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Accident caused by transmission gear
Bicycle landing gear
Bicycle undercarriage
Crossed gears
Crossed-axes gears
Crossed-axis gears
Cylindrical planetary gears
Gear oil pump
Gear oiler
Gear pump
Gear type oil pump
Gear type pump
Gear-cone and tumbler-gear transmission
Gear-type oil pump
Gear-type pump
Hyperbolic gears
Norton-type gear
Norton-type gear box
Nose wheel landing gear
Nose-wheel landing gear
Offset-axes gears
Oil gear pump
Planetary reducer
Quick change gear box
Quick change gearing
Quick change gears
Rocker gear mechanism
Skew axis gears
Skew type gears
Skew-axes gears
Sliding contact gears
Spur type planetary gear
Spur type planetary gearing
Spur type planetary gears
Spur-type planetary reducer
Swivel gear drive
Tandem landing gear
Tandem type landing gear
Tricycle landing gear
Tricycle landing-gear
Tricycle undercarriage
Tricycle-type landing gear
Trike
Tumbler gear and cone
Worm gears

Vertaling van "type gear " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gear-cone and tumbler-gear transmission | Norton-type gear | Norton-type gear box | quick change gear box | quick change gearing | quick change gears | rocker gear mechanism | swivel gear drive | tumbler gear and cone

dispositif Norton | Norton | système Norton


cylindrical planetary gears | planetary reducer | spur type planetary gear | spur type planetary gearing | spur type planetary gears | spur-type planetary reducer

engrenage planétaire cylindrique | train planétaire plan


crossed gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | hyperbolic gears | offset-axes gears | skew axis gears | skew type gears | skew-axes gears | sliding contact gears | worm gears

engrenage à vis sans fin | engrenage gauche | engrenage hyperbolique


gear pair with non-parallel, non-intersecting axes | skew-axes gears | skew axis gears | skew type gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | crossed gears | offset-axes gears | sliding contact gears

engrenage gauche


tricycle landing gear [ tricycle landing-gear | tricycle landing gear | tricycle undercarriage | tricycle-type landing gear | nose-wheel landing gear | nose wheel landing gear | trike ]

train d'atterrissage tricycle [ train tricycle | atterrisseur tricycle ]


gear pump | gear type pump | gear-type pump

pompe à engrenages


gear oil pump [ oil gear pump | gear oiler | gear type oil pump ]

pompe à huile à engrenage [ pompe à huile à engrenages ]


gear-type oil pump | gear-type pump

pompe à huile à engrenage | pompe à engrenage


bicycle undercarriage [ bicycle landing gear | tandem landing gear | tandem type landing gear ]

atterrisseur monotrace [ train monotrace | train à atterrissage en tandem ]


Accident caused by transmission gear

accident causé par un engrenage de transmission
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Regulation (EC) No 661/2009 requires the installation of gear shift indicators (GSI) on all vehicles, which are fitted with a manual gearbox, of category M with a reference mass not exceeding 2 610 kg and vehicles to which type-approval is extended in accordance with Article 2(2) of Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council of 20 June 2007 on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information

Le règlement (CE) no 661/2009 exige l’installation d’indicateurs de changement de vitesse (GSI) sur tous les véhicules de la catégorie M qui sont équipés d’une boîte de vitesse manuelle et dont la masse de référence ne dépasse pas 2 610 kg et sur les véhicules auxquels la réception par type est étendue conformément à l’article 2, paragraphe 2, du règlement (CE) no 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires ...[+++]


Based on the gear shift points defined in the type 1 emission test the following standard gear shift speeds are defined:

Sur la base des points de changement de rapport définis dans l’essai d’émissions de type 1 , les vitesses de changement de rapport suivantes sont définies:


If, for at least one transmission ratio, E > 8 %, and if, for each gear ratio, E ≤ 13 %, the type 1 and type 6 tests shall be repeated.

