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Chronic unemployment
Frictional unemployment
Hard core unemployment
Hard-core unemployment
High Unemployment What the Beveridge Curve Teaches Us
Long-term unemployment
Rate of unemployment
Unemployed person
Unemployment
Unemployment benefit
Unemployment insurance
Unemployment level
WYSIMOLWYG
WYSIWIG
What You See Is More Or Less What You Get
What You See Is What You Get
What you see is what you get
Wysiwyg

Vertaling van "unemployed what " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
High Unemployment: What the Beveridge Curve Teaches Us

Chômage élevé : enseignements de la courbe de Beveridge


The Canada-U.S. Unemployment Rate Gap: What We Know and What We Do Not Know

L'écart entre les taux de chômage au Canada et aux États-Unis : ce que nous savons et ce que nous ne savons pas


unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]


What Factors Determine Structural Unemployment in Canada?

What Factors Determine Structural Unemployment in Canada?


What You See Is What You Get | Wysiwyg [Abbr.]

ce que vous voyez, c'est ce que vous obtenez | tel écran, tel écrit


what you see is what you get | WYSIWIG [Abbr.]

tel écran-tel écrit | tel-tel


unemployment insurance [ unemployment benefit ]

assurance chômage [ allocation de chômage ]


What You See Is More Or Less What You Get | WYSIMOLWYG [Abbr.]

WYSIMOLWYG [Abbr.]




chronic unemployment | long-term unemployment | hard-core unemployment | hard core unemployment

cmage chronique | chômage endémique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the disappointment engendered by the absence of a reference to employment in the Treaty on European Union (1992) and the initiative to combat unemployment mounted by the Essen European Council (9 and 10 December 1994) prompted the Member States to prioritise these issues at the Intergovernmental Conference on the revision of the Treaty of Maastricht, in order to respond to what is one of their citizens' main concerns.

Cependant, la déception causée par l'absence de référence à l'emploi au sein du traité sur l'Union européenne (1992) et l'initiative prise afin de lutter contre le chômage par le Conseil européen de Essen (9 et 10 décembre 1994) ont incité les Etats membres à placer ces sujets parmi les priorités de la Conférence intergouvernementale destinée à réviser le traité de Maastricht afin de répondre à une des principales préoccupations de leurs citoyens.


Each Member State is free to determine the features of its own social security system, including which benefits are provided, the conditions for eligibility, how these benefits are calculated and what contributions should be paid, and for all social security branches, such as old age, unemployment and family benefits provided that such national contributions respect the principles of EU law, in particular concerning equal treatment and non-discrimination.

Chaque État membre est libre de déterminer les spécificités de son propre système de sécurité sociale, y compris les prestations accordées, les conditions d'éligibilité, le mode de calcul des prestations et le montant des cotisations à payer, et cela pour toutes les branches de la sécurité sociale, comme les prestations de vieillesse et de chômage ainsi que les prestations familiales, à condition que ces cotisations nationales respectent les principes du droit de l'Union, notamment en matière d'égalité de traitement et de non-discrimination.


The job-integration agreement should detail what the service offers to the unemployed person.

L’accord d’intégration professionnelle doit préciser l’offre des prestataires de service dont peut bénéficier le demandeur d’emploi.


Under these circumstances, and with the data that has been brought to light on several occasions, not least regarding unemployment, what kind of immigration policy does the Spanish Presidency propose?

Dans ces conditions, et compte tenu des données présentées à plusieurs reprises, en ce qui concerne notamment le chômage, quelle sorte de politique d’immigration la Présidence espagnole propose-t-elle?


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Instead of a response to the serious social problems of poverty and unemployment, what they are proposing are measures that will exacerbate the social situation and the glaring inequalities that already exist.

Plutôt qu’une réponse aux graves problèmes sociaux de la pauvreté et du chômage, ils proposent des mesures qui exacerberont la situation sociale et les inégalités flagrantes qui existent déjà.


Instead of a response to the serious social problems of poverty and unemployment, what they are proposing are measures that will exacerbate the social situation and the glaring inequalities that already exist.

Plutôt qu’une réponse aux graves problèmes sociaux de la pauvreté et du chômage, ils proposent des mesures qui exacerberont la situation sociale et les inégalités flagrantes qui existent déjà.


It is true that in my country, France, by massaging the figures and by introducing costly job-creation schemes in the public sector which are no real use at all, the government has been able to announce what it claims is a spectacular fall in unemployment. In reality, unemployment remains stable, and it may even be increasing.

Il est vrai que, dans mon pays, la France, ? grands coups de manipulation de chiffres et de créations coûteuses d'emplois publics au rabais, dépourvus d'utilité réelle, le gouvernement peut annoncer une baisse prétendue spectaculaire du chômage alors qu'en réalité il stagne, voire même qu'il augmente.


Employability: The forecast of the number of beneficiaries of the "new start" measures for the year 2000 is 1 100 000 people, including 240 000 young people who have been unemployed for less than six months and 440 000 adults who have been unemployed for less than 12 months, which is very ambitious in relation to what was achieved in 1999.

En matière d'insertion professionnelle, la prévision du nombre de bénéficiaires des actions de "nouveau départ" pour l'année 2000 est de 1.100.000 personnes, dont 240.000 jeunes avant 6 mois de chômage et 440.000 adultes avant 12 mois de chômage, ce qui est très ambitieux par rapport aux réalisations de 1999.


– (FR) Mr President, figures for unemployment and poverty in Europe are still disastrous, with 60 million people living below the poverty line, 9% unemployment and 25% unemployment among young people. It is not what you might call a positive result, especially if you consider that the slight upturn in 1999 was due, primarily, to an improvement in the economic situation in which neither governments nor the European Union played any part.

- Monsieur le Président, les chiffres du chômage et de la pauvreté en Europe restent catastrophiques : soixante millions de pauvres, 9 % de chômeurs, 25 % de chômage chez les jeunes ; ce n’est vraiment pas ce que l’on appelle un bilan positif surtout si l’on considère que l’embellie de 1999 est due avant tout à une amélioration de la conjoncture à laquelle ni les gouvernements, ni l’Union européenne ne sont pour quelque chose.


However, the disappointment engendered by the absence of a reference to employment in the Treaty on European Union (1992) and the initiative to combat unemployment mounted by the Essen European Council (9 and 10 December 1994) prompted the Member States to prioritise these issues at the Intergovernmental Conference on the revision of the Treaty of Maastricht, in order to respond to what is one of their citizens' main concerns.

Cependant, la déception causée par l'absence de référence à l'emploi au sein du traité sur l'Union européenne (1992) et l'initiative prise afin de lutter contre le chômage par le Conseil européen de Essen (9 et 10 décembre 1994) ont incité les Etats membres à placer ces sujets parmi les priorités de la Conférence intergouvernementale destinée à réviser le traité de Maastricht afin de répondre à une des principales préoccupations de leurs citoyens.




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'unemployed what' ->

Date index: 2021-06-24
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