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CTP
Canada's International Air Transportation Policy
Common transport policy
Coordinated transport policy
EU transport policy
EURPOL
European Policy Committee
European transport policy
Shipping sector guidelines
Transport development
Transport policy
Transport policy of the EU
Transport policy of the European Union
Transportation in transition
Transportation policy and research
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations
Working Group on Intra-European Air Transport Policy

Vertaling van "transport policy because " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Transportation in transition: report of the Transportation Policy Council [ Transportation in transition ]

Transportation in transition: report of the Transportation Policy Council [ Transportation in Transition ]


transportation policy and research

méthodes et recherches des transports


coordinated transport policy

politique coordonnée des transports [ PCT ]


Canada's International Air Transportation Policy

La politique canadienne sur le transport aérien international


common transport policy [ CTP | European transport policy | EU transport policy | transport policy of the EU | transport policy of the European Union ]

politique commune des transports [ PCT | politique des transports de l'UE | politique des transports de l'Union européenne | politique européenne des transports ]


common transport policy | EU transport policy | European transport policy | transport policy | CTP [Abbr.]

politique commune des transports | politique des transports de l'UE | PCT [Abbr.]


transport policy [ transport development ]

politique des transports [ développement des transports ]


Green Paper - TEN-T: A policy review - Towards a better integrated transeuropean transport network at the service of the common transport policy

Livre Vert RTE-T: un réexamen des politiques - Vers une meilleure intégration du Réseau transeuropéen de transport au service de la politique commune des transports


European Policy Committee | Working Group on Intra-European Air Transport Policy | EURPOL [Abbr.]

Groupe de travail sur la politique des transports aériens intra-européens | EURPOL [Abbr.]


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

politiques du secteur des transports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Obviously the Canadian airline industry is in huge crisis at this moment, and whether or not we've had an effective competition policy to deal with it has to be balanced against transport policy, because when you're partially deregulated, it's not one or the other that necessarily deals with the issue.

Le secteur du transport aérien canadien traverse manifestement une énorme crise en ce moment, et l'efficacité de la politique de concurrence doit être évaluée à la lumière de la politique de transport, car dans un secteur partiellement déréglementé, l'une ne peut être considérée indépendamment de l'autre.


That review will be very important. If the hon. member for Cumberland—Colchester does not think we have a transportation policy, this review will give him and his party the chance to say “Let's have a national transportation policy that we, the Tories, can live with”, because the whole act will be up for review.

Si le député de Cumberland—Colchester ne croit pas que nous avons une politique, je lui dirai que cet examen lui donnera, ainsi qu'à son parti, la chance de dire: «Mettons en place une politique nationale en matière de transports qui soit acceptable pour nous, les conservateurs», car c'est toute la loi qui doit être examinée.


If this committee and this government determines that in the public interest it makes sense to promote and enhance passenger rail because it's good economic policy, transportation policy, or in fact, good environmental policy—Mr. Morrison, to a certain extent, talked about it one way or another—then governments pay.

Si notre comité et le gouvernement jugent qu'il est dans l'intérêt public de développer le transport ferroviaire de voyageurs parce que cela se justifie pour des raisons économiques, pour des raisons reliées au transport ou en fait à l'environnement, et M. Morrison y a fait allusion, dans une certaine mesure, ce sera alors aux gouvernements de fournir les fonds nécessaires.


It enabled us to fulfil our responsibilities with regard to the political control of a disaster of a European nature and carry out the task of promoting a genuine European maritime transport policy, because technical and professional investigation and analysis of accidents and incidents – including maritime disasters – are essential in order to prevent them from happening again.

Elle nous a permis d’assumer nos responsabilités s’agissant d’assurer le contrôle politique d’une catastrophe d’envergure européenne. Elle nous a également permis de continuer à promouvoir une authentique politique européenne en matière de transport maritime, étant donné que les enquêtes et analyses techniques et professionnelles en cas d’accident ou d’incident - dont les catastrophes maritimes - sont indispensables pour éviter que ceux-ci ne se répètent.


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Would you say that the safety management system within the railways has been a failed transportation policy because of the results?

En voyant les résultats, diriez-vous que le système de gestion de la sécurité dans le secteur du chemin de fer marque l'échec de la politique des transports?


– (DE) Mr President, Madam President-in-Office, Commissioner, the transatlantic dialogue must be extended to encompass global transport policy because both the USA and we Europeans bear a special responsibility for greater safety in the air and at sea, better environmental protection and fair competition and fair trade practices.

- (DE) Monsieur le Président, Madame la Présidente du Conseil, Monsieur le Commissaire, le dialogue transatlantique doit également être élargi au domaine de la politique globale des transports, car tant les États-Unis que les Européens sont particulièrement responsables de la sécurité aérienne et maritime, de la protection de l’environnement et des conditions de concurrence et de cartellisation.


– (DE) Mr President, Madam President-in-Office, Commissioner, the transatlantic dialogue must be extended to encompass global transport policy because both the USA and we Europeans bear a special responsibility for greater safety in the air and at sea, better environmental protection and fair competition and fair trade practices.

- (DE) Monsieur le Président, Madame la Présidente du Conseil, Monsieur le Commissaire, le dialogue transatlantique doit également être élargi au domaine de la politique globale des transports, car tant les États-Unis que les Européens sont particulièrement responsables de la sécurité aérienne et maritime, de la protection de l’environnement et des conditions de concurrence et de cartellisation.


We are seeking a medium-term view, which is combined with a review of the Union’s transport policy because it is a fact that energy is a crucial component in transport.

Nous cherchons une vision à moyen terme combinée à une révision de la politique communautaire en matière de transport car, de toute évidence, l'élément énergétique est intrinsèquement lié au transport.


Exceptions to aid rules are important, in fact they are absolutely indispensable because, first, additional assistance is needed in order to develop, operate, maintain and/or complete transport infrastructures and, secondly, freight sent by rail, internal waterway or combined transport should receive compensation for the unpaid costs of competing road transport, so that specific requirements, such as environmental friendliness and regional potential, can be incorporated into transport policy ...[+++]

Il est important et indispensable de prévoir des dérogations à l'interdiction des aides car, d'une part, le développement, la gestion, l'entretien et/ou la fourniture d'une infrastructure de transport nécessitent une aide supplémentaire et, d'autre part, le transport de marchandises par chemin de fer, voie navigable ou transport combiné doit obtenir une compensation pour les coûts non couverts du transport routier concurrent afin de pouvoir intégrer dans la politique des transports des intérêts spécifiques tels que le respect de l'environnement et le potentiel régional.


Third, I will show that this government is inconsistent and that there is no link with Canada's transportation policy because the measures in this bill address western issues only.

Troisièmement, je vais démontrer que ce gouvernement manque de cohésion et qu'il n'y a aucun fil conducteur en ce qui regarde une politique de transport au Canada, puisque les interventions relatives au projet de loi C-34 ne comportent que des questions concernant l'Ouest canadien.


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