Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alberta Treasury Branch
Assume pedal control
Corporate treasurer
Corporate treasury officer
Exchequer
Foreign currency treasurer
Junior Lord Commissioner of the Treasury
Junior Lord of the Treasury
Lord Commissioner of the Treasury
Non-prescription drug
Non-prescription medicinal product
OTC drug
OTC medicine
Over-the-counter drug
Over-the-counter medicine
Parliamentary Secretary to the Treasury
Patronage Secretary to the Treasury
Province of Alberta Treasury Branch
Public finance accountant
Public treasury
T-Bill
Take over control of pedals
Take over pedal control
Take over pedals control
Treasury
Treasury Branch
Treasury accountant
Treasury analyst
Treasury bill
Treasury certificate
Treasury manager
Treasury officer
Treasury paper
Treasury stock

Traduction de «treasury over » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Treasury certificate | Treasury paper | Treasury stock

obligation d'État | titre du Trésor


Treasury [ exchequer | public treasury ]

trésor [ trésorerie | trésor public ]


treasury manager | treasury officer | public finance accountant | treasury accountant

agent comptable | comptable public | agent comptable/agente comptable | agent de gestion comptable


Junior Lord Commissioner of the Treasury | Junior Lord of the Treasury | Lord Commissioner of the Treasury

lord commissaire du ministère des Finances


Province of Alberta Treasury Branch [ Treasury Branch | Alberta Treasury Branch ]

Province of Alberta Treasury Branch [ Treasury Branch | Alberta Treasury Branch ]


foreign currency treasurer | treasury analyst | corporate treasurer | corporate treasury officer

trésorier d'entreprise | trésorier d'entreprise/trésorière d'entreprise | trésorière d'entreprise


Parliamentary Secretary to the Treasury | Patronage Secretary to the Treasury

Secrétaire parlementaire au Trésor




assume pedal control | take over control of pedals | take over pedal control | take over pedals control

reprendre le contrôle des pédales


over-the-counter drug [ non-prescription drug | non-prescription medicinal product | OTC drug | OTC medicine | over-the-counter medicine ]

médicament en vente libre [ médicament non soumis à prescription | médicament sans ordonnance | MSO ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The AG's comments have included concerns in the past that the Treasury Board vote 5 was being used to make payments before receiving Parliament's approval; the overly-broad wording of the vote was susceptible to wide interpretation; and there was a need for Treasury Board ministers to formally approval guidelines on the use of Treasury Board vote 5.

Par le passé, celle-ci s'est dite préoccupée que le crédit 5 du Conseil du Trésor était utilisé pour faire des paiements avant que l'on ait reçu l'approbation du Parlement; et il était nécessaire que les ministres du Conseil du Trésor approuvent formellement des lignes directrices concernant l'utilisation du crédit 5 du Conseil du Trésor.


The objectives of our government-wide grants and contributions audit is to determine whether Treasury Board and the Treasury Board Secretariat have ensured effective government-wide control over the spending of public moneys through voted grants and contributions; and then to determine the causes of government-wide control problems, if any, and to assess the board and secretariat's progress in addressing them; and to determine whether ministers and their departments have effective control over selected grants and contributions progr ...[+++]

Notre vérification des subventions et contributions à l'échelle du gouvernement a pour objet de décider si le Conseil du Trésor et le Secrétariat du Conseil du Trésor ont exercé un contrôle efficace sur les dépenses de deniers publics engagées pour l'octroi des subventions et contributions votées, puis de cerner les causes du manque de contrôle à l'échelle du gouvernement, si manque de contrôle il y a, et d'évaluer les progrès réalisés par le Conseil et par le Secrétariat en vue de les régler; enfin, elle a aussi pour objet d'évaluer si les ministres et leurs ministères exercent un contrôle efficace sur certains programmes choisis de su ...[+++]


Treasury Board can approve over $30 million, and major crown projects, which are normally over $100 million, normally go to cabinet as well as Treasury Board for approval.

Le Conseil du Trésor, lui, approuve les dépenses de plus de 30 millions de dollars; les grands projets de l'État, qui dépassent normalement les 100 millions de dollars, nécessitent l'autorisation du Cabinet en plus de celle du Conseil du Trésor.