Si, pour un rapport de transmission au moins, on a E > 8 %, et si, pour chaque rapport de boîte de vitesses, on a E ≤ 13 %, les essais du type 1 et du type 6 doivent être répétés mais ils peuvent être effectués dans un laboratoire choisi par le constructeur sous réserve de l’approbation du service technique.


–prohibited gears and practices including prohibition on the sale of marine species caught using certain gear types,

–les engins et pratiques de pêche interdits, y compris les dispositions relatives à l'interdiction de vendre des espèces marines capturées au moyen de certains types d’engins,


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Under the EU-PoA, the intention is that Member States should report biennially to the Commission on the level of seabird bycatch observed by fishery and gear type, the implementation of any mitigation measures and the effectiveness of these mitigation measures.

Dans le cadre du PA-UE, il est prévu que les États membres fassent rapport tous les deux ans à la Commission sur le niveau des prises accessoires d’oiseaux marins observé par pêcherie et par type d'engin, la mise en œuvre des mesures d'atténuation et l'efficacité de ces mesures.


The result may be a mosaic of fishing management strategies that dictate that a certain gear type is probably not the best gear type to use in a particular area although it might be the right gear type in another area.

Le résultat sera peut-être qu'il faudra utiliser une mosaïque de stratégies de gestion des pêches qui dictera qu'un certain type d'engin n'est peut-être pas celui qui convient le mieux dans une zone en particulier, même s'il convient très bien ailleurs.


According to proponents of fixed gear, the DFO's standard position is that the impacts of a gear type on the fishery resource (the intrinsic properties of the gear itself) are secondary to how a gear is used (e.g., it is the size of the boat or the ethics of the skipper that matter).

Selon les partisans des engins fixes, la position adoptée par le MPO est que les répercussions d'un type d'engin sur les ressources halieutiques (les propriétés intrinsèques de l'engin lui-même) importent moins que la façon dont cet engin est utilisé (c.-à-d. que c'est la dimension du bateau ou le sens de l'éthique du capitaine qui comptent).


It is one gear type against another gear type, one size of vessel against another size of vessel, one province against another province, the federal government against the provinces, the provinces against the federal government, all in a whole miasma of blame, with everybody blaming the other party.

C'est tel type d'engin contre tel autre, telle taille de navire contre telle autre, ce sont les provinces les unes contre les autres, le gouvernement fédéral contre les provinces, les provinces contre le gouvernement fédéral, et tout cela pue le blâme, tout le monde blâmant les autres.


Mr. Gerald Keddy: I don't have the act in front of me either, but the way I've read the act and the way I see it is that it doesn't preclude all gear types. It precludes destructive gear types.

M. Gerald Keddy: Je n'ai pas, moi non plus, la loi devant moi, mais telle que je l'ai lue et d'après ce que je comprends, elle n'interdit pas tous les types d'attirail de pêche, mais seulement les types destructifs.


The study also found, however, that those impacts were not uniform and depended on “the specific features of the seafloor habitats, including the natural disturbance regime; the species present; the type of gear used, the methods and timing of deployment of the gear, and the frequency with which a site is impacted by specific gears; and the history of human activities, especially past fishing, in the area of concern” ([92]) Frontier areas, places with no history of fishing, were said to require special considerations in managing the risks posed by mobile bottom-contact gears.

Ces effets ne sont pas uniformes, mais sont à tout le moins fonction des considérations suivantes : caractéristiques particulières des habitats benthiques, y compris le régime naturel de perturbation; espèces présentes; type d’engin utilisé, méthodes et moment de déploiement de l’engin et aussi fréquence avec laquelle un site est altéré par des engins donnés; activités humaines antérieures, particulièrement la pêche, dans le secteur préoccupant» ([92]) L’étude indique que les « zones non exploitées » (celles où aucune pêche n’a encore été pratiquée) exigent une réflexion particulière dans le cadre de la gestion des risques que présent ...[+++]


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