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CTP
Canada's International Air Transportation Policy
Common transport policy
Coordinated transport policy
EU transport policy
EURPOL
European Policy Committee
European transport policy
Shipping sector guidelines
Transport development
Transport policy
Transport policy of the EU
Transport policy of the European Union
Transportation in transition
Transportation policy and research
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations
Working Group on Intra-European Air Transport Policy

Vertaling van "transport policy believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Transportation in transition: report of the Transportation Policy Council [ Transportation in transition ]

Transportation in transition: report of the Transportation Policy Council [ Transportation in Transition ]


transportation policy and research

méthodes et recherches des transports


coordinated transport policy

politique coordonnée des transports [ PCT ]


Canada's International Air Transportation Policy

La politique canadienne sur le transport aérien international


common transport policy [ CTP | European transport policy | EU transport policy | transport policy of the EU | transport policy of the European Union ]

politique commune des transports [ PCT | politique des transports de l'UE | politique des transports de l'Union européenne | politique européenne des transports ]


common transport policy | EU transport policy | European transport policy | transport policy | CTP [Abbr.]

politique commune des transports | politique des transports de l'UE | PCT [Abbr.]


transport policy [ transport development ]

politique des transports [ développement des transports ]


Green Paper - TEN-T: A policy review - Towards a better integrated transeuropean transport network at the service of the common transport policy

Livre Vert RTE-T: un réexamen des politiques - Vers une meilleure intégration du Réseau transeuropéen de transport au service de la politique commune des transports


European Policy Committee | Working Group on Intra-European Air Transport Policy | EURPOL [Abbr.]

Groupe de travail sur la politique des transports aériens intra-européens | EURPOL [Abbr.]


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

politiques du secteur des transports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Any interested person who has reason to believe that any charge in a proposed tariff of pilotage charges is prejudicial to the public interest, including, without limiting the generality thereof, the public interest that is consistent with the national transportation policy set out in section 5 of the Canada Transportation Act, may file a notice of objection setting out the grounds therefor with the Canadian Transportation Agency within thirty days after publication of the proposed tariff in the Canada Gazette ...[+++]

(2) Tout intéressé qui a des raisons de croire qu’un droit figurant dans un projet de tarif des droits de pilotage nuit à l’intérêt public, notamment l’intérêt public qui est compatible avec la politique nationale des transports énoncée à l’article 5 de la Loi sur les transports au Canada, peut déposer auprès de l’Office des transports du Canada, dans les trente jours qui suivent la publication du projet de tarif dans la Gazette du Canada, un avis d’opposition motivé.


(2) Any interested person who has reason to believe that any charge in a proposed tariff of pilotage charges is prejudicial to the public interest, including, without limiting the generality thereof, the public interest that is consistent with the national transportation policy set out in section 5 of the Canada Transportation Act, may file a notice of objection setting out the grounds therefor with the Canadian Transportation Agency within thirty days after publication of the proposed tariff in the Canada Gazette ...[+++]

(2) Tout intéressé qui a des raisons de croire qu’un droit figurant dans un projet de tarif des droits de pilotage nuit à l’intérêt public, notamment l’intérêt public qui est compatible avec la politique nationale des transports énoncée à l’article 5 de la Loi sur les transports au Canada, peut déposer auprès de l’Office des transports du Canada, dans les trente jours qui suivent la publication du projet de tarif dans la Gazette du Canada, un avis d’opposition motivé.


Other areas that we believe must be addressed include the following: We think there is a need for a national transportation policy that recognizes the importance of transportation to the Canadian economy and that focuses on the health and performance of our national system and monitors and measures performance to ensure that the transportation system is operating efficiently.

Voici les autres aspects qu'il faudra régler, selon nous. Nous estimons qu'il faut adopter une politique nationale des transports reconnaissant l'importance des transports pour l'économie canadienne, politique qui visera à favoriser la santé et la performance de notre système national et qui prévoira le contrôle et l'évaluation de sa performance pour s'assurer que le système est efficace.


97. Recalls that a global investment of EUR 500 billion will be required for the period 2007-2020 for TEN-Ts; considers, therefore that an increase in TEN-T funds is necessary in the next MFF, together with increased coordination between EU and Member States, as well as the funds available for TEN-T and the funding for transport projects within the framework of cohesion policy and territorial cooperation, thus, using better the available sources of financing; stresses the role that innovative financing instruments, including PPPs an ...[+++]

97. rappelle qu'il faudra consentir un investissement global de 500 milliards d'euros pour les RTE-T sur la période 2007-2020; estime dès lors qu'une augmentation des crédits affectés aux RTE-T est nécessaire dans le prochain CFP, conjointement avec un renforcement de la coordination entre l'Union et les États membres, ainsi qu'entre les fonds disponibles pour les RTE-T et les crédits affectés aux projets de transport dans le cadre de la politique de cohésion et de la coopération territoriale, en utilisant mieux, ainsi, les sources de financement disponibles; souligne le rôle que les instruments de financement innovants, dont les parte ...[+++]


