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Adhere to safety standards in industrial contexts
Basic Safety Standards for Radiation Protection
Draw attention to safety standards
Federal Motor Vehicle Safety Standards
Follow industrial safety standards
Follow safety standards in industrial contexts
Freight Car Safety Standards
Inform on safety standards
Manage safety standards for inland water transport
Respect safety standards in industrial contexts
Safety regulations
Safety standard
Safety standard for building
Safety standards
Safety standards informing
Share safety standards
Supervise safety standards for inland water transport

Traduction de «trucking safety standards » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
adhere to safety standards in industrial contexts | respect safety standards in industrial contexts | follow industrial safety standards | follow safety standards in industrial contexts

respecter les normes de sécurité en milieu industriel


draw attention to safety standards | safety standards informing | inform on safety standards | share safety standards

informer sur les normes de sécurité


ensure inland water safety regulations and standards are met | supervise safety standards for inland water transport | ensure compliance with inland water safety standards and regulations | manage safety standards for inland water transport

gérer les normes de sécurité relatives au transport fluvial


safety standard [ safety regulations(UNBIS) ]

norme de sécurité


Freight Car Safety Standards

Normes minimales de sécurité et d'inspection des wagons marchandises


Federal Motor Vehicle Safety Standards

Federal Motor Vehicle Safety Standards


Basic Safety Standards for Radiation Protection

Normes fondamentales de radioprotection


safety standard for building

norme de sécurité des bâtiments | normes de sécurité des bâtiments




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There has been a committee in place for several years now, to deal with the harmonization of truck safety standards in North America, and that involves Canada, the United States, and Mexico.

Un comité existe depuis plusieurs années déjà, qui traite d'harmonisation des normes de sécurité du transport par camion en Amérique du Nord, et il est composé de représentants du Canada, des États-Unis et du Mexique.


During the Working Group, the Korean side confimed the acceptance of EURO VI certificates for heavy duty commercial vehicles and simplified, electronic documentary procedures for imports of E-marked tyres. Market access issues discussed included, inter alia, truck-tractors, self-certification and marking of car parts, new emission standards for petrol cars, CO2 targets, vehicle width limit, auxiliary braking system of large-sized buses and safety standards ...[+++]

Durant la réunion du groupe de travail, la Corée a confirmé l’acceptation des attestations EURO VI pour les véhicules utilitaires lourds et de procédures documentaires électroniques simplifiées pour les importations de pneus portant le marquage E. Les questions relatives à l’accès au marché portaient, entre autres, sur les tracteurs pour semi-remorques, l’autocertification et le marquage des composants automobiles, les nouvelles normes d’émission applicables aux voitures à essence, les objectifs en matière de CO, la largeur maximale des véhicules, les systèmes de freinage auxiliaires pour les autobus de grande taille et les normes de sé ...[+++]


The first one asks the Government of Canada to introduce a regulation under the Motor Vehicle Safety Act requiring side underrun guards for large trucks and trailers to prevent cyclists and pedestrians from being pulled under the wheels of these vehicles, and that we should harmonize Canadian vehicle safety standards with the ECE regulation 73 which requires sideguards on all trucks and trailers in Europe.

Dans la première, les pétitionnaires demandent au gouvernement du Canada d'adopter un règlement en vertu de la Loi sur la sécurité des véhicules automobiles exigeant que les gros camions et les remorques soient munis de gardes latérales pour empêcher que les piétons et les cyclistes soient entraînés sous les roues de ces véhicules, et d'harmoniser les normes canadiennes en matière de sécurité des véhicules automobiles avec le Règlement CEE n 73 qui exige que, en Europe, tous les camions et remorques soient munis de dispositifs anti-écrasement latéraux.


Furthermore, the X-ray screening of vehicles must be conducted in full respect of other provisions of the Basic Safety Standards Directive, e.g. for the protection of those operating the equipment, where appropriate truck drivers, bystanders etc.

