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FOPH
Forest Harvesting and Transport Branch
RPTSO
Subsidies Branch
Subsidies Management Branch
Transportation Subsidies Branch
Wage Subsidy Branch

Vertaling van "transportation subsidies branch " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Transportation Subsidies Branch

Direction générale des subventions au transport


Subsidies Management Branch [ Subsidies Branch ]

Direction de la gestion des subsides [ Direction des subsides ]


Wage Subsidy Branch

Direction générale des subventions salariales


Ordinance of 11 November 2009 on Subsidies for Regional Passenger Transport [ RPTSO ]

Ordonnance du 11 novembre 2009 sur l'indemnisation du trafic régional de voyageurs [ OITRV ]


Forest Harvesting and Transport Branch | FOPH [Abbr.]

Sous-division de l'exploitation et des transports en forêt | FOPH [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Peter Bernhardt (Counsel to the Committee): The issue here is the proper interpretation of section 178 of the National Transportation Act, which until it was repealed last year provided for payment of subsidies for the operation of money-losing branch lines during a defined claim period.

M. Peter Bernhardt (conseiller auprès du comité): La question ici est de savoir comment il faut interpréter l'article 178 de la Loi nationale sur les transports qui, jusqu'à ce qu'il soit abrogé l'an dernier, prévoyait le paiement de subventions pour l'exploitation d'embranchements non rentables pendant une période de réclamation définie.


Substantial government subsidies were required to keep western grain transport viable, including almost $540 million for the purchase of hopper cars, $4.8 billion from 1967 to 1983 to subsidize railway losses on grain, another $1.3 billion from 1986 to 1990 to rehabilitate branch lines, and $7.9 billion to subsidize freight rates between 1982 and 1996.

L'État devait verser des subventions considérables pour que le transport du grain de l'Ouest soit viable, dont quelque 540 millions de dollars pour l'achat de wagons-trémies, 4,8 milliards de dollars, entre 1967 et 1983, pour éponger les pertes subies par les chemins de fer au titre du transport du grain, 1,3 milliard de dollars entre 1986 et 1990 pour remettre en état les voies ferrées secondaires et 7,9 milliards entre 1982 et 1996 pour abaisser les tarifs de transport des marchandises.




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Date index: 2022-01-23
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