Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benchmark
Benchmark for debt reduction
Benchmark job
Benchmark position
Benchmark post
Benchmark test
Benchmark your Business
Benchmark your Small Business
Benchmarking
Core job
Data-transparent
Debt benchmark
Debt ratio adjustment benchmark
Debt reduction benchmark
E-bench
E-benchmarking
Electronic bench
Electronic benchmarking
Fiscally transparent entity
Key job
Key-job
Online bench
Online benchmarking
Performance benchmark
Performance test
Speed-transparent
Tax-transparent entity
Transparent
Transparent entity

Vertaling van "transparent benchmarks " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
benchmark for debt reduction | debt benchmark | debt ratio adjustment benchmark | debt reduction benchmark

référence d'ajustement du ratio de la dette | référence d'ajustement pour la dette


benchmark position | benchmark job | benchmark post | key job | key-job | core job

poste repère | poste-repère | emploi-repère | emploi repère | poste de référence | poste clé


online benchmarking | e-benchmarking | electronic benchmarking | online bench | e-bench | electronic bench

étalonnage en ligne | analyse comparative en ligne | évaluation comparative en ligne


fiscally transparent entity | tax-transparent entity | transparent entity

entité fiscalement transparente | entité transparente


data-transparent | speed-transparent | transparent

transparent


benchmark test | benchmark | performance test

test de performance


benchmark | performance benchmark

repère | repère de réalisation


Benchmark your Small Business [ Benchmark your Business ]

Faites une analyse comparative de votre petite entreprise


benchmark

référence | point de référence | référentiel


benchmarking

évaluation comparative | analyse comparative | étalonnage | référenciation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission invites Member States to continue to contribute to the achievement of the Lisbon objective of substantial annual increases in per capita investments in human resources, and , in this respect, to set transparent benchmarks to be communicated to the Council and Commission as the Detailed Work programme on the Objectives sets out.

La Commission invite également tous les États membres, à établir des critères de référence nationaux en vue du suivi de l'objectif de Lisbonne sur une « augmentation annuelle substantielle de l'investissement par habitant dans les ressources humaines ». Ces critères de référence nationaux devront être communiqués au Conseil et à la Commission, tel qu'indiqué dans le programme de travail détaillé sur les objectifs, d'ici mai 2003.


The Commission also invites Member States to continue to contribute to the achievement of the Lisbon objective of substantial annual increases in per capita investments in human resources and , in this respect, to set transparent benchmarks to be be communicated to the Council and Commission as the Detailed Work programme on the Objectives sets out.

La Commission invite également tous les Etats membres, à établir des critères de référence nationaux en vue du suivi de l'objectif de Lisbonne sur une « augmentation annuelle substantielle de l'investissement par habitant dans les ressources humaines ». Ces critères de référence nationaux devront être communiqués au Conseil et à la Commission, tel qu'indiqué dans le programme de travail détaillé sur les objectifs.


The Commission invites Member States to continue to contribute to the achievement of the Lisbon objective of substantial annual increases in per capita investments in human resources, and, in this respect, to set transparent benchmarks to be communicated to the Council and Commission as the Detailed Work programme on the Objectives sets out.

La Commission invite les Etats membres à continuer à contribuer à la réalisation de l'objectif de Lisbonne sur une augmentation annuelle substantielle de l'investissement par habitant dans les ressources humaines et, à ce égard, à établir des critères de référence transparents qui devront être communiqués au Conseil et à la Commission, tel qu'indiqué dans le programme de travail détaillé sur les objectifs.


To achieve transformational change, the Europe 2020 strategy will need more focus, clear goals and transparent benchmarks for assessing progress.

Pour réaliser les transformations voulues, la stratégie Europe 2020 devra être mieux ciblée et se fixer des objectifs clairs, ainsi que des critères de référence transparents pour l’évaluation des progrès.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Expects the Court of Auditors, in its role as an external auditor as a follow-up to Parliament's discharge report in 2010 and its report on the benchmarking of agencies, to consult the Network to compose an openly accessible and transparent benchmarking and ranking procedure for agencies by using important indicators in the fields of sound financial and budgetary management, low governance costs and efficient operational effectiveness, and to provide the underlying data in an easily accessible format (e.g. Excel files and/or CSV f ...[+++]

19. attend de la Cour des Comptes, en son rôle d'auditeur externe, et dans la foulée du rapport de décharge 2010 du Parlement ainsi que de son rapport sur l'analyse comparative des agences, qu'elle consulte le réseau pour élaborer une procédure d'analyse comparative et de classement des agences facilement accessible et transparente sur la base d'indicateurs majeurs en matière de bonne gestion financière et budgétaire, de faiblesse des coûts de gouvernance et d'efficacité opérationnelle, et fournisse les données sous-jacentes dans un format aisément accessible (Excel et/ou CSV, par exemple);


