Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess underground power cables
Buried pipe
Buried pipe line
Health and safety hazards underground
Health hazards underground
Heavy underground mining machinery inspection
Inspect heavy underground mining machinery
Inspect underground power cables
Inspecting heavy underground mining machinery
Inspecting underground power cables
Inspection of heavy underground mining machinery
Underground car park
Underground city planner
Underground conduit
Underground dangers
Underground duct
Underground expressway
Underground freeway
Underground garage
Underground highway
Underground line
Underground mining
Underground motorway
Underground parkade
Underground parking
Underground parking facility
Underground parking garage
Underground parking structure
Underground pipe
Underground piping
Underground power cables inspecting
Underground risks
Underground town planner
Underground urban planner
Underground urbanist
Underground winning
Underground work

Vertaling van "underground by applying " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
underground garage [ underground parking facility | underground parking garage | underground parking structure | underground parking ]

parc souterrain [ garage souterrain | parc automobile souterrain | parc de stationnement souterrain | parking souterrain | parking en sous-sol ]


underground parking | underground parking garage | underground car park | underground garage | underground parkade

parc de stationnement souterrain | parc souterrain | stationnement souterrain | parc à voitures souterrain | parking souterrain


underground line | underground conduit | underground pipe | underground piping | underground duct | buried pipe | buried pipe line

canalisation souterraine | canalisation enterrée | service souterrain


underground urban planner [ underground town planner | underground city planner | underground urbanist ]

urbaniste souterrain


health hazards underground | underground risks | health and safety hazards underground | underground dangers

risques pour la santé et la sécurité dans les travaux souterrains


assess underground power cables | underground power cables inspecting | inspect underground power cables | inspecting underground power cables

inspecter des lignes électriques souterraines


heavy underground mining machinery inspection | inspecting heavy underground mining machinery | inspect heavy underground mining machinery | inspection of heavy underground mining machinery

inspecter des équipements lourds de mines souterraines


underground highway | underground expressway | underground motorway | underground freeway

autoroute souterraine


underground highway [ underground freeway | underground expressway | underground motorway ]

autoroute souterraine


underground mining | underground winning | underground work

exploitation en mine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This has resulted in a serious market imbalance between legitimate auto dealers who must apply the GST to the sale of used automobiles and those individuals who sell used vehicles privately, or in the underground economy, and do not apply the GST.

Cette disposition a créé sur le marché un sérieux déséquilibre entre les concessionnaires automobiles légitimes, qui doivent appliquer la TPS à la vente des voitures d'occasion et les personnes qui vendent leurs véhicules privément ou dans le contexte de l'économie clandestine et n'appliquent pas la TPS.


Bill C-8 is a model that would have merit in being applied in all jurisdictions across the country — provincial, municipal and even federal — to the extent that the federal National Energy Board and CRTC certainly have jurisdiction over underground infrastructure.

Le projet de loi C-8 est un modèle qui devrait être appliqué à toutes les administrations du pays — aux échelons provincial, municipal et même fédéral, dans la mesure où l'Office national de l'énergie du gouvernement fédéral et le CRTC ont compétence sur les infrastructures souterraines.


9. Stresses that at EU level the principle of subsidiarity in terms of energy mix solutions applies to shale gas exploration and/or extraction; notes, however, that shale gas exploration may have a crossborder dimension, especially when drilling is conducted near a land border with another Member State or when it affects the underground waters, air or soil of more than one country; calls for full disclosure of all technical and environmental issues relating to shale gas exploration and appropriate cooperation with all stakeholders b ...[+++]

9. souligne qu’au niveau de l’UE, le principe de subsidiarité en matière de bouquet énergétique s’applique à l’exploration et/ou à l’extraction du gaz de schiste; constate, toutefois, que l’exploration de gaz de schiste peut avoir une dimension transfrontalière, en particulier lorsque des forages sont réalisés à proximité de la frontière terrestre avec un autre État membre ou lorsqu’ils ont une incidence sur les eaux souterraines, l’air ou le sol de plusieurs pays; demande la divulgation complète de tous les problèmes techniques et environnementaux liés à l’exploration du gaz de schiste ainsi qu’une coopération adéquate avec toutes les ...[+++]


Even though the governments of Canada, the United States and Mexico jointly declared in 1994 that NAFTA did not apply to water in its natural state, some people believe that surface water and underground water in their natural state are subject to NAFTA obligations and water could therefore be commercialized.

Même si les gouvernements du Canada, des États-Unis et du Mexique ont déclaré conjointement en 1994 que l'ALENA ne s'applique pas à l'eau à l'état naturel, plusieurs croient que les eaux de surface et les eaux souterraines à l'état naturel sont assujetties aux obligations de l'ALENA et que l'eau pourrait donc être commercialisée.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In order to balance the risk of driving transactions underground by applying too strict identification requirements against the potential terrorist threat posed by small transfers, in the case of transfers not made from an account, the obligation to verify that the information on the payer is accurate should be applied only to individual transfers that exceed EUR 1 000.

Pour trouver un équilibre entre, d'une part, le risque de refouler des transactions dans la clandestinité en appliquant des exigences d'identification trop strictes et, d'autre part, la menace terroriste potentielle que posent les petits virements, dans le cas de virements non effectués à partir d'un compte, l'obligation de vérifier l'exactitude des informations sur le payeur ne devrait s'appliquer qu'aux virements individuels d'un montant supérieur à 1 000 euros.


