérant que la divulgation d’informations liées à la supervision des établissements de crédit n’est pas laissée à la discrétion de la BCE, mais qu’elle est soumise aux limites et conditions prévues par le droit de l’Union en ce domaine, qui s’imposent au Parlement comme à la BCE; que, selon l’article 37.2 des statuts du Système européen de banques centrales et de la Banque centrale européenne (ci-après dénommés «statuts du SEBC»), les personnes ayant accès à des données soumises à une législation de l’Union imposant l’obligation ...[+++]


whereas Recital 55 of Regulation (EU) No 1024/2013 specifies that any reporting obligations vis-à-vis Parliament should be subject to the relevant professional secrecy requirements; whereas Recital 74 and Article 27(1) of that Regulation provide that the members of the Supervisory Board, the steering committee, staff of the ECB and staff seconded by participating Member States carrying out supervisory duties shall be subject to the professional secrecy requirements set out in Article 37 of the Statute of the ESCB and in relevant acts of Union law; whereas Article 339 TFEU and Article 37 of the Statute of the ESCB establish that the mem ...[+++]

considérant que le règlement (UE) no 1024/2013 précise, au considérant 55, que toute obligation d’information à l’égard du Parlement devrait être soumise aux exigences de secret professionnel; que, selon le considérant 74 et l’article 27, paragraphe 1, dudit règlement, les membres du conseil de supervision, le comité de pilotage, le personnel de la BCE et le personnel détaché par les États membres participants exerçant des fonctions de supervision sont soumis aux exigences de secret professionnel prévues par l’article 37 des statuts du SEBC et par les actes pertinents du droit de l’Union; que, selon l’article 339 du traité sur le fonct ...[+++]


Those rules are composed of the relevant Union law, in particular directly applicable Regulations or Directives, such as those on capital requirements for banks and on financial conglomerates.

Ces règles sont constituées des dispositions pertinentes du droit de l'Union, notamment de règlements directement applicables et de directives telles que celles relatives aux exigences de fonds propres des banques ou aux conglomérats financiers.


The European Banking Authority (EBA) has a crucial role in delivering this objective, in particular, by the set of instruments and powers provided by its founding regulation (addressing breaches of Union law, mediation, binding technical standards, guidelines, and recommendations).

L'ABE doit jouer un rôle essentiel dans cette perspective, notamment grâce aux instruments et aux compétences qui lui sont confiés par son règlement fondateur (traitement des infractions au droit de l'Union, médiation, normes techniques contraignantes, orientations et recommandations).


2. Upon a request from one or more competent authorities, the European Parliament, the Council, the Commission or the Banking Stakeholder Group, or on its own initiative, and after having informed the competent authority concerned, the Authority may investigate the alleged breach or non-application of Union law.

2. À la demande d’une ou de plusieurs autorités compétentes, du Parlement européen, du Conseil, de la Commission ou du groupe des parties intéressées au secteur bancaire, ou de sa propre initiative, et après avoir informé l’autorité compétente concernée, l’Autorité peut enquêter sur la prétendue violation ou non-application du droit de l’Union.


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