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Communications sector policies
Communications sector protocols
Directive on the re-use of public sector information
Government data
Government paper
Government securities
Nationalised industry
Office of the Public Sector Integrity Commissioner
PSAB
PSI directive
PSIC
PSPP
Public Sector Accounting Board
Public Sector Accounting and Auditing Board
Public Sector Accounting and Auditing Committee
Public Sector Integrity Canada
Public borrowing
Public corporation
Public data
Public enterprise
Public enterprises
Public funds
Public relations sector guidelines
Public relations sector protocols
Public sector
Public sector asset purchase programme
Public sector bills
Public sector debt securities
Public sector purchase programme
Public undertaking
Public-sector borrowing requirement
Public-sector data
Public-sector information
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right to re-use information
Right to reuse information
Securities of the public sector
State sector
State undertaking

Vertaling van "transparent public sector " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
government paper | public funds | public sector bills | public sector debt securities | securities of the public sector

effet public | fonds public | titre public


public relations sector guidelines | public relations sector protocols | communications sector policies | communications sector protocols

politiques du secteur des communications


public sector asset purchase programme | public sector purchase programme | secondary markets public sector asset purchase programme | PSPP [Abbr.]

programme d'achats d'actifs du secteur public | programme d'achats d'actifs du secteur public sur les marchés secondaires | PSPP [Abbr.]


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

droit de réutiliser l’information [ directive concernant la réutilisation des informations du secteur public | directive ISP | réutilisation d'informations du secteur public ]


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

entreprise publique [ entreprise de l'État | entreprise nationalisée | secteur public ]


government data | public data | public-sector data | public-sector information

données du secteur public | données gouvernementales | données publiques | informations du secteur public


Public Sector Accounting Board [ PSAB | Public Sector Accounting and Auditing Board | Public Sector Accounting and Auditing Committee ]

Conseil sur la comptabilité dans le secteur public [ CCSP | Conseil sur la comptabilité et la vérification dans le secteur public | Comité sur la comptabilité et la vérification dans le secteur public ]


Office of the Public Sector Integrity Commissioner of Canada [ PSIC | Office of the Public Sector Integrity Commissioner | Public Sector Integrity Canada ]

Commissariat à l'intégrité du secteur public du Canada [ ISPC,CISP | Commissariat à l'intégrité du secteur public | Intégrité du secteur public Canada ]


scope for public sector/private sector partnerships

critère des partenariats des secteurs public et privé


public borrowing [ government securities | public-sector borrowing requirement ]

emprunt public
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We have to realize that the financial sector is a public interest sector in the sense that multimedia companies, companies in conventional industries or anywhere else have to be able to rely on a solid, open and transparent financial sector, one that will not be detrimental but rather useful to them.

Il ne faut pas oublier que le secteur financier est un secteur d'intérêt public, en ce sens que les entreprises qui évoluent dans n'importe quel domaine, que ce soit dans le multimédia ou dans l'industrie conventionnelle ou autre, doivent pouvoir compter sur un secteur financier solide, ouvert, transparent et, surtout, sur un secteur financier qui ne les desservira pas, mais qui sera là pour les servir.


CME and our member companies strongly endorse the objectives of the proposed federal accountability act, namely: to minimize possible conflicts of interests between public duties and private interests of public office holders; encourage competent persons to seek and accept public office; facilitate interchange between private and public sectors; enhance transparency with respect to activities of paid lobbyists; and, strengthen compliance with and enforcement of the Lobbyists Registration Act.

Les MEC et ses entreprises membres sont tout à fait d'accord avec l'objet du projet de loi fédéral sur la responsabilité qui se décline ainsi : réduire au minimum les possibilités de conflit entre les intérêts personnels et les fonctions officielles des titulaires d'une charge publique; encourager les personnes qui possèdent l'expérience et les compétences requises à solliciter et à accepter une charge publique; faciliter les échanges entre les secteurs privé et public; améliorer la transparence dans le cas des activités des lobbyi ...[+++]


11. Underlines that in order for Ukraine to have a modern gas transit system, it requires transparent, efficient and quality transit services through a modernised gas transportation network; stresses the importance of implementing proper reforms of both the Ukrainian gas domestic market and gas transit, urges the Ukrainian authorities to implement legislation on public procurement and independent energy sector regulation that will create an efficient and transparent energ ...[+++]

11. souligne que l'Ukraine, pour disposer d'un système moderne de transit du gaz, doit se doter de services de transit transparents, efficaces et de qualité grâce à un réseau modernisé de transport de gaz; souligne l'importance que revêt la mise en œuvre de réformes appropriées tant du marché intérieur du gaz ukrainien que du transit du gaz; invite instamment les autorités ukrainiennes à mettre en œuvre la législation sur les marchés publics et la réglementation indépendante relative au secteur ...[+++]


7. Underlines that in order for Ukraine to have a modern gas transit system, it requires transparent, efficient and quality transit services through a modernised gas transportation network; stresses the importance of implementing proper reforms of both the Ukrainian gas domestic market and gas transit, urges the Ukrainian authorities to implement legislation on public procurement and independent energy sector regulation that will create an efficient and transparent energy ...[+++]

