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Counsel patient on fertlity treatments
Counsel patients on fertility treatments
Exclusion from EC treatment
Exclusion from treatment
Hospitalization
In-patient care
In-patient health care
In-patient measure
In-patient therapeutic measure
In-patient treatment
In-patient treatment in a secure environment
Inform patients about fertility treatments
Observe patient during dental treatment
Observe patient throughout dental treatment
Observe patients throughout dental treatments
Out-patient care
Out-patient measure
Out-patient treatment
Provide patient services post-treatment
Residential treatment in a secure environment
Supervise patient throughout dental treatment

Vertaling van "treatment patients from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
offer dental administrative post-treatment services to patients | provide dental administrative post-treatment patient service | provide dental administrative post-treatment patient services | provide patient services post-treatment

fournir des services administratifs dentaires aux patients après un traitement


observe patients throughout dental treatments | supervise patient throughout dental treatment | observe patient during dental treatment | observe patient throughout dental treatment

observer un patient pendant toute la durée d’un traitement dentaire


inform patients about fertility treatments | inform patients on fertility treatment options and side effects | counsel patient on fertlity treatments | counsel patients on fertility treatments

conseiller des patients sur les traitements des troubles de la fertilité


hospitalization | in-patient care | in-patient health care | in-patient treatment | residential/inpatient treatment

soins cliniques | soins en milieu hospitalier | soins hospitaliers | traitement avec hospitalisation


wastes from waste management facilities, off-site waste water treatment plants and the preparation of water intended for human consumption and water for industrial use | wastes from waste treatment facilities, off-site waste water treatment plants and the water industry

déchets provenant des installations de traitement des déchets,des stations d'épuration des eaux usées hors site et de l'industrie de l'eau


waste resulting from exploration, mining, dressing and further treatment of minerals and quarrying | wastes resulting from exploration, mining, quarrying, and physical and chemical treatment of minerals

déchets provenant de l'exploration et de l'exploitation des mines,et des carrières,et de la préparation et du traitement ultérieur des minerais


exclusion from treatment (EU) [ exclusion from EC treatment ]

exclusion du traitement (UE) [ exclusion du traitement CE ]


in-patient therapeutic measure | in-patient measure | in-patient treatment | in-patient care

mesure thérapeutique institutionnelle | traitement thérapeutique institutionnel | mesure stationnaire | traitement institutionnel | traitement stationnaire | traitement intra-muros


out-patient measure | out-patient treatment | out-patient care

mesure ambulatoire | traitement ambulatoire


residential treatment in a secure environment | in-patient treatment in a secure environment

traitement en milieu fermé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If you have read the written submissions that we received from patient after patient after patient after patient, you will have read, in documents that are supposed to be as important as testimony that we heard from people appearing before the committee, that MS patients who have received the treatment outside Canada are not receiving follow-up care.

Si vous avez lu les mémoires écrits que nous avons reçus d'une foule de patients — des documents qui méritent la même attention que les témoignages de ceux qui ont comparu devant le comité —, vous savez que les patients atteints de SP qui ont été traités à l'étranger ne bénéficient pas d'un suivi médical.


(Return tabled) Question No. 199 Ms. Kirsty Duncan: With regard to the development and operation of the Canadian Multiple Sclerosis Monitoring System (CMSMS) announced in March 2011: (a) what are the government's baseline assumptions for the CMSMS, (i) how many Canadians live with MS according to the government’s source, (ii) what is the government's source; (b) what have been the challenges in developing the system between March 2011 and today, (i) how has each challenge been overcome, (ii) what are the achievements to date, (iii) what milestones has the government planned between December 2013 and December 2015 and by what dates; (c) what is the cost of developing the system, broken down by costs to date; (d) how much money did the Can ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 199 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement et l’exploitation du Système canadien de surveillance de la sclérose en plaques (SCSSP) annoncé en mars 2011: a) quelles sont les hypothèses de base pour le SCSSP, (i) combien de Canadiens vivent avec la sclérose en plaques selon la source d’information du gouvernement, (ii) quelle est la source d’information du gouvernement; b) quels ont été les défis dans le développement du système entre mars 2011 et aujourd’hui, (i) comment chaque défi a-t-il été relevé, (ii) quelles sont les réalisations jusqu’à maintenant, (iii) quelles grandes étapes le gouvernement a-t-il prévues entre décembre 2013 et décembre 2015 et quels sont les échéanciers; c) quel ...[+++]


However, nothing in this Directive should oblige healthcare providers to accept for planned treatment patients from other Member States or to prioritise them to the detriment of other patients, for instance by increasing the waiting time for treatment of other patients.

Rien dans la présente directive ne devrait toutefois obliger les prestataires de soins à accepter des patients d’autres États membres pour un traitement programmé ou à leur accorder la priorité au détriment d’autres patients, par exemple en allongeant les délais d’attente pour le traitement d’autres patients.