(7) In order to balance the risk of driving transactions underground by applying too strict identification requirements against the potential terrorist threat posed by small transfers, the obligation to verify that the information on the payer is accurate should be able to be applied on a risk-sensitive basis, as regards transfers of funds to payees outside the Community up to EUR 1 000.

(7) Pour trouver un équilibre entre, d'une part, le risque de refouler des transactions dans la clandestinité en appliquant des exigences d'identification trop stricte et, d'autre part, la menace terroriste potentielle que posent les petits virements, l'obligation de vérifier que l'exactitude des informations sur le payeur devrait pouvoir s'appliquer en fonction du risque en ce qui concerne les virements de fonds à des bénéficiaires en dehors de la Communauté à concurrence de 1 000 euros.


Responding to the public comments of the Minister, organizations such as the Canadian Council for Refugees, the Adult Entertainment Association of Canada, Dancers’ Equal Rights Association, Stella, Exotic Dancers Association, and NakedTruth.ca have argued that Bill C-17 may harm the very people it is trying to help by driving foreign exotic dancers into underground establishments where they will be beyond the reach of those monitoring workplace health and safety standards or who are on the alert for other forms of exploitation (16) University of Toronto law professor Audrey Macklin argues that it is unreasonable to suppose that Bill C-17 ...[+++]

En réponse aux commentaires publics du Ministre, des organisations comme le Conseil canadien pour les réfugiés, l’Adult Entertainment Association of Canada, la Dancers’ Equal Rights Association, Stella, l’Exotic Dancers Association et NakedTruth.ca ont fait valoir que le projet de loi C-17 risque de nuire aux personnes qu’il tente d’aider, en forçant les danseuses exotiques étrangères à travailler dans des établissements clandestins où elles seront hors de la portée de ceux qui appliquent les normes d’hygiène et de sécurité au travail ou qui sont chargés de surveiller attentivement toute autre forme d’exploitation(16). Selon Audrey Mackl ...[+++]


Responding to the public comments of the Minister, organizations such as the Canadian Council for Refugees, the Adult Entertainment Association of Canada, Dancers’ Equal Rights Association, Stella, Exotic Dancers Association, and NakedTruth.ca have argued that Bill C-57 may harm the very people it is trying to help by driving foreign exotic dancers into underground establishments where they will be beyond the reach of those monitoring workplace health and safety standards or who are on the alert for other forms of exploitation (12) These organizations argue that to more effectively combat exploitation in strip clubs, the government shoul ...[+++]

En réponse aux commentaires publics du Ministre, des organisations comme le Conseil canadien pour les réfugiés, l’Adult Entertainment Association of Canada, la Dancers’ Equal Rights Association, Stella, l’Exotic Dancers Association et NakedTruth.ca ont fait valoir que le projet de loi risque de nuire aux personnes qu’il tente d’aider en forçant les danseuses exotiques étrangères à travailler dans des établissements clandestins où elles seront hors d’atteinte de ceux qui appliquent les normes d’hygiène et de sécurité au travail ou qui sont chargés de surveiller attentivement toute autre forme d’exploitation(12). Ces organisations soutienn ...[+++]


21. Asks that, in carrying out impact assessments on underground and surface infrastructure and urban construction projects, Member States should consider the effects on natural surface or underground water flows, including measures to conserve permeable soil, and that account should also be taken of the impact of the fragmentation of natural water flows, sites and habitats when plans are drawn up; calls, likewise, for the Environmental Impact and Strategic Environmental Assessment Directives to be applied when implementing the urban ...[+++]

21. demande que, lors de l'évaluation des incidences sur les infrastructures souterraines et de surface ainsi que des répercussions des constructions urbaines, les États membres tiennent compte de leurs effets sur le flux naturel des eaux en surface ou en sous-sol, et que parmi les initiatives prises figurent des mesures de conservation du sol perméable; demande également de tenir compte de l'effet de fragmentation des sources naturelles, des espaces et des habitats au moment de la planification; demande aussi l'application, lors de la mise au point de la stratégique thématique urbaine et territoriale, des directives relatives à l'étud ...[+++]


20. Asks that, in carrying out impact assessments on underground and surface infrastructure and urban construction projects, Member States should consider the effects on natural surface or underground water flows, including measures to conserve permeable soil, and that account should also be taken of the impact of the fragmentation of natural water flows, sites and habitats when plans are drawn up; calls, likewise, for the Environmental Impact and Strategic Environmental Assessment Directives to be applied when implementing the urban ...[+++]

20. demande que, lors de l'évaluation des incidences sur les infrastructures souterraines et de surface ainsi que des répercussions des constructions urbaines, les États membres tiennent compte de leurs effets sur le flux naturel des eaux en surface ou en sous-sol, et que parmi les initiatives prises figurent des mesures de conservation du sol perméable; demande également de tenir compte de l'effet de fragmentation des sources naturelles, des espaces et des habitats au moment de la planification; demande aussi l'application, lors de la mise au point de la stratégique thématique urbaine et territoriale, des directives relatives à l'étud ...[+++]


w