19. Expects the Court of Auditors, in its role as an external auditor as a follow-up to Parliament's discharge report in 2010 and its report on the benchmarking of agencies, to consult the Network to compose an openly accessible and transparent benchmarking and ranking procedure for agencies by using important indicators in the fields of sound financial and budgetary management, low governance costs and efficient operational effectiveness, and to provide the underlying data in an easily accessible format (e.g. Excel files and/or CSV f ...[+++]

19. attend de la Cour des Comptes, en son rôle d'auditeur externe, et dans la foulée du rapport de décharge 2010 du Parlement ainsi que de son rapport sur l'analyse comparative des agences, qu'elle consulte le réseau pour élaborer une procédure d'analyse comparative et de classement des agences facilement accessible et transparente sur la base d'indicateurs majeurs en matière de bonne gestion financière et budgétaire, de faiblesse des coûts de gouvernance et d'efficacité opérationnelle, et fournisse les données sous-jacentes dans un format aisément accessible (Excel et/ou CSV, par exemple);


78. Reiterates its recommendation that the EU adopt a more consistent and efficient policy on EU sanctions and restrictive measures, providing clear criteria for when these are to be applied and what type of sanctions should be applied, and including transparent benchmarks for their lifting; calls on the Council to ensure that there are no double standards when deciding on restrictive measures or sanctions and that these are applied regardless of political, economic and security interests;

78. rappelle sa recommandation visant à ce que l'Union adopte une politique plus cohérente et efficace sur les sanctions et les mesures restrictives européennes, en prévoyant des critères clairs en ce qui concerne les situations dans lesquelles celles-ci doivent être appliquées et les types de sanctions à appliquer, et en incluant des repères transparents pour leur levée; invite le Conseil à garantir l'absence de discrimination lors des décisions sur les mesures restrictives ou les sanctions et à s'assurer que celles-ci soient appliquées sans tenir compte des intérêts politiques, économiques et de sécurité;


58. Reiterates its concern, however, with the persistently disappointing lack of progress in a number of human rights dialogues, and the lack of transparent benchmarks to genuinely assess improvements or deterioration in human rights; notes the continued EU difficulties to negotiate improved modalities for its human rights dialogues in particular with China and Russia; calls on the newly appointed EUSR for Human Rights to take the lead in these and other human rights dialogues and to pursue a new, result-driven approach in this regard through ongoing cooperation with Parliament ;

58. exprime toutefois de nouveau son inquiétude en ce qui concerne l'absence persistante et décevante de progrès en ce qui concerne un certain nombre de dialogues relatifs aux droits de l'homme et le manque de repères transparents qui permettent d'évaluer véritablement si la situation des droits de l'homme s'est améliorée ou détériorée; note que l'Union éprouve toujours des difficultés à négocier une amélioration des modalités pour ses dialogues sur les droits de l'homme, en particulier avec la Chine et la Russie; demande au représentant spécial de l'Union pour les droits de l'homme, récemment nommé, de prendre l'initiative dans ces di ...[+++]


64. Reiterates its concern, however, with the persistently disappointing lack of progress in a number of human rights dialogues, and the lack of transparent benchmarks to genuinely assess improvements or deterioration in human rights; notes the continued EU difficulties to negotiate improved modalities for its human rights dialogues in particular with China and Russia; calls on the newly appointed EUSR for Human Rights to take the lead in these and other human rights dialogues and to pursue a new, result-driven approach in this regard through ongoing cooperation with Parliament ;

64. exprime toutefois de nouveau son inquiétude en ce qui concerne l'absence persistante et décevante de progrès en ce qui concerne un certain nombre de dialogues relatifs aux droits de l'homme et le manque de repères transparents qui permettent d'évaluer véritablement si la situation des droits de l'homme s'est améliorée ou détériorée; note que l'Union éprouve toujours des difficultés à négocier une amélioration des modalités pour ses dialogues sur les droits de l'homme, en particulier avec la Chine et la Russie; demande au représentant spécial de l'Union pour les droits de l'homme, récemment nommé, de prendre l'initiative dans ces di ...[+++]


To facilitate the development of a transparent benchmark for public expenditure, the Commission encouraged Member States to draw on data on active labour market policies (ALMPs) collated by the OECD.

Pour faciliter la mise au point d'un cadre de référence transparent pour les dépenses publiques, la Commission a incité les États membres à s'inspirer des données compilées par l'OCDE au sujet de la politique active du marché du travail.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'transparent benchmarks' ->

Date index: 2025-06-08
w