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Carrier mode
Choice of transport mode
FATURE
Mode of transport
Mode of transportation
Multiple-mode transportation system
Ship mode of transportation A
Transport mode
Transportation mode

Vertaling van "transport modes representing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
transport mode | transportation mode | mode of transport | mode of transportation

mode de transport


mode of transport [ Choice of transport mode(STW) ]

mode de transport


mode of transportation | transport mode

mode de transport




carrier mode [ transport mode ]

moyen de transport [ mode de transport ]


Federation of Air Transport User Representatives in the European Community

Federation of Air Transport User Representatives in the European Community


Federation of Air Transport User Representatives in Europe | FATURE [Abbr.]

Fédération des représentants des usagers du transport aérien en Europe | FATURE [Abbr.]


Expert Meeting on Policy Options for Public Transport Modes in Cities of Over One Million in Developing Countries

Réunion d'experts sur les divers systèmes possibles de transports en commun pour les villes de plus d'un million d'habitants dans les pays en développement


ship mode of transportation A

expédier par moyen de transport A


multiple-mode transportation system

système multimodal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under the Connecting Europe Facility, the EU's financial mechanism supporting the roll-out of infrastructure networks, €18.1 billion has so far been committed to the rail and inland waterway sectors, as these are the two most sustainable transport modes, representing 80% of the total investment in transport infrastructure under this programme.

Dans le cadre du mécanisme pour l'interconnexion en Europe, le mécanisme financier de l'Union destiné à soutenir le déploiement de réseaux d'infrastructures, 18,1 milliards d'euros ont déjà été engagés au profit des secteurs du rail et de la navigation intérieure (les deux modes de transport les plus durables), ce qui représente 80 % du montant total investi dans les infrastructures de transport au titre de ce programme.


Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, inclu ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Intégration du transport par voies navigables intérieures dans les corridors multimodaux: – 2013: lancement de la mise en œuvre des corridors au moyen de la communication sur les corridors RTE-T, sous réserve de l’adoption par les colégislateurs des orientations relatives au RTE-T, y compris celles qui concernent l'intégration des divers modes de transport (dont le transport par voies navigables) dans les corridors multimodaux RTE-T (acteur principal: Commission). – 2014-2015: adoption de plans de tra ...[+++]


The connection represents a possibility for the transported media (people, goods, etc) to change from one transport mode to another.

La connexion représente la possibilité, pour les éléments transportés (personnes, marchandises, etc.), de passer d'un mode de transport à un autre.


46. Expects the fight against climate change to remain high on the EU's ‘post-Copenhagen’ political agenda in 2010 and 2011, and recalls that, as part of a broader approach, sustainable development is an ongoing responsibility to the next generations; asks the Commission to provide a clear action plan and timetable for the implementation of appropriations under the EU action programme to combat climate change; underlines that the transport sector represents a great potential in the fight against climate change and calls on the Commission to give priority to measures for decarbonisation in all transport ...[+++]

46. souhaite qu'en 2010 et 2011, la lutte contre le changement climatique reste en tête de l'ordre du jour politique «après-Copenhague» de l'Union européenne et rappelle que, dans une perspective plus large, le développement durable demeure une responsabilité permanente vis-à-vis des générations à venir; invite la Commission à présenter un plan d'action et un calendrier clairs pour l'exécution des crédits au titre du programme d'action de l'Union européenne pour la lutte contre le changement climatique; souligne que le secteur des transports offre un grand potentiel dans la lutte contre le changement climatique et invite la Commission ...[+++]


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46. Expects the fight against climate change to remain high on the EU's ‘post-Copenhagen’ political agenda in 2010 and 2011, and recalls that, as part of a broader approach, sustainable development is an ongoing responsibility to the next generations; asks the Commission to provide a clear action plan and timetable for the implementation of appropriations under the EU action programme to combat climate change; underlines that the transport sector represents a great potential in the fight against climate change and calls on the Commission to give priority to measures for decarbonisation in all transport ...[+++]

46. souhaite qu'en 2010 et 2011, la lutte contre le changement climatique reste en tête de l'ordre du jour politique «après-Copenhague» de l'Union européenne et rappelle que, dans une perspective plus large, le développement durable demeure une responsabilité permanente vis-à-vis des générations à venir; invite la Commission à présenter un plan d'action et un calendrier clairs pour l'exécution des crédits au titre du programme d'action de l'Union européenne pour la lutte contre le changement climatique; souligne que le secteur des transports offre un grand potentiel dans la lutte contre le changement climatique et invite la Commission ...[+++]


46. Expects the fight against climate change to remain high on the EU’s ‘post-Copenhagen’ political agenda in 2010 and 2011, and recalls that, as part of a broader approach, sustainable development is an ongoing responsibility to the next generations; asks the Commission to provide a clear action plan and timetable for the implementation of appropriations under the EU action programme to combat climate change; underlines that the transport sector represents a great potential in the fight against climate change and calls on the Commission to give priority to measures for decarbonisation in all transport ...[+++]

46. souhaite qu’en 2010 et 2011, la lutte contre le changement climatique reste en tête de l'ordre du jour politique "après-Copenhague" de l'Union européenne et rappelle que, dans une perspective plus large, le développement durable demeure une responsabilité permanente vis-à-vis des générations à venir; invite la Commission à présenter un plan d'action et un calendrier clairs pour l'exécution des crédits au titre du programme d'action de l’Union européenne pour la lutte contre le changement climatique; souligne que le secteur des transports offre un grand potentiel dans la lutte contre le changement climatique et invite la Commission ...[+++]


The duration of public service contracts relating to several modes of transport shall be limited to fifteen years if transport by rail or other track-based modes represents more than 50 % of the value of the services in question.

La durée des contrats de service public portant sur plusieurs modes de transport est limitée à quinze ans si les transports par chemin de fer ou autres modes ferroviaires représentent plus de 50 % de la valeur des services en question.


To allow broad conclusions to be drawn, the sample provided coverage of all transport modes and of all EU-15 Member States and represents over € 577 million in expenditure.

Afin que des conclusions générales puissent être tirées, l’échantillon a couvert tous les modes de transport dans les quinze États membres, pour des dépenses d’un montant total de plus de 577 millions d’euros.


The duration of public service contracts relating to several modes of transport shall be limited to 15 years if transport by rail or other track-based modes represents more than 50 % of the value of the services in question.

La durée des contrats de service public portant sur plusieurs modes de transport est limitée à quinze ans si les transports par chemin de fer ou autres modes ferroviaires représentent plus de 50 % de la valeur des services en question.


Instead, it states in the second sentence of the same Article that the duration of public service contracts relating to several modes of transport shall be limited to 15 years if transport by rail or other track-based modes represents more than 50% of the value of the services in question.

Il énonce plutôt, dans la seconde phrase du même article, que «la durée des contrats de service public portant sur plusieurs modes de transport est limitée à quinze ans si les transports par chemin de fer ou autres modes ferroviaires représentent plus de 50 % de la valeur des services en question».




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'transport modes representing' ->

Date index: 2021-12-25
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