That, in the opinion of the House, the government should help ensure that patients suffering from Multiple sclerosis (MS), and their families and caregivers, have access to the information they need to make informed decisions in the management of their condition by ensuring that: (a) the MS monitoring system currently being developed by the Canadian Institute for Health Information contain specific and useful information, accessible directly to patients, on the risks, benefits, and other relevant aspects relative to undergoing surgical treatment for chron ...[+++]

Que, de l'avis de la Chambre, le gouvernement devrait faire en sorte que les patients atteints de la sclérose en plaques (SP), leur famille et leurs fournisseurs de soins, aient accès aux renseignements dont ils ont besoin pour prendre des décisions éclairées quant à la gestion de leur maladie en veillant à ce que : a) le système de surveillance de la sclérose en plaques, que l’Institut canadien d’information sur la santé est en train de concevoir, contienne des renseignements précis et utiles, que les patients puissent consulter directement, sur les risques, les avantages et tout autre aspect pertinent d’un ...[+++]


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New data from the conference in Poland earlier this month show that in Bulgaria, Jordan, Poland and the United Kingdom upwards of 93% of MS patients have evidence of CCSVI. New data from the conference in Italy last week showed 700 cases analyzed from multiple international centres with 86% of MS patients having CCSVI. Therefore, the petitioners are calling for clinical trials with diagnosis, treatment and follow-up here in Canada.

De nouvelles données, publiées lors d'une conférence tenue en Pologne plus tôt ce mois-ci, montrent que plus de 93 p. 100 des personnes atteintes de sclérose en plaques en Bulgarie, en Jordanie, en Pologne et au Royaume-Uni présentent des signes d'IVCC. De nouvelles données rendues publiques lors d'une conférence tenue en Italie la semaine dernière montrent que, sur les 700 cas analysés provenant de multiples centres internationaux, 86 p. 100 des patients atteints de sclérose en plaques avaient une insuffisance veineuse céphalorachidienne chronique.


In order to help patients to make an informed choice when they seek to receive healthcare in another Member State, Member States of treatment should ensure that patients from other Member States receive on request the relevant information on safety and quality standards enforced on its territory as well as on which healthcare providers are subject to these standards.

Pour aider les patients à choisir en connaissance de cause lorsqu’ils cherchent à bénéficier de soins de santé dans un autre État membre, les États membres de traitement devraient veiller à ce que les patients d’autres États membres reçoivent, sur demande, les informations pertinentes concernant les normes de sécurité et de qualité appliquées sur leur territoire, ainsi que celles concernant les prestataires de soins de santé qui sont soumis auxdites normes.


Systems for addressing harm in the Member State of treatment should be without prejudice to the possibility for Member States to extend the coverage of their domestic systems to patients from their country seeking healthcare abroad, where this is more appropriate for the patient.

Il y a lieu que les systèmes de prise en compte du préjudice dans l’État membre de traitement ne portent pas atteinte à la possibilité qu’ont les États membres d’étendre la couverture de leurs systèmes nationaux aux patients de leur pays cherchant à se faire soigner à l’étranger lorsque ces soins sont plus appropriés pour le patient.


To the extent that healthcare providers already provide patients resident in the Member State of treatment with relevant information on those specific aspects, this Directive should not oblige healthcare providers to provide more extensive information to patients from other Member States.

Dans la mesure où les prestataires de soins de santé fournissent déjà aux patients qui résident dans l’État membre de traitement des informations utiles sur ces aspects spécifiques, la présente directive ne devrait pas obliger les prestataires de soins de santé à fournir des informations plus détaillées aux patients d’autres États membres.


Maintain the EU’s coordinative role in the development of the EU policy on rare diseases and to support Member States in their activities on the national level. Continue to support the development of high quality National Rare Diseases Plans/Strategies in the European Union. Provide continued support for the International Rare Disease Research Consortium and initiatives developed under its umbrella. Continue to ensure proper codification of rare diseases. Work further to decrease inequalities between patients with rare diseases and patients suffering from more comm ...[+++]

maintenir le rôle coordonnateur de l’Union dans l’évolution de la politique européenne sur les maladies rares et soutenir les États membres dans leurs activités à l’échelon national; continuer de soutenir la mise sur pied de plans ou stratégies d’ordre national de qualité dans le domaine des maladies rares dans l’Union européenne; fournir une aide continue au Consortium international dédié à la recherche sur les maladies rares et aux initiatives qui en émanent; continuer de garantir une bonne codification des maladies rares; travailler davantage pour réduire les inégalités entre les patients atteints de maladies rares et les patients ...[+++]


Every patient is entitled to decline unwanted medical treatment, but quickly the human mind will leap from the legitimate notion of patients refusing treatment to the illicit notion of euthanasia or doctor-assisted suicide.

Tout patient a le droit de refuser un traitement médical dont il ne veut pas, mais le cerveau humain sautera rapidement du droit légitime des patients de refuser un traitement à la notion illicite d'euthanasie ou d'aide médicale au suicide.


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