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Acidizer helper
Arrange operations within the fuel station
Carbon dioxide-truck operator
Chemical-truck operator
Concrete mixer truck driving
Fork lift truck operator
Fork-lift truck driver
Fork-lift truck operator
Forklift operator
Forklift truck operator
Formation fracturing-operator helper
Iron-truck helper
Lift truck driver
Lift truck operator
Lift-truck operator
Lifting-truck operator
Lorry-driver
Mechanical truck operator
Motor truck operator
Operate concrete mixer truck
Operate dump truck
Operate haul truck
Operate truck
Operating concrete mixer truck
Operating dump truck
Operation of concrete mixer truck
Organise operations in the fuel station
Organise operations within the fuel station
Organising operations within the fuel station
Truck company
Truck driver
Truck operated in the free ranging mode
Truck operator
Truck undertaking
Trucker
Trucking business
Trucking company
Trucking operation
Well-treatment helper

Vertaling van "trucking operations within " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
operate haul truck | operate truck | operate dump truck | operating dump truck

conduire un camion-benne


operating concrete mixer truck | operation of concrete mixer truck | concrete mixer truck driving | operate concrete mixer truck

conduire un camion malaxeur à béton | conduire une bétonnière


arrange operations within the fuel station | organise operations in the fuel station | organise operations within the fuel station | organising operations within the fuel station

organiser les opérations au sein de la station-service


forklift truck operator | fork lift truck operator | fork-lift truck operator | forklift operator | lift truck operator | lift-truck operator | lifting-truck operator | mechanical truck operator | lift truck driver | fork-lift truck driver

cariste | conducteur de chariot élévateur | conductrice de chariot élévateur | opérateur de chariot élévateur | opératrice de chariot élévateur


lift truck operator [ lifting-truck operator | lift truck driver | forklift truck operator | fork lift truck operator ]

cariste [ conducteur de chariot élévateur | conductrice de chariot élévateur | opérateur de chariot élévateur | opératrice de chariot élévateur ]


well-treatment helper | formation fracturing-operator helper | iron-truck helper | carbon dioxide-truck operator | chemical-truck operator | acidizer helper

aide-ouvrier au traitement de puits | aide-ouvrière au traitement de puits


trucking operation [ trucking business | trucking company | truck company | truck undertaking ]

entreprise de camionnage


truck operator | motor truck operator | truck driver | lorry-driver | trucker

conducteur de camion | conductrice de camion | camionneur | camionneuse | chauffeur de camion | chauffeuse de camion


forklift operator [ forklift truck operator ]

conducteur de chariot élévateur à fourche [ conductrice de chariot élévateur à fourche ]


truck operated in the free ranging mode

chariot travaillant en circulation libre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As it includes a two-year quasi-sunset provision, our hope is that this will lead to a thorough analysis of trucking operations within the port and the recognition that further regulatory intervention by the federal government is both unadvisable and unnecessary.

Puisqu'il inclut une disposition de quasi-temporarisation, nous espérons que cela entraînera une analyse plus réfléchie des activités de camionnage au port et la reconnaissance du fait qu'une autre intervention du gouvernement fédéral est à déconseiller et inutile.


(j)before the first dispatch from Part III of the Annex takes place, the competent authority shall ensure that the necessary arrangements with the relevant authorities within the meaning of point (c) of Annex VI to Directive 2002/60/EC in order to ensure the emergency plan, the chain of command and full cooperation of services in case of accidents during the transport, mayor breakdown of truck or vehicle or any fraudulent action of ...[+++]

j)avant la première expédition à partir de zones énumérées dans la partie III de l'annexe, l'autorité compétente veille à ce que les dispositions nécessaires soient prises avec les autorités concernées au sens de l'annexe VI, point c), de la directive 2002/60/CE pour assurer le plan d'urgence, la chaîne de commandement et la coopération pleine et entière des services en cas d'accident au cours du transport, de panne majeure du camion ou du véhicule ou d'action frauduleuse de l'opérateur.