7. souligne que l'Ukraine, pour disposer d'un système moderne de transit du gaz, doit se doter de services de transit transparents, efficaces et de qualité grâce à un réseau modernisé de transport de gaz; souligne l'importance que revêt la mise en œuvre de réformes appropriées tant du marché intérieur du gaz ukrainien que du transit du gaz; invite instamment les autorités ukrainiennes à mettre en œuvre la législation sur les marchés publics et la réglementation indépendante relative au secteur ...[+++]


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5. Calls upon Member States to ensure that the public sector, which is characterised by transparent and clear recruitment criteria and terms of promotion, displays an exemplary attitude regarding equal access to employment in the public service and especially to management positions; stresses the need to introduce transparent rules for the selection and recruitment of employees in the private sector;

5. demande aux États membres de veiller à ce que le secteur public, qui se caractérise par des critères de recrutement et d'avancement transparents et précis, ait une attitude exemplaire en matière d'égalité d'accès aux emplois dans l'administration, et particulièrement aux emplois de direction; souligne la nécessité d'introduire des règles transparentes de sélection et de recrutement du personnel dans le secteur privé;


In the joint statement between the public sector and the private sector that was issued during the Busan forum, they committed to five principles, and I'd like to just end by mentioning those: an inclusive dialogue for building a policy environment that is conducive to sustainable development—and by policy dialogue I mean dialogue, a two-way conversation between the public and the private sector; collective action, strengthening the associations and other CSO-NGO operations; sustainability, so that we know these institutions will stay in place; ...[+++]

Dans la déclaration commune du secteur public et du secteur privé qui a été émise pendant le forum de Busan, les participants se sont engagés envers cinq principes que je vais mentionner pour conclure ma déclaration: un dialogue inclusif pour mettre en place un milieu politique favorable au développement durable — et quand je parle de dialogue, je parle vraiment de dialogue, de conversation à deux sens entre les secteurs public et privé; une action collective pour renforcer les associations et les autres opérations CSO-ONG; la durabilité, pour que ces institutions restent en p ...[+++]


9. While welcoming Croatia's determination to fight corruption, considers it one of the highest priorities to continue to combat, in particular, high-level corruption – in the judiciary, law-enforcement agencies, the public administration and state-owned companies – which must be pursued with determination wherever it occurs, by rigorous enforcement of the law and by developing a track record of successful prosecutions; notes the need further to strengthen transparency and integrity in public administration and in the police; believ ...[+++]

9. tout en saluant la détermination de la Croatie à lutter contre la corruption, considère que l'une des toutes premières priorités réside, en particulier, dans la poursuite de la lutte contre la corruption à haut niveau – au sein du système judiciaire, des services de répression, de l'administration publique et des entreprises publiques – lutte qui doit être résolument poursuivie partout où elle existe, à travers une application rigoureuse de la loi et l'élaboration d'un registre des poursuites judiciaires ayant abouti; relève la nécessité de renforcer encore la transparence et l'intégrité dans l'administration publique et la police; ...[+++]


9. While welcoming Croatia’s determination to fight corruption, considers it one of the highest priorities to continue to combat, in particular, high-level corruption – in the judiciary, law-enforcement agencies, the public administration and state-owned companies – which must be pursued with determination wherever it occurs, by rigorous enforcement of the law and by developing a track record of successful prosecutions; notes the need further to strengthen transparency and integrity in public administration and in the police; believ ...[+++]

9. tout en saluant la détermination de la Croatie à lutter contre la corruption, considère que l'une des toutes premières priorités réside, en particulier, dans la poursuite de la lutte contre la corruption à haut niveau – au sein du système judiciaire, des services de répression, de l'administration publique et des entreprises publiques – lutte qui doit être résolument poursuivie partout où elle existe, à travers une application rigoureuse de la loi et l'élaboration d'un registre des poursuites judiciaires ayant abouti; relève la nécessité de renforcer encore la transparence et l'intégrité dans l'administration publique et la police; ...[+++]


The main themes to be discussed include the impact of eGovernment on European competitiveness, building a more productive and transparent public sector, and how this “citizen-centric”, one-stop-shop approach helps not only the people dealing with administrations, but also the efficiency of administrations themselves.

Parmi les principaux thèmes à aborder figurent l'impact du gouvernement en ligne sur la compétitivité européenne, la mise en place d'un secteur public plus productif et plus transparent, et la manière dont cette approche fondée sur le système du guichet unique et axée sur le citoyen permet non seulement d'aider les citoyens dans leurs contacts avec les administrations, mais également d'améliorer l'efficacité des administrations elles-mêmes.


However, in this age of increased transparency, accountability, and enhanced governance focus, Canada's financial reporting would not be seen favourably in world capital markets if it were to deviate from public sector GAAP and adopt a form of reserve accounting similar to that which has contributed to the difficulties and declining credibility of certain major publicly traded Canadian and international corporations. We encourage the government to ensure that the credibility of its financial reporting withstands f ...[+++]

Cependant, en cette période au cours de laquelle on met davantage l'accent sur la transparence, la reddition de comptes et une gouvernance accrue, la communication de l'information financière sur le Canada ne serait pas vue d'un oeil favorable sur les marchés financiers mondiaux si elle s'écartait des principes comptables généralement reconnus pour adopter un type de comptabilité des réserves semblable aux méthodes comptables qui sont en partie responsables des difficultés et d'une diminution de la crédibilité de plusieurs grandes sociétés ouvertes canadiennes et étrangères.


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