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97. Recalls that a global investment of EUR 500 billion will be required for the period 2007-2020 for TEN-Ts; considers, therefore that an increase in TEN-T funds is necessary in the next MFF, together with increased coordination between EU and Member States, as well as the funds available for TEN-T and the funding for transport projects within the framework of cohesion policy and territorial cooperation, thus, using better the available sources of financing; stresses the role that innovative financing instruments, including PPPs an ...[+++]

97. rappelle qu'il faudra consentir un investissement global de 500 milliards d'euros pour les RTE-T sur la période 2007-2020; estime dès lors qu'une augmentation des crédits affectés aux RTE-T est nécessaire dans le prochain CFP, conjointement avec un renforcement de la coordination entre l'Union et les États membres, ainsi qu'entre les fonds disponibles pour les RTE-T et les crédits affectés aux projets de transport dans le cadre de la politique de cohésion et de la coopération territoriale, en utilisant mieux, ainsi, les sources de financement disponibles; souligne le rôle que les instruments de financement innovants, dont les parte ...[+++]


96. Recalls that a global investment of EUR 500 billion will be required for the period 2007-2020 for TEN-Ts; considers, therefore that an increase in TEN-T funds is necessary in the next MFF, together with increased coordination between EU and Member States, as well as the funds available for TEN-T and the funding for transport projects within the framework of cohesion policy and territorial cooperation, thus, using better the available sources of financing; stresses the role that innovative financing instruments, including PPPs an ...[+++]

96. rappelle qu'il faudra consentir un investissement global de 500 milliards d'euros pour les RTE-T sur la période 2007-2020; estime dès lors qu'une augmentation des crédits affectés aux RTE-T est nécessaire dans le prochain CFP, conjointement avec un renforcement de la coordination entre l'Union et les États membres, ainsi qu'entre les fonds disponibles pour les RTE-T et les crédits affectés aux projets de transport dans le cadre de la politique de cohésion et de la coopération territoriale, en utilisant mieux, ainsi, les sources de financement disponibles; souligne le rôle que les instruments de financement innovants, dont les parte ...[+++]


19. Considers that maritime and river transport cannot be considered in isolation from land and air transport and that links to a port's hinterland are of great importance to its commercial success, and that it is therefore necessary to establish interconnections between ports, inland logistics platforms and "dry ports"; with this in mind, also believes that the co-modal participation of ports is needed in relation to both the trans-European transport networks (TEN-Ts) and the future Community green corridors to ensure better exploit ...[+++]

19. estime que le transport maritime et fluvial ne peut pas être considéré séparément des transports terrestre et aérien et que la liaison avec l'arrière-pays est d'une très grande importance pour le succès commercial d'un port, et qu'il est donc nécessaire d'établir une interconnexion entre les ports, les plateformes logistiques intérieures et les "ports secs"; considère, cela étant, que la participation co-modale des ports est nécessaire dans le contexte des réseaux de transport transeuropéens (RTE-T) et des futurs corridors verts européens pour assurer une meilleure exploitation de la capacité de transport dans les domaines du cabota ...[+++]


VIA Rail talks about its accountability to the government, but we believe the government needs to spend significantly more time reviewing VIA Rail's policies and procedures and its own national transportation policy, which means reviewing the role of VIA Rail on a national basis.

VIA Rail parle de rendre des comptes au gouvernement, mais à notre avis, il faut que le gouvernement examine d'une façon beaucoup plus détaillée les politiques et procédures de VIA Rail et sa propre politique nationale des transports, ce qui entraînerait un examen du rôle de VIA Rail à l'échelle du pays.


We also believe that transportation must minimize environmental damage and that transportation policy must be modal-neutral.

Nous estimons également que les transports doivent réduire au minimum les dégâts environnementaux et que la politique des transports ne doit pas privilégier un mode plutôt qu'un autre.


1. Welcomes the timely submission of the White Paper, which will enable a strategic debate to be held on transport in the European Union after 11 September; believes that there are serious shortcomings in European transport policy, which is a vital strategic sector of general interest; demands that responsibility for transport policy be shared in the future constitution;

1. se félicite de la présentation en temps opportun du Livre blanc, qui permet d'engager, à la suite du 11 septembre, un débat sur la stratégie à adopter dans le domaine des transports au sein de l'Union européenne; affirme que l'absence d'une politique européenne des transports est patente alors qu'il s'agit d'un secteur stratégique essentiel et d'intérêt général; demande que le secteur des transports soit une compétence partagée dans le futur texte constitutionnel;


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