53. Acknowledges the potential advantages of budget support; draws attention, however, to the risks that this aid modality entails in that it is more vulnerable to fraud and corruption than other forms of aid, due to its fungibility; recalls that control by the Court of Auditors over the funds paid as budget support ends the moment Union aid is paid to the partner country's treasury;

53. reconnaît les avantages potentiels de l'appui budgétaire; attire toutefois l'attention sur les risques que pose cette modalité de l'aide étant donné qu'elle est plus vulnérable aux fraudes et à la corruption que les autres formes d'aide, en raison de sa fongibilité; rappelle que le contrôle effectué par la Cour des comptes sur les fonds versés en guise d'appui budgétaire s'achève au moment où l'aide de l'Union est versée à la trésorerie du pays partenaire;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Lord Sassoon, Commercial Secretary to the Treasury welcomed over 175 members of the International Project Finance Association to the Treasury to hear what the European Investment Bank could offer investors in UK infrastructure.

Lord Sassoon, le secrétaire commercial du Trésor, a reçu plus de 175 membres de l’International Project Finance Association venus s’informer sur l’appui que la Banque européenne d’investissement peut apporter aux investisseurs dans les infrastructures au Royaume-Uni.


– having regard to the US Terrorist Finance Tracking Program (TFTP) based on US Presidential Executive Order 13224 , which, in the event of a national emergency, authorises notably the US Treasury Department to obtain, by means of "administrative subpoenas", sets of financial messaging data transiting over financial message networks such as the ones managed by the Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications (SWIFT),

– vu le programme des États-Unis relatif à la surveillance du financement du terrorisme (TFTP) qui, fondé sur le décret 13224 du président des États-Unis , autorise notamment, en cas de situation nationale d'urgence, le département du Trésor des États-Unis à se procurer, au moyen d'injonctions administratives, certaines données de messagerie financière transitant par les réseaux de communication financière, à l'exemple de ceux gérés par la "Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications" (SWIFT),


– having regard to the US Terrorist Finance Tracking Program (TFTP) founded on US Presidential Executive Order 13224, which authorises in case of national emergency notably the US Treasury Department to obtain by means of ‘administrative subpoenas’ sets of financial messaging data transiting over financial message networks such as the ones managed by the Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications (SWIFT),

– vu le programme de surveillance des transactions financières de terroristes (TFTP) qui, fondé sur le décret 13224 du président des États-Unis, autorise notamment, en cas de situation nationale d'urgence, le ministère américain du Trésor à se procurer, au moyen d'"injonctions administratives", certaines données de messagerie financière transitant par les réseaux de communication financière, à l'exemple des données gérées par la Société de télécommunications interbancaires mondiales ("Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications" – SWIFT),


– having regard to the US Terrorist Finance Tracking Program (TFTP) based on US Presidential Executive Order 13224, which authorises in the event of a national emergency notably the US Treasury Department to obtain, by means of ‘administrative subpoenas’, sets of financial messaging data transiting over financial message networks such as the ones managed by the Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications (SWIFT),

– vu le programme de surveillance du financement du terrorisme (TFTP) qui, fondé sur le décret 13224 du président des États-Unis, autorise notamment, en cas situation nationale d'urgence, le département du Trésor américain à se procurer, au moyen d'injonctions administratives, certaines données de messagerie financière transitant par les réseaux de communication financière, à l'exemple de celles gérées par la "Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications" (SWIFT),


You see, the only way to stop countries acting in their own national interest is to take that power away from them – to form a treasury department, there in Frankfurt, that has power over tax, and power over government spending.

Vous voyez, le seul moyen pour que les pays arrêtent d’agir dans leur propre intérêt national, c’est de leur retirer ce pouvoir – de créer un département du trésor, là, à Francfort, qui ait un pouvoir sur les taxes et un pouvoir sur les dépenses gouvernementales.


After debate, In amendment, the Honourable Senator Stratton moved, seconded by the Honourable Senator Lynch-Staunton, that the Bill be not now read the third time but that it be referred back to the Standing Senate Committee on Banking, Trade and Commerce so that the Committee may monitor discussions between Treasury Board and affected unions over matters contained in the letter of the President of the Treasury Board referred to in the Report of the Standing Senate Committee on Banking, Trade and Commerce on Bill C-78; and

Après débat, En amendement, l'honorable sénateur Stratton propose, appuyé par l'honorable sénateur Lynch-Staunton, que le projet de loi ne soit pas maintenant lu une troisième fois, mais qu'il soit renvoyé au Comité sénatorial permanent des banques et du commerce, pour que le Comité puisse suivre les pourparlers entre le Conseil du Trésor et les syndicats à propos des points contenus dans la lettre du président du Conseil du Trésor et dont il est fait mention dans le Rapport du Comité sénatorial permanent des banques et du commerce relativement au projet de loi C-78;


w