Par ailleurs, l'utilisation de scanners à rayon gamma lors du contrôle de véhicules doit se faire dans le plus strict respect des autres dispositions de la directive fixant les normes de base, par exemple en ce qui concerne la protection des personnes qui actionnent l'équipement, les conducteurs de camions et les badauds le cas échéant, etc.


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I have hundreds of names on a petition calling on the Government of Canada to introduce a regulation under the Motor Vehicle Safety Act requiring side under-run guards for large trucks and trailers to prevent cyclists and pedestrians from being pulled under the wheels of these vehicles and to harmonize Canadian vehicle safety standards with ECE Regulation No. 73 which requires side guards on all trucks and trailers in Europe.

J'ai en main une pétition signée par des centaines de personnes qui demandent au gouvernement du Canada de prendre un règlement en vertu de la Loi sur la sécurité des véhicules automobiles pour exiger que les gros camions et les remorques soient munis de dispositif anti-écrasement latéraux pour éviter que les cyclistes et les piétons ne soient happés sous les roues de ces véhicules et pour harmoniser les normes canadiennes en matière de sécurité des véhicules automobiles avec le Règlement CEE n 73 qui exige que, en Europe, tous les camions et remorques soient munis de dispositifs anti-écrasement latéraux.


If we take motorcars that Mr von Wogau talked about earlier on, the problem there is actually that the experts in the European Union and the experts in the United States – not the politicians – are still failing to agree on fundamental issues like emission standards for heavy trucks or how we test cars for safety.

Prenons les automobiles mentionnées par M. von Wogau tout à l’heure, le problème est en réalité que les experts de l’Union européenne et les experts des États-Unis – pas les hommes politiques – ne parviennent toujours pas à s’entendre sur des points fondamentaux comme les normes d’émission pour les poids lourds ou la manière de procéder aux tests de sécurité pour les voitures.


If we take motorcars that Mr von Wogau talked about earlier on, the problem there is actually that the experts in the European Union and the experts in the United States – not the politicians – are still failing to agree on fundamental issues like emission standards for heavy trucks or how we test cars for safety.

Prenons les automobiles mentionnées par M. von Wogau tout à l’heure, le problème est en réalité que les experts de l’Union européenne et les experts des États-Unis – pas les hommes politiques – ne parviennent toujours pas à s’entendre sur des points fondamentaux comme les normes d’émission pour les poids lourds ou la manière de procéder aux tests de sécurité pour les voitures.


If we cannot agree on trucking safety standards within Canada, how can we meaningfully expect to regulate safety of trucking operations here by our NAFTA partners?

Si nous n'arrivons même pas à nous entendre entre nous sur les normes de sécurité en matière de camionnage, comment pouvons-nous espérer réglementer de façon le moindrement utile les activités de camionnage au Canada de nos partenaires de l'ALENA, pour en assurer la sécurité?


With the truck stationary the load (non-sound absorbent material, e.g. steel or concrete; at least 70 % of the actual capacity stated in the manufacturer's instruction) shall be lifted, from the lowered position, at maximum speed to the standardised lift height applicable to that type of industrial truck in accordance with the relevant European Standard in the series "Safety of Industrial Trucks".

Le chariot étant immobile, la charge (matériau non absorbant, par exemple acier ou béton; au moins 70 % de la charge utile indiquée dans les instructions du fabricant) doit être levée à la vitesse maximale depuis la position la plus basse jusqu'à la hauteur de levage standardisée applicable à ce type de chariot industriel conformément à la norme européenne pertinente dans la série "sécurité des chariots industriels".


If we cannot agree on trucking safety standards amongst ourselves, how can we expect to regulate in any meaningful way the safety of trucking operations within Canada on the part of our NAFTA partners?

Si nous n'arrivons même pas à nous entendre entre nous sur les normes de sécurité en matière de camionnage, comment pouvons-nous espérer réglementer de façon le moindrement utile les activités de camionnage au Canada de nos partenaires de l'ALENA, pour en assurer la sécurité?




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'trucking safety standards' ->

Date index: 2021-02-08
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