before the first dispatch from Part III of the Annex takes place, the competent authority shall ensure that the necessary arrangements with the relevant authorities within the meaning of point (c) of Annex VI to Directive 2002/60/EC in order to ensure the emergency plan, the chain of command and full cooperation of services in case of accidents during the transport, mayor breakdown of truck or vehicle or any fraudulent action of op ...[+++]

avant la première expédition à partir de zones énumérées dans la partie III de l'annexe, l'autorité compétente veille à ce que les dispositions nécessaires soient prises avec les autorités concernées au sens de l'annexe VI, point c), de la directive 2002/60/CE pour assurer le plan d'urgence, la chaîne de commandement et la coopération pleine et entière des services en cas d'accident au cours du transport, de panne majeure du camion ou du véhicule ou d'action frauduleuse de l'opérateur.


before the first dispatch from areas listed in Part III of the Annex takes place, the competent authority of origin shall ensure that the necessary arrangements are in place with the relevant authorities within the meaning of point (c) of Annex VI to Directive 2002/60/EC in order to ensure that the emergency plan, the chain of command and full cooperation of services in case of accidents during the transport, a major breakdown of the truck or other vehicle or ...[+++]

Avant la première expédition à partir de zones énumérées dans la partie III de l'annexe, l'autorité compétente de l'État d'origine veille à ce que les dispositions nécessaires soient prises avec les autorités concernées au sens de l'annexe VI, point c), de la directive 2002/60/CE pour assurer le plan d'urgence, la chaîne de commandement et la coopération pleine et entière des services en cas d'accident au cours du transport, de panne majeure du camion ou autre véhicule ou de toute action frauduleuse de l'opérateur.


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before the first dispatch from Part III of the Annex takes place, the competent authority shall ensure that the necessary arrangements with the relevant authorities within the meaning of point (c) of Annex VI to Directive 2002/60/EC in order to ensure the emergency plan, the chain of command and full cooperation of services in case of accidents during the transport, mayor breakdown of truck or vehicle or any fraudulent action of op ...[+++]

avant la première expédition à partir de zones énumérées dans la partie III de l'annexe, l'autorité compétente veille à ce que les dispositions nécessaires soient prises avec les autorités concernées au sens de l'annexe VI, point c), de la directive 2002/60/CE pour assurer le plan d'urgence, la chaîne de commandement et la coopération pleine et entière des services en cas d'accident au cours du transport, de panne majeure du camion ou du véhicule ou d'action frauduleuse de l'opérateur.


Since in many cases there is no effective separation between network and operation, it is no surprise that many rail undertakings which are in competition with the state railways complain of unequal treatment and obstacles. These relate, inter alia, to access to routes and route pricing, the purchase of used locomotives and trucks, cross-subsidising within dominant rail groups and the licensing of rolling stock.

Dans la mesure où il n'y a pas de séparation effective entre réseau et exploitation, il n'y a dès lors rien de surprenant à ce que de nombreuses entreprises se trouvant en concurrence avec des établissements publics se plaignent de discriminations et d'obstructions, notamment en ce qui concerne l'accès aux sillons et la tarification des infrastructures, l'acquisition de locomotives et de wagons d'occasion, les subventions croisées au sein des groupes et l'agrément du matériel roulant.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


In some EU countries, including the Netherlands, Belgium and Finland, employers in road transport have, within the framework of a strategy of contracting-out and more flexibility, rendered their wheels i.e. trucks and transport operators independent as it were.

Dans certains pays de l'UE, dont les Pays-Bas, la Belgique et la Finlande, les employeurs des transports routiers ont en quelque sorte accordé l'indépendance à leurs roues, entendez par là à leurs camions et leurs chauffeurs, dans le cadre d'une stratégie de sous-traitance et de flexibilité.


In some EU countries, including the Netherlands, Belgium and Finland, employers in road transport have, within the framework of a strategy of contracting-out and more flexibility, rendered their wheels i.e. trucks and transport operators independent as it were.

Dans certains pays de l'UE, dont les Pays-Bas, la Belgique et la Finlande, les employeurs des transports routiers ont en quelque sorte accordé l'indépendance à leurs roues, entendez par là à leurs camions et leurs chauffeurs, dans le cadre d'une stratégie de sous-traitance et de flexibilité.


If we cannot agree on trucking safety standards amongst ourselves, how can we expect to regulate in any meaningful way the safety of trucking operations within Canada on the part of our NAFTA partners?

Si nous n'arrivons même pas à nous entendre entre nous sur les normes de sécurité en matière de camionnage, comment pouvons-nous espérer réglementer de façon le moindrement utile les activités de camionnage au Canada de nos partenaires de l'ALENA, pour en assurer la sécurité?


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