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Asian Land Transport Infrastructure Development
Highway plan
Multi-modal infrastructure
Multi-modal transport infrastructure
Multimodal infrastructure
Multimodal transport infrastructure
Transport Infrastructure
Transport infrastructure
Transport plan
Transport planning
Transportation infrastructure
Transportation infrastructure protection
Transportation system

Traduction de «transport infrastructure plans » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
multimodal infrastructure | multi-modal infrastructure | multimodal transport infrastructure | multi-modal transport infrastructure

infrastructure multimodale de transport


Transport Infrastructure (Planning Procedures) Act

Loi sur les grandes infrastructures de transport




Committee on a Charging System for the Use of Transport Infrastructures | Committee on the system of charging for the use of transport infrastructure

Comité de la tarification de l'usage des infrastructures de transport


transportation infrastructure

infrastructure de transport


Asian Land Transport Infrastructure Development

Développement de l'infrastructure pour le transport par voie de terre en Asie


transportation infrastructure [ transportation system ]

infrastructures de transport [ système de transport ]


transportation infrastructure protection

protection des infrastructures de transport


Deputy Minister of Transport, Infrastructure and Communities

Sous-ministre des Transports, de l'Infrastructure et des Collectivités


transport planning [ highway plan | transport plan ]

planification des transports [ plan de transport | plan routier ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, inclu ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Intégration du transport par voies navigables intérieures dans les corridors multimodaux: – 2013: lancement de la mise en œuvre des corridors au moyen de la communication sur les corridors RTE-T, sous réserve de l’adoption par les colégislateurs des orientations relatives au RTE-T, y compris celles qui concernent l'intégration des divers modes de transport (dont le transport par voies navigables) dans les corridors multimodaux RTE-T (acteur principal: Commission). – 2014-2015: adoption de plans de travail sur les ...[+++]


We know now that the stresses of our cities, which have changed just over the last two or three decades in the population growth, whether it be in Vancouver, Halifax or Toronto, is that from an urban planning and an urban transportation perspective the federal government has a role to help maintain that public transport infrastructure so it does not wear down our roads and wear down our other infrastructure so that we spend so much money in maintenance.

Nous savons que nos villes ont changé au cours des deux ou trois dernières décennies à cause de la croissance démographique, que ce soit Vancouver, Halifax ou Toronto, et que, du point de vue de la planification urbaine et du transport urbain, le gouvernement fédéral a un rôle à jouer pour aider à entretenir cette infrastructure des transports publics afin que nos routes et les autres éléments de notre infrastructure ne se détériorent pas au point où nous devions dépenser beaucoup d'argent pour les réparer.


The timelines for maritime spatial plans should therefore, where possible, be coherent with the timetables set out in other relevant legislation, especially: Directive 2009/28/EC, which requires the share of energy from renewable sources in gross final consumption of energy in 2020 to be at least 20 % and which identifies coordination of authorisation, certification and planning procedures, including spatial planning, as an important contribution to the achievement of the Union’s targets for energy from renewable sources; Directive 2008/56/EC and point 6 of Part A of the Annex to Decision 2010/477/EU, which require Member States to take ...[+++]

Les délais fixés pour les plans issus de la planification de l’espace maritime devraient, si possible, être cohérents avec les calendriers établis dans la législation pertinente, en particulier: la directive 2009/28/CE, qui requiert que la part de l’énergie produite à partir de sources renouvelables dans la consommation d’énergie finale brute en 2020 soit au moins égale à 20 % et qui précise que la coordination des procédures d’autorisation, de certification et de planification, y compris en ce qui concerne les règles de planification et d’utilisation des sols, contribue de façon importante à la réalisation des objectifs de l’Union en ma ...[+++]


EUROVOC descriptor: transport infrastructure transport planning transport network transport safety telematics air transport combined transport inland waterway transport maritime transport land transport trans-European network sustainable mobility

Descripteur EUROVOC: infrastructure de transport planification des transports réseau de transport sécurité des transports télématique transport aérien transport combiné transport par voie navigable transport maritime transport terrestre réseau transeuropéen mobilité durable


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2. The comprehensive network shall consist of all existing and planned transport infrastructures of the trans-European transport network as well as measures promoting the efficient and socially and environmentally sustainable use of such infrastructure.

2. Le réseau global se compose de toutes les infrastructures de transport existantes et planifiées du réseau transeuropéen de transport ainsi que de mesures visant à promouvoir l'utilisation efficace et durable du point de vue social et environnemental de telles infrastructures.


2. The comprehensive network shall consist of all existing and planned transport infrastructures of the trans-European transport network as well as measures promoting the efficient and socially and environmentally sustainable use of such infrastructure.

2. Le réseau global se compose de toutes les infrastructures de transport existantes et planifiées du réseau transeuropéen de transport ainsi que de mesures visant à promouvoir l'utilisation efficace et durable du point de vue social et environnemental de telles infrastructures.


Throughout the summer of 2012, the Minister of Transport, Infrastructure and Communities and the Minister of State (Transport), as well as Infrastructure Canada officials engaged partners and stakeholders on the broad principles that will help set the direction for a new long-term infrastructure plan.

Tout au long de l'été 2012, le ministre des Transports, de l'Infrastructure et des Collectivités, le ministre d'État (Transports), ainsi que des fonctionnaires d'Infrastructure Canada ont collaboré avec les partenaires et les intervenants afin d'établir les grands principes qui aideront à déterminer l'orientation du nouveau plan d'infrastructure à long terme.


Question No. 873 Ms. Kirsty Duncan: With respect to disaster risk reduction (DRR) and recovery: (a) what is the current value of the government’s infrastructure including, but not limited to, energy, social, tourism, and transportation infrastructure, and what are the government’s contingency liabilities; (b) what percentage of the national budget is devoted to DRR, (i) what stand alone DRR investments has the government made in each of its budgets since 2006, (ii) what percentage of each budget has been allocated to hazard proofing ...[+++]

Question n 873 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des risques en cas de catastrophe (RRC) et le rétablissement: a) quelle est la valeur actuelle de l’infrastructure du gouvernement, y compris, mais de façon non limitative, l’infrastructure énergétique, sociale, touristique et de transport et quel est son passif éventuel à leur égard; b) quel pourcentage du budget national est affecté à la RRC, (i) quel investissement autonome en matière de RRC le gouvernement a-t-il fait dans chacun de ses budgets depuis 2006, (ii) qu ...[+++]


Hon. Lawrence Cannon (Minister of Transport, Infrastructure and Communities, CPC): Mr. Speaker, in response to (a), on November 6, 2007, the Prime Minister announced the details of the $33 billion building Canada infrastructure plan, which includes the $8.8 billion building Canada fund that will be invested in clean water and sewage treatment infrastructure, the core national highway system, public transit, green energy, and sport facilities among other categories of infrastructure.

L'hon. Lawrence Cannon (ministre des Transports, de l’Infrastructure et des Collectivités, PCC): Monsieur le Président, en réponse à la question a), le 6 novembre 2007, le premier ministre annonçait les détails du plan d’infrastructure de 33 milliards de dollars, Chantiers Canada, lequel inclut le Fonds Chantiers Canada de 8,8 milliards de dollars qui sera utilisé pour investir dans l’infrastructure de purification de l’eau et de traitement des eaux usées, le réseau routier national de base, l ...[+++]


A strategy for sustainable mobility will require a combination of measures, including: * improved land-use/economic planning at local, regional, national and transnational levels; * improved planning, management and use of transport infrastructure and facilities, and incorporation of the real costs of both infrastructure and environment in investment policies and decisions and in user costs; * development of public transport and ...[+++]

Une stratégie de mobilité "durable" devra combiner plusieurs mesures parmi lesquelles on peut citer : * l'amélioration de l'aménagement du territoire et de la programmation économique aux niveaux local, régional, national et international; * une meilleure programmation dans la gestion et l'exploitation des infrastructures et des équipements de transport, ainsi que la prise en compte du coût réel de l'environnement et des infrastructures dans les politiques et les décision ...